Elektromobily a vse kolem nich

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Odpovědět
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od pjanda »

Chtel jsem toto tema puvodne oznacit trochu riznejsimi slovy, ale nakonec neni na skodu zustat neutralni, treba uz zitra nekdo ten spravny akumulator vynalezne ;)

Na otevreni tu mame cerstvy svycarsky vytvor - Protoscar Lampo3. Krom toho, ze vypada jak po prujezdu vrakovistem a potyka se s klasickym problemem velmi omezeneho dojezdu kombinovaneho s dlouhou dobou napajeni ani moc nejede. Tri motory, 570 koni, akcelerace na urovni sotva ctyrsetkonoveho auta a maximalni rychlost Passatu se silnejsim motorem.

http://www.autoforum.cz/predstaveni/pro ... -v-zasobe/

Kladu si v teto souvislosti otazku, proc maji elektromobily obvykle tak bidnou dynamiku, i kdyz vykon motoru je velmi vysoky. Osobne sazim na akumulatory a jejich relativne nizke napeti, se kterym bude obtizne dostavat k motoru trvale 400 kW, ale jiste se zde najdou v tomto oboru kovanejsi, kteri budou vedet vice.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Smrťák
Letec
Příspěvky: 2818
Registrován: stř 16 úno 20:51

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Smrťák »

Asi proto,že mají hovno akunádrž. A ten vysoký výkon by stačil tak na 40km jízdy. =))
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Vana »

na horší dynamice takto pojatého elektromobilu může mít podíl použití jednostupňového převodu, kvůli kterému má eletromotor při rozjezdu nízké otáčky a proto i nízký výkon

udaný maximální výkon obvykle dosahuje eletromotor v elektromobilech až ve středních otáčkách
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Vana »

a co se týká maximálky, tak souhlas, tam bude omezení především v akumulátorech
Uživatelský avatar
KoPP
Letec
Příspěvky: 1008
Registrován: sob 12 bře 14:14

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od KoPP »

a vůbec na téma elektromobily by se tady někdo znalý mohl rozepsat, jaké používají motory, proč...
Slow and serious
Smrťák
Letec
Příspěvky: 2818
Registrován: stř 16 úno 20:51

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Smrťák »

Budoucnost má jedině chůze :ymparty:
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od mmira »

KoPP píše:a vůbec na téma elektromobily by se tady někdo znalý mohl rozepsat, jaké používají motory, proč...
cekam, kdy se chytne Ekolo
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od pjanda »

My jsme se zatim rozepsali na jine tema - palivove clanky. To je myslim take zajimave, nebot se jim v nevedomosti davaji mnohy bajne schopnosti spasit elektrickou budoucnost. Maji nesporne sve vyhody, ale s jejich budoucnosti to tak ruzove nevidim...

http://www.autoforum.cz/technika/elektr ... ve-clanky/

Je to povrchnejsi, nebot je to predelany uvod k clanku o Audi Q5 HFC :), ale melo by to byt o to pochopitelnejsi a presto fakticky spravne.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od pjanda »

Vana píše:na horší dynamice takto pojatého elektromobilu může mít podíl použití jednostupňového převodu, kvůli kterému má eletromotor při rozjezdu nízké otáčky a proto i nízký výkon

udaný maximální výkon obvykle dosahuje eletromotor v elektromobilech až ve středních otáčkách
Samozrejme, to u akcelerace bude hrat vyznamnou roli. Mimochodem, mate nejake vysvetleni, proc nepouzivaji prevodovku? Chapu to u motoru umistenych v kolech, ale toto reseni neni pravidlem. Napadaji me snad jen konstrukcni problemy kvuli vysokemu tocivemu momentu, jinak si rikam, ze by pouziti prevodovky melo smysl i zde.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Smrťák
Letec
Příspěvky: 2818
Registrován: stř 16 úno 20:51

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Smrťák »

Jsou elektromobily s převodovkou.
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Odpovědět