Elektromobily a vse kolem nich

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Odpovědět
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 26980
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

Tohle by mne u toho auta sralo asi nejmíň.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od ctrl_j »

Muze byt, ale clovek by mel vedet co a za jakych podminek kupuje. U toho e-tronu S jsem se treba dostal do slepeho bodu, kdyz k po ruznu na webu rozhazenym informacich (diky bohu aspon za to malo) byla nekde zminka, ze detaily jsou uvedeny v manualu. Tak jsem si ho sehnal a neni tam nic.
A ja bych tedy rad vedel u vozu za 2.5M jestli je tech 500 k skutecne vyuzitelnych kdy bude potreba (coz samozrejme ja predpokladam ze nikoli a presne proto me to zajima), nebo si das trikrat launch-control a pak jezdis s mensim vykonem…

Kód: Vybrat vše

Peak electrical output boost in kW	370
Peak electrical output in kW		320
Continuous electrical output in kW	140
Electrical torque output boost in Nm	973
Electrical torque output in Nm		808
U Q4 uz aspon uvadi co psal Snowman000, ze musis mit 88+ % stav aku, jinak boost neni. Zaroven ti ale vyrobce radi, ze mas nabijet <=80 %, abys setril aku a dlouho ti vydrzel.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5444
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od M.Z. »

Tak to je super, takže vlastně plný výkon člověk prakticky nikdy nevyužije, protože baterka nebude mít potřebnou kapacitu, v zájmu životnosti.
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
EL_XEL
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: úte 26 črc 12:19

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od EL_XEL »

ctrl_j: Já s tebou naprosto souhlasím, že člověk tu informaci mít má a je dobré to vědět. Ale je potřeba s tou informací umět správně naložit. Pokud někdo někde napíše, že něco umí dodávat 300 koní půl hodiny, musí taky chápat, co to znamená a jak se to promítá do reálného světa. A konkrétně tahle informace mě nechává úplně a naprosto v klidu, protože to prostě v reálném světě podle mě nemám šanci dosáhnout.
jerry
Letec
Příspěvky: 3321
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od jerry »

Akorát že ty slabší elektromobily budou také dodávat méně. A tam už to poznat bude.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od ctrl_j »

EL_XEL píše: stř 29 pro 17:07 ctrl_j: Já s tebou naprosto souhlasím, že člověk tu informaci mít má a je dobré to vědět. Ale je potřeba s tou informací umět správně naložit. Pokud někdo někde napíše, že něco umí dodávat 300 koní půl hodiny, musí taky chápat, co to znamená a jak se to promítá do reálného světa. A konkrétně tahle informace mě nechává úplně a naprosto v klidu, protože to prostě v reálném světě podle mě nemám šanci dosáhnout.
No budiz, ale vidis ze se to zas komplikuje, v dalsim prospektu o tech 307 konich nepisou nic, zato tam pridavaji dalsi vykonovou polozku rekneme trvale udrzitelny vykon 190 koni. Takze se zas mohu ptat, za jakych okolnosti to jeste spadne dolu.

To auto ma s ridicem 2695 kg, tzn.
na 370 kW jest 7,3 kg/KW (stejne jako Audi SQ7 TDI nebo Toyota GR86 2.4)
na 320 kW jest 8,4 kg/kW (stejne jako Octavia III RS 169 kW nebo Insignia 2.0T 191 kW)
na 226 kW jest 11,9 kg/kW (Amarok V6 nebo Golf Sportvan 1.4 TSI)
na 140 kW jest 19,3 kg/kW (Fabia IV 1.0 MPI)
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 26980
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

Celé elektro je vojeb.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5444
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od M.Z. »

https://www.autoforum.cz/predstaveni/vy ... svuj-ucel/

Neúspěch Jaguaru I-Pace, mě překvapil. Mě se to moc líbilo a v r.2018 jsem o něm vážně uvažoval a absolvoval i převáděcí jízdu. Tehdy mi to bylo taky tak podáváno, že mají šílený přetlak a dodání až cca za 9 měsíců, což mě společně s cenovkou odradilo. Pak už jsem to nijak nesledoval a měl za to, že model úspěšně na trhu funguje, to jsou věci :-?
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
rhinos
Mistr volantu
Příspěvky: 757
Registrován: pát 04 bře 11:21

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od rhinos »

Dnes jsem viděl ten Ionic od Hyundai a bylo to pěkné ,ale ještě hezčí by to bylo s atmosferickým osmiválcem :D
Citroen C4 GP
Uživatelský avatar
EL_XEL
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: úte 26 črc 12:19

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od EL_XEL »

M.Z. píše: pát 31 pro 13:18 https://www.autoforum.cz/predstaveni/vy ... svuj-ucel/

Neúspěch Jaguaru I-Pace, mě překvapil. Mě se to moc líbilo a v r.2018 jsem o něm vážně uvažoval a absolvoval i převáděcí jízdu. Tehdy mi to bylo taky tak podáváno, že mají šílený přetlak a dodání až cca za 9 měsíců, což mě společně s cenovkou odradilo. Pak už jsem to nijak nesledoval a měl za to, že model úspěšně na trhu funguje, to jsou věci :-?
AF článek o elektromobilitě z principu číst nechci, ale ten iPace má kombinaci dvou problémů, u EV docela důležitých. Strašně žere a relativně pomalu se dobíjí. Což je na delší cesty, na které je tohle auto jinak spíš dělané, docela blbé. Jinak mně osobně se to auto líbí moc, kdyby spravili tyhle věci, bylo by to super.
Odpovědět