Elektromobily a vse kolem nich

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Brus
Letec
Příspěvky: 2427
Registrován: pon 04 dub 14:05

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Brus »

říkal člověk ze škodovky: enyaq na služebku je vpoho, POKUD TO NENI DAL NEZ DO PRAHY :-)
Pravda vyděsí
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5592
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Snowman000 »

Toto je vec ktora by ma pri elektricke s*ala fakt najviac, ze kazde zrychlenie s inym nabitim je ine x_x
Obrázek
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
tommas
Pan Řidič
Příspěvky: 222
Registrován: sob 24 kvě 11:20
Bydliště: B, CZ

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od tommas »

Jako tenhle příklad, který uváděl Rasťo je až extrém.
Nicméně hodně nebezpečný extrém. Nechtěl bych potkat takhle v protisměru nějakého "uživatele", který se rozhodne předjíždět v kopci s prázdnou baterkou. :-?

Já mám teda zkušenost s těch aktuálních full elektro pouze s MX-30, kterou jsem musel pár týdnů používat a tam tohle znatelné omezení výkonu přišlo až s nějakými 10% baterky, kdy se rozsvítil režim želvy. Do té doby, to jelo pořád tak nějak stejně. Bohužel to auto má mnoho jiných problémů a jinak je to spíš taková parodie na elektro.
MG ZR MK2 105 - už není
Opel Astra J ST 1,7 CDTi - už není
Mazda 6 Wagon 2018 2,5 G194 - už není

VW Golf Alltrack 2022 2.0 TSI 4Motion
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5592
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Snowman000 »

tommas píše: stř 02 úno 09:38 Jako tenhle příklad, který uváděl Rasťo je až extrém.
Nicméně hodně nebezpečný extrém. Nechtěl bych potkat takhle v protisměru nějakého "uživatele", který se rozhodne předjíždět v kopci s prázdnou baterkou. :-?

Já mám teda zkušenost s těch aktuálních full elektro pouze s MX-30, kterou jsem musel pár týdnů používat a tam tohle znatelné omezení výkonu přišlo až s nějakými 10% baterky, kdy se rozsvítil režim želvy. Do té doby, to jelo pořád tak nějak stejně. Bohužel to auto má mnoho jiných problémů a jinak je to spíš taková parodie na elektro.
Pri 10% to plne chapem, lebo je to hlavne zretelne oznamene uzivatelovi, ale bez toho je to fakt hazard a hlavne tak jak vravi v teste, za normalnych okolnosti nech sa to teda znizuje, ale ked raz dam ten kick-down tak proste nech to tam je :-w

A to ze si toto nasiel v zmluve mu bude pri predbiehani fakt hovno platne...
Poznámky:
1) Výkonové parametre motora : systémový výkon 220 kW/ 299 k, najvyšší menovitý výkon 77 kW/ 105 k, najvyšší menovitý výkon pre elektromotor 220 kW/ 299 k, najvyšší 30-min. výkon pre elektromotor 77 kW / 105 k.
2) Elektrický maximálny systémový výkon 220 kW (299 k): maximálny výkon podľa normy UN-GTR.21 (globálny technický predpis EHK OSN o určení výkonu elektrifikovaného vozidla DEVP), ktorý je k dispozícii maximálne na 30 sekúnd.
Výkon, ktorý je k dispozícii v individuálnych jazdných situáciách závisí od rôznych faktorov, akými sú napríklad vonkajšia teplota, teplota, úroveň nabitia a kondícia vysokonapäťovej batérie, ako aj od fyzikálneho starnutia vysokonapäťovej batérie. Dostupnosť maximálneho systémového výkonu si vyžaduje najmä teplotu vysokonapäťovej batérie v rozmedzí od 23 do 50 °C a úroveň nabitia batérie na viac ako 88 %. Odchýlky najmä od uvedených parametrov môžu viesť k zníženiu výkonu alebo až k nedostupnosti maximálneho systémového výkonu.
Teplota vysokonapäťovej batérie sa dá do istej miery nepriamo ovplyvniť funkciou nezávislej klimatizácie a úroveň nabitia batérie sa dá, popri iných nastaveniach, nastaviť vo vozidle. Výkon, ktorý je aktuálne k dispozícii sa zobrazuje na indikátore výkonu vozidla digitálneho prístrojového panela.
Na dosiahnutie optimálnej využiteľnej kapacity vysokonapäťovej batérie sa odporúča na každodenné jazdenie nastaviť cieľ nabitia batérie na 80 % (ktorý sa dá pre jazdy na dlhé trasy zmeniť na 100 %).
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27058
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

ke konci hezký souhrn žití s elektromobilem :ympeace:
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5592
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Snowman000 »

Ano prekvapivo triezvy pohlad, iked trosku sposobeny aj povedzme Rastovou zdrzanlivostou voci VAGu, frantici mu vzdy vonali krajsie :^o

Toto je ale este lepsi pohlad do zivota s elektrickou co je pre nas plebs :D
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
tommas
Pan Řidič
Příspěvky: 222
Registrován: sob 24 kvě 11:20
Bydliště: B, CZ

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od tommas »

Názor Honzy Koubka je postavený na tom, že žije ve městě v bytě a nemá, kde nabíjet. Což je vlastně případ většiny lidí v CZ nebo SK. Dokud prostě máš nabíječku vzdálenou několik zastávek tramvají a ani potom nemáš jistotu, že třeba bude volná, tak se není čemu divit. Proto taky Koubek to docela na sítích a pod videi schytává od elektromobilistů, kteří nedokážou pochopit jeho názor.

Rasťo má výhodu, že na domě má wallbox, to je hned o něčem jiném a pak tomu odpovídá i ten názor, ale je fajn, že se snaží vcítit i do role někoho, kdo tu možnost nabíjení takovou třeba nemá.

Když jsem používal tu výše zmíněnou MX-30, tak to bylo použitelné jen díky tomu, že 5 minut pěšky od bytu mám veřejné nabíječky a to samé u práce (a v emergency případě i zásuvka doma v garáži).Takhle si dokážu představit, že bych elektro (jiné než tu Mazdu) jako druhé auto klidně používal. Ale třeba cestu Belgie - ČR mezi kamiony nebo každou druhou hodinu na nabíječce si nedovedu představit ani v případě nějakého e-tronu, enyaqu a podobně, kde ten dojezd a rychlost nabíjení je jinde.

Průser je, že tady ty přesuny na delší vzdálenosti zatím nikdo vůbec neřeší a to přitom už v horizontu několika let, chce většina automobilek od spalováků ustupovat. :-?
MG ZR MK2 105 - už není
Opel Astra J ST 1,7 CDTi - už není
Mazda 6 Wagon 2018 2,5 G194 - už není

VW Golf Alltrack 2022 2.0 TSI 4Motion
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5592
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Snowman000 »

Jo presne moje slova a presne moj nazor. A ano, teraz ked som v baraku a mam to 20km do prace kde to mam tiez kde nabijat, tak by nejaka elektricka pre mna bola vlastne idealna a mozno by stacil aj ten uplne stary basic e-up! co sa cez 100km dojazdu ani nepozrel... No u mna osobne to ma dve ale:
1) Ziadna elektricka zatial nebola ani trosku FUN - najblizsie k tomu snad mala i3, ale tam neprekusnem ten dizajn a s tou kopou karbonu, je kazdy tukes totalka. A ja proste od druheho auta potrebujem aby bolo FUN ako protipol k "nudnemu rodinnemu povozu".
2) Cena - vsetko nove stoji nezmysel a pod 30tisic € realne nic nie je a to bych musel byt po lobotomii abych za to radsej nezobral GR86 :ymblushing:
A jazdenka je tiez prekvapivo cenovo vysoko vzhladom na to co pisem v bode 1...
Takze vo vysledku to u mna zacne mat vyznam az ako auto cislo 3 a vtedy ako vravim by mi aj ten e-up! (keby nestal od 13000€) alebo aj 500e v pohode posluzili :-?
Ale to som ja a kazdy to mame inak :-@
Naposledy upravil(a) Snowman000 dne čtv 03 úno 10:58, celkem upraveno 1 x.
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
Předseda
Letec
Příspěvky: 1388
Registrován: stř 16 úno 11:20

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Předseda »

tommas: na YT kanalu akccelerace videoblog resp. akcelerace elektro zdokumentovaná cesta Ioniq 5 z Prahy do Verony. Zas taková trága to nebyla, jak by na první dobrou člověk čekal.
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5592
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Snowman000 »

Kolega dal BA - Čierna nad Tisou s ID.4 ale bolo to +2 hodky oproti benzinu (dialnica max do 110 a nejake to nabijanie) ale sorry toto nie je pokrok. To nie je dovod preco by som mal za toto davat 60000€ :-w
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Odpovědět