Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
@rhinos:
Když se o nás rozhodovalo ještě v Kremlu, tak jsme uranem zásobovali (nejen) jaderky po celém CCCP a stále ještě máme u nás v zemi uran na 200let. Nevím jak ty, ale já bez Ruska rozhodně v prdeli nebudu.
Neměl jsem na mysli zkostnatělý státní ani korporátní aparát, ale například to, že za posledních 10let cena FVE panelů klesla na 1/5 a výkon i účinnost vzrostla, stejně jako li-ion baterie mají za posledních 10let výrobní náklady na 1/10 a jejich cyklická životnost se už nepočítá na stovky, ale na tisíce. Vzhledem k tomu, že vývoj technologií spíš akceleruje, věřím, že já se dožiju stavu, kdy si i v našich podmínkách za rozumné náklady budu schopen od jara do podzimu posbírat a uložit elektřinu na zimní měsíce.
Když jsem před 10ti lety slyšel slovo elektromobil, přišlo mi to sci-fi, před 5ti lety jsem si myslel, že si to možná na důchod pořídím, za chvíli to budou 4roky, co s ním jezdím (do důchodu mám fakt ještě hodně daleko).
@Maggic:
Zkus se na to nedívat jen politicky, ale i pragmaticky. Pálit fosil z mnoha důvodů prostě nejde na věky. Spalovací motor nemá šanci z žádného pohledu konkurovat elektromotoru (rozměry, hmotnost, výrobní a provozní náklady, životnost, emise, výkonová charakteristika, atd. atd.). Elektřinu nepotřebuješ nákladně distribuovat v cisternách. "Tankovat" lze z jakékoliv zásuvky. "Palivo" lze vyrábět doma. Atd atd.
Pokud jde o Pitomia, tak je to zakomplexovaný lhář a populista, který je některými svými kroky dokonce nebezpečný. Nechci se tě nijak dotknout, ale pokud mu někdo to "vlastenectví" opravdu věří a to jeho panoptikum kolem označuje jako že má "zdravý rozum", tak musí mít v hlavě opravdu solidní guláš.
Každý v životě věříme v něco, že ti dva "turisté" ze Salisbury, které sám car Putin shodou okolností po Vrběticích vyznamenal (při tom sám tvrdil, že je nikdy neviděl , byli u nás jen fotit památky zrovna v období, kdy tady ty muničáky lítaly do vzduchu, mi fakt nepřijde moc pravděpodobné.
100% pravdu se nejspíš nikdy nedozvíme, ale jedno 100% vím - fakt nechci měnit svobodu, jistotu, možnosti, prosperitu a inovace, které jako součást EU můžeme využívat, za marast, bídu, a pouhé plundrování země a chrastění zbraněma, které "nabízí" RF.
Když se o nás rozhodovalo ještě v Kremlu, tak jsme uranem zásobovali (nejen) jaderky po celém CCCP a stále ještě máme u nás v zemi uran na 200let. Nevím jak ty, ale já bez Ruska rozhodně v prdeli nebudu.
Neměl jsem na mysli zkostnatělý státní ani korporátní aparát, ale například to, že za posledních 10let cena FVE panelů klesla na 1/5 a výkon i účinnost vzrostla, stejně jako li-ion baterie mají za posledních 10let výrobní náklady na 1/10 a jejich cyklická životnost se už nepočítá na stovky, ale na tisíce. Vzhledem k tomu, že vývoj technologií spíš akceleruje, věřím, že já se dožiju stavu, kdy si i v našich podmínkách za rozumné náklady budu schopen od jara do podzimu posbírat a uložit elektřinu na zimní měsíce.
Když jsem před 10ti lety slyšel slovo elektromobil, přišlo mi to sci-fi, před 5ti lety jsem si myslel, že si to možná na důchod pořídím, za chvíli to budou 4roky, co s ním jezdím (do důchodu mám fakt ještě hodně daleko).
@Maggic:
Zkus se na to nedívat jen politicky, ale i pragmaticky. Pálit fosil z mnoha důvodů prostě nejde na věky. Spalovací motor nemá šanci z žádného pohledu konkurovat elektromotoru (rozměry, hmotnost, výrobní a provozní náklady, životnost, emise, výkonová charakteristika, atd. atd.). Elektřinu nepotřebuješ nákladně distribuovat v cisternách. "Tankovat" lze z jakékoliv zásuvky. "Palivo" lze vyrábět doma. Atd atd.
Pokud jde o Pitomia, tak je to zakomplexovaný lhář a populista, který je některými svými kroky dokonce nebezpečný. Nechci se tě nijak dotknout, ale pokud mu někdo to "vlastenectví" opravdu věří a to jeho panoptikum kolem označuje jako že má "zdravý rozum", tak musí mít v hlavě opravdu solidní guláš.
Každý v životě věříme v něco, že ti dva "turisté" ze Salisbury, které sám car Putin shodou okolností po Vrběticích vyznamenal (při tom sám tvrdil, že je nikdy neviděl , byli u nás jen fotit památky zrovna v období, kdy tady ty muničáky lítaly do vzduchu, mi fakt nepřijde moc pravděpodobné.
100% pravdu se nejspíš nikdy nedozvíme, ale jedno 100% vím - fakt nechci měnit svobodu, jistotu, možnosti, prosperitu a inovace, které jako součást EU můžeme využívat, za marast, bídu, a pouhé plundrování země a chrastění zbraněma, které "nabízí" RF.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Pragmaticky? A to je jako co? Že si vezmu jen tu část co se mi hodí? Tak popořadě:
Fosilie nejde pálit navěky. No to asi nejde, ovšem už mnoho desítek let se říká že ropa dojde maximálně za deset let. Jo, asi někdy dojde ale nikdo neví kdy.
Spalovací versus elektromotor? Já bych ty šance tak jednoznačně neviděl. Pokud teda nebudu taktně opomíjet k tomu motoru započítat pohon vozidla komplet. Tak jako spalovák nepojede bez nádrže s palivem, elektro nepojede bez baterie. A to už ta soutěž jaksi začíná kulhat na obě nožičky. EV jsou mnohem těžší a dražší než srovnatelný spalovák. Provozní náklady jsou velkým otazníkem díky deformaci trhu dotovanými propagačními nabíječkami na jedné a velice drahými rychlonabíječi na druhé straně. Emise, to je věčná debata která nemá výsledek, to nechme stranou.
Životnost? V současné době se řeší že průměrné stáří aut u nás je asi 13 nebo 14 let a je to hrozně špatně. A v reálu se mnoho z těch aut dá při troše péče provozovat klidně dalších 10 let. A skončí nejspíš na legislativní potíže nebo nedostupnost opravy úplně jiných částí než je pohonná jednotka, například na brzdy nebo podvozek nebo celkovou zchátralost nebo prostě proto že majitel zestárne nebo zemře a dědic tu stařenu už nebude chtít. Opravdu půjde elektromobil provozovat výrazně déle? Nemyslím si. Nebo používat staré motory do nových aut? Blbost. EV chcípnou na baterie, ty jdou jen vyměnit, ne genrálkovat, udržovat. Elektřinu sice nevozíme v cisternách ale ty nabíjecí stanice taky nejsou úplná sranda. A se stoupajícími nároky na dojezd, tedy kapacitu baterie se zvyšuje i nárok na nabíjení. A to až do hodnot které ještě nedávno byly tak v oblasti napájení menší fabriky. "Tankovat" z jakékoliv zásuvky, no ono to při těch nárocích není tankování, spíš takové přikapávání. "Palivo" doma vyrábět lze, ale zas je to jen to přikapávání, navíc ne vždy a počáteční náklady nám ten výpočet zase trošičku hatí.
Fosilie nejde pálit navěky. No to asi nejde, ovšem už mnoho desítek let se říká že ropa dojde maximálně za deset let. Jo, asi někdy dojde ale nikdo neví kdy.
Spalovací versus elektromotor? Já bych ty šance tak jednoznačně neviděl. Pokud teda nebudu taktně opomíjet k tomu motoru započítat pohon vozidla komplet. Tak jako spalovák nepojede bez nádrže s palivem, elektro nepojede bez baterie. A to už ta soutěž jaksi začíná kulhat na obě nožičky. EV jsou mnohem těžší a dražší než srovnatelný spalovák. Provozní náklady jsou velkým otazníkem díky deformaci trhu dotovanými propagačními nabíječkami na jedné a velice drahými rychlonabíječi na druhé straně. Emise, to je věčná debata která nemá výsledek, to nechme stranou.
Životnost? V současné době se řeší že průměrné stáří aut u nás je asi 13 nebo 14 let a je to hrozně špatně. A v reálu se mnoho z těch aut dá při troše péče provozovat klidně dalších 10 let. A skončí nejspíš na legislativní potíže nebo nedostupnost opravy úplně jiných částí než je pohonná jednotka, například na brzdy nebo podvozek nebo celkovou zchátralost nebo prostě proto že majitel zestárne nebo zemře a dědic tu stařenu už nebude chtít. Opravdu půjde elektromobil provozovat výrazně déle? Nemyslím si. Nebo používat staré motory do nových aut? Blbost. EV chcípnou na baterie, ty jdou jen vyměnit, ne genrálkovat, udržovat. Elektřinu sice nevozíme v cisternách ale ty nabíjecí stanice taky nejsou úplná sranda. A se stoupajícími nároky na dojezd, tedy kapacitu baterie se zvyšuje i nárok na nabíjení. A to až do hodnot které ještě nedávno byly tak v oblasti napájení menší fabriky. "Tankovat" z jakékoliv zásuvky, no ono to při těch nárocích není tankování, spíš takové přikapávání. "Palivo" doma vyrábět lze, ale zas je to jen to přikapávání, navíc ne vždy a počáteční náklady nám ten výpočet zase trošičku hatí.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
twl já věděl že jsem měl zvolit jiný obor. Psychiatrie má budoucnost jak tak koukam na Turba
Citroen C4 GP
Re: Elektromobily a vse kolem nich
@Pepa
Samozřejmě že pokud se na to budu dívat z pohledu proč v EV jezdím a ty z pohledu proč by si jej nekoupil, tak se shodnout nikdy nemůžeme. Už jsem to tu jednou psal, elektromobil není ještě dnes pro každého.
S tou životností je to bohužel tak trochu "střelba do vlastní nohy", mě totiž opravy těch spalováků živí 20 let a trend je naprosto neoddiskutovatelný - motory stále komplikovanější, větší počet poruchovějších dílů, přitom stále dražší a zároveň se zvyšuje podíl těch neopravitelných, roste servisní náročnost i nároky na vybavení, posledních 5 let má ten trend exponenciální průběh. Představa, že dnešní spalováky budou v provozu 25 let je jen mokrý sen, často je vůbec problém přežít záruku, pak je to ekonomický nesmysl. Není výjimkou, že měníme komplet motory u aut do 100tkm. Nedávno třeba na LR KO čerpadlo + 8x vstřikovač, v autorizáku rozpočet 400tis.
Tenhle trend byl pro mě v podstatě primární důvod, proč jsem se o BEVka začal hlouběji zajímat.
Baterie v dnešních BEV je projektovaná na celou životnost auta - 500tkm/20let, Tesla už dokonce komponuje baterii přímo jako součást karoserie (kvůli tuhosti) - nebudou ani vyměnitelné.
Z vlastní zkušenosti vím, že si nelze na EV udělat objektivní názor aniž by jsi s ním nasbíral nějaké praktické zkušenosti, všechno se zkrátka na internetu vyčíst nedá. Z toho, co píšeš, lze lehce usoudit, že jsi v tom nikdy nejel, nebo minimálně nikdy nenabíjel. Těch ortodoxních odpůrců, co po první jízdě změnili o 180°, znám už celé zástupy.
Samozřejmě že pokud se na to budu dívat z pohledu proč v EV jezdím a ty z pohledu proč by si jej nekoupil, tak se shodnout nikdy nemůžeme. Už jsem to tu jednou psal, elektromobil není ještě dnes pro každého.
S tou životností je to bohužel tak trochu "střelba do vlastní nohy", mě totiž opravy těch spalováků živí 20 let a trend je naprosto neoddiskutovatelný - motory stále komplikovanější, větší počet poruchovějších dílů, přitom stále dražší a zároveň se zvyšuje podíl těch neopravitelných, roste servisní náročnost i nároky na vybavení, posledních 5 let má ten trend exponenciální průběh. Představa, že dnešní spalováky budou v provozu 25 let je jen mokrý sen, často je vůbec problém přežít záruku, pak je to ekonomický nesmysl. Není výjimkou, že měníme komplet motory u aut do 100tkm. Nedávno třeba na LR KO čerpadlo + 8x vstřikovač, v autorizáku rozpočet 400tis.
Tenhle trend byl pro mě v podstatě primární důvod, proč jsem se o BEVka začal hlouběji zajímat.
Baterie v dnešních BEV je projektovaná na celou životnost auta - 500tkm/20let, Tesla už dokonce komponuje baterii přímo jako součást karoserie (kvůli tuhosti) - nebudou ani vyměnitelné.
Z vlastní zkušenosti vím, že si nelze na EV udělat objektivní názor aniž by jsi s ním nasbíral nějaké praktické zkušenosti, všechno se zkrátka na internetu vyčíst nedá. Z toho, co píšeš, lze lehce usoudit, že jsi v tom nikdy nejel, nebo minimálně nikdy nenabíjel. Těch ortodoxních odpůrců, co po první jízdě změnili o 180°, znám už celé zástupy.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Turbo píše - "Těch ortodoxních odpůrců, co po první jízdě změnili o 180°, znám už celé zástupy." Jenom detail.., kolik těch co změnili názor, bude bydlících v bytech?? a že jich není zrovna málo!! Étrony přece chtějí vnucovat všem.., nemají v úmyslu to cpát jen firmám a bohatým lidem v domech. Ani v těch domech nemá každý podmínky na étron a není každý okamžitě přizpůsobený a to nemluvím o rozvodech v jednotlivých částech vesnic či měst. Kvůli étronům jako komplet nová celá el. síť a to úplně všude?? To za tu dobu bude tisíc technologií výhodnějších než elektromobilita!
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27056
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Turbo: hele, ty experte - co víš o těžbě uranu na našem území. Evidentně lautr nic.
Komouše nikdy nezajímalo životní prostředí a už vůbec ne lidský život. Tím nechci obhajovat Rusko, ale prozradím ti, že těžba uranu v CZ je ještě větší kravina, než spojení slov ekologie a elektromobil.
Komouše nikdy nezajímalo životní prostředí a už vůbec ne lidský život. Tím nechci obhajovat Rusko, ale prozradím ti, že těžba uranu v CZ je ještě větší kravina, než spojení slov ekologie a elektromobil.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
-
- Autoškolák
- Příspěvky: 64
- Registrován: čtv 28 bře 14:52
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Turbo:
Jaký máš elmobil? Já jsem jel se třemi různými.Akcelerace dobrá,ucházející jízdní vlastnosti,ale co mě opravdu vytáčelo byly brzdy.Při jemném zpomalování vcelku dobré,ale při ostřejším brždění hrůza.Ani v jednom z těchto vozů nebyla sladěna rekuperace s bržděním brzdami.Ani jednou se mi nepodařilo zabrzdit přibližně stejně.
Mám několik výhrad k nucené elektromobilitě.
1)"výhodnost elektromobilu": pokud by étron nebyl dotován(a spalováky více zdaněny),dopadl by zhruba stejně jako před 120 lety.
2)Náhradní díly:Výrobce nechce dodávat baterie na starší vozidla,bo emise mu neodečtou,a tak je raději dá do nového vozu.
Životnost 20 let se zatím tedy neprojevuje.
A přístup Tesly k dodávání náhradních dílu je již nyní tristní...
3)Infrastruktura:Nabíječek je málo,a nepřibývají takovým tempem jak by měly.Takové nápady jako nabíječka do každé lampy veřejného osvětlení,jsou prostě fantastické.Doslova.
4)Dostatek elektřiny.Dostavba jaderné elektrárny je prostě NUTNOST.Ano uznávám,že se cena solárních článků snížila,výkon i žívotnost zvýšila.Že by se tedy dalo,kdesi cosi.Nedalo.Problém je čas.(Časová pásma)
Já sám bych klidně i étrona mít mohl.Jsom vidiečan
Bydlím v rodinném domě s elektr. přípojkou dimenzovanou na 3x35A (nyní mám jistič 3x25A).
Jednu střechu (+- 80m2)mám orientovanou na jihozápad(asi 20 let tam je 12m2 termosolarů).
Většina mých cest je do 150 km.
HLAVNÍ prob je však cena.
Pokud bych ty peníze měl(ale nemám),a šel bych pro eGolfa,a vedle za skoro stejný peníz RGolf...
A nyní oponuj!
Jaký máš elmobil? Já jsem jel se třemi různými.Akcelerace dobrá,ucházející jízdní vlastnosti,ale co mě opravdu vytáčelo byly brzdy.Při jemném zpomalování vcelku dobré,ale při ostřejším brždění hrůza.Ani v jednom z těchto vozů nebyla sladěna rekuperace s bržděním brzdami.Ani jednou se mi nepodařilo zabrzdit přibližně stejně.
Mám několik výhrad k nucené elektromobilitě.
1)"výhodnost elektromobilu": pokud by étron nebyl dotován(a spalováky více zdaněny),dopadl by zhruba stejně jako před 120 lety.
2)Náhradní díly:Výrobce nechce dodávat baterie na starší vozidla,bo emise mu neodečtou,a tak je raději dá do nového vozu.
Životnost 20 let se zatím tedy neprojevuje.
A přístup Tesly k dodávání náhradních dílu je již nyní tristní...
3)Infrastruktura:Nabíječek je málo,a nepřibývají takovým tempem jak by měly.Takové nápady jako nabíječka do každé lampy veřejného osvětlení,jsou prostě fantastické.Doslova.
4)Dostatek elektřiny.Dostavba jaderné elektrárny je prostě NUTNOST.Ano uznávám,že se cena solárních článků snížila,výkon i žívotnost zvýšila.Že by se tedy dalo,kdesi cosi.Nedalo.Problém je čas.(Časová pásma)
Já sám bych klidně i étrona mít mohl.Jsom vidiečan
Bydlím v rodinném domě s elektr. přípojkou dimenzovanou na 3x35A (nyní mám jistič 3x25A).
Jednu střechu (+- 80m2)mám orientovanou na jihozápad(asi 20 let tam je 12m2 termosolarů).
Většina mých cest je do 150 km.
HLAVNÍ prob je však cena.
Pokud bych ty peníze měl(ale nemám),a šel bych pro eGolfa,a vedle za skoro stejný peníz RGolf...
A nyní oponuj!
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Když přece kupuji nějakou dražší novinku, měl bych mít z toho radost jak mě obohatí, o kolik mě usnadní život a hlavně bych si měl polepšit v komfortu používání ve všem! Ale co je vlastně étron?? je to sice tiché, že musím pustit motor z magiše, aby mě někdo neskočil pod kola.., ale co dál? marně hledám další skutečné přednosti.. Za mě momentálně jasný krok zpět!.. tato technologie je už teď mrtvá, jen hlupáci světa "unešeni čistotou", se raději dívají jinam.., aby tu tvrdou realitu svého nedokonalého snu nemuseli pochopit! Jsem též šokovaný mnoha majiteli světových automobilek, jak v tichosti a tupě sklonili hřbety před nápadem ještě tupějších fašistů z EU, násilně přes obrovské dotace dotlačit celý svět k étronům. Je až neuvěřitelné, jak bez jakéhokoliv protestu a odporu si nechali nasrat těmito pseudovědátory do svého mnohaletého a většinou úspěšného businessu s novými auty. Přitom pokrok byl i tak každý rok znatelný a možný budoucí přechod na jiný zdroj pohonu byl součástí výzkumu téměř každé automobilky. Ale najednou všechny bez přemýšlení(není čím) a bez DEMOKRACIE předběhla DEMENCE EU! Cíl nás všech by měl být jasný.., pryč z tohoto nekapitalistického světa pod vládou hlupáků z EU!, kde vládne fašismus, totalita, podpora neschopných a nastupující cenzura. Tak začínal i Hitler! CZEXIT!!
Re: Elektromobily a vse kolem nich
To skladování elektřiny v "zásobnících" je něco jako Hitlerova tajná zbraň.
A s ní elektromobilita zajisté zvítězí.
A s ní elektromobilita zajisté zvítězí.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27056
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Turbo: btw - jak jsi tady vyzdvihoval výhodu u Tesly, že baterie bude/je nevyměnitelná...no, to bude paráda, když při každé nehodě, kde dojde k sebemenšímu poškození baterií, bude auto na totálku. To prostě chceš!
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time