Elektromobily a vse kolem nich

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Odpovědět
jerry
Letec
Příspěvky: 3346
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od jerry »

Tím je v podstatě po 18 letech většina aut v situaci totálky. A to v době, kdy ceny aut rostou, kupní síla klesá a průměrný věk aut roste. Pokud by vážně chtěli komplet přejít na bateriáky, tak za těchto podmínek je to utopie.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
honziss
Letec
Příspěvky: 3465
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od honziss »

jerry píše: stř 27 bře 10:54 Tím je v podstatě po 18 letech většina aut v situaci totálky. A to v době, kdy ceny aut rostou, kupní síla klesá a průměrný věk aut roste. Pokud by vážně chtěli komplet přejít na bateriáky, tak za těchto podmínek je to utopie.
Ne, nejsou v situaci totálky, pořád normálně jezdí, akorát je musíš nabíjet častěji.

Otázka - když to porovnáš s životností a nutným servisem novějších spalovacích motorů: https://www.youtube.com/watch?v=9s5HZvV6jA0&t=16s je těch třeba 80-90% baterky po 10ti letech taková tragédie? Co bude pro běžného uživatele za 10 let větší rána? Zvyknout si na 10% menší dojezd nebo vyndat 2kila na servis abys s autem odvezl děti do školy?
R4...258k
R3...261k
EV...264k
petr_riha
Letec
Příspěvky: 1756
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od petr_riha »

honziss píše: stř 27 bře 11:12 Otázka - když to porovnáš s životností a nutným servisem novějších spalovacích motorů: https://www.youtube.com/watch?v=9s5HZvV6jA0&t=16s je těch třeba 80-90% baterky po 10ti letech taková tragédie? Co bude pro běžného uživatele za 10 let větší rána? Zvyknout si na 10% menší dojezd nebo vyndat 2kila na servis abys s autem odvezl děti do školy?
Kdo na 10letém autě vyndá 2 kila za servis, aby vozil děti do školy? Desetileté jsou aktuálně první Octavie 3. generace, znáš někoho, kdo s desátým rokem zaplatil za servis takovou raketu? Já ne.

U té baterky, pokud by to bylo 80% z původních reálných 500km, asi by to šlo. pokud původní dojezd bude 250km (na každý si může dovolit Teslu s větším dojezdem), rázem se dostaneš na dojezd max. 200km, který ani nemůžeš jezdit pořád (nejde jezdit pravidelně ze 100% na 0%), reálně tak budeš mít radius 150km. Do města asi fajn.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
honziss
Letec
Příspěvky: 3465
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od honziss »

petr_riha píše: stř 27 bře 11:58
honziss píše: stř 27 bře 11:12 Otázka - když to porovnáš s životností a nutným servisem novějších spalovacích motorů: https://www.youtube.com/watch?v=9s5HZvV6jA0&t=16s je těch třeba 80-90% baterky po 10ti letech taková tragédie? Co bude pro běžného uživatele za 10 let větší rána? Zvyknout si na 10% menší dojezd nebo vyndat 2kila na servis abys s autem odvezl děti do školy?
Kdo na 10letém autě vyndá 2 kila za servis, aby vozil děti do školy? Desetileté jsou aktuálně první Octavie 3. generace, znáš někoho, kdo s desátým rokem zaplatil za servis takovou raketu? Já ne.

U té baterky, pokud by to bylo 80% z původních reálných 500km, asi by to šlo. pokud původní dojezd bude 250km (na každý si může dovolit Teslu s větším dojezdem), rázem se dostaneš na dojezd max. 200km, který ani nemůžeš jezdit pořád (nejde jezdit pravidelně ze 100% na 0%), reálně tak budeš mít radius 150km. Do města asi fajn.
Vím o autech, které mnohem dřív než za 10 let stály mnohem víc peněz a současně vím o autech, co mají 300-400 jen s předepsaným servisem.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
970ka
Mistr volantu
Příspěvky: 884
Registrován: pon 25 dub 12:52
Bydliště: Plzeňský wenkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od 970ka »

Chlapci,kdybyste viděli jaký furt řeším patálie s těma spalovákama,tak byste se mi nedivili, že je nemohu ani vidět, dnes zase jede Nox senzor, tento měsíc už třetí/ 1x Vito +2x Crafter/bez práce 24tis k tomu na dvou autech problém s močovinou ,nějaký plovák, musí se měnit i s nádržkou za 25tis.
Moje poslední X5 3,0 D mi taky nechala pěkně vykrvácet atd. To je na seriál a to mám ty sráče fakt rád.Nejhorší budou současné modely aut,z těch se jednou posserreme..Pokud jenom jezdíte, tak máte vééélikou kliku.
Carrera S ,Tesla 3 Highland LR,Audi Q3 TSi, AR Stelvio 2,0T, MB SL Cabrio,MB Sprinter,Honda opice, atd ...
honziss
Letec
Příspěvky: 3465
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od honziss »

Tak to já mám asi kliku, nic zásadního u žádnýho z mých spalováků, ale pravda, držim se pravidla 2-5 let a pryč s tím.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27057
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

mám to stejně...
Pravdou je, že jsem vždy kupoval nové auta, které jezdí jeden řidič; max. 2 - a to já a žena
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Shr3k
Mistr volantu
Příspěvky: 763
Registrován: pát 19 srp 11:15

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Shr3k »

NIO vs BMW
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
petr_riha
Letec
Příspěvky: 1756
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od petr_riha »

Mám to podobně - nová auta, která ťuk ťuk, drží jen se základním předepsaným servisem.

Když jsem jedinkrát kupoval starší auto, mnoho let zpátky, tehdy 4letý Focus, jezdí dodnes v rodině prakticky bez nákladů, už asi 19let/420kkm. Na druhou stranu, co v autě není, to se nerozbije.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
jerry
Letec
Příspěvky: 3346
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od jerry »

Také nemůžu mluvit o zásadních problémech, ať auto nové či jeté. Na druhou stranu fakt je, že nejmladší auto mám rok 2015. Nemám v nich žádné asistenty a podstatně méně elektroniky než mají současná.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Odpovědět