ExFun píše:Jak to je s plaketama a EURO. Nebo jinak - je ještě schůdné koupit auto s EURO5, nebo už jen EURO6?
Od 01.01.2017 nesmíš do modré zóny bez modré nálepky.
Které vozy modrou splňují je vysvětleno
ZDE
ZDE jsou zakresleny současné zelené zóny
Odpověď na tvou otázku je nejasná.
U benzínu musíš mít EURO6 přímovstřik, nepřímý vstřik EURO3 a lepší a také získáš modrou.
U nafty je to definováno takto:
Diesel-PKW und leichte Diesel-Nutzfahrzeuge mit nachgerüsteter DeNO2-Technik, sofern diese die NOx-Werte der Euro 6 einhalten.
naftové OA a lehké užitkové vozy s dieselovým motorem a AdBlue technikou, pokud jsou v souladu s hodnotami emisí NOx Euro 6
Obávám se, že Euro5 nafta není v souladu s normou Euro6, ale nechápu, proč je to tak volně definováno.
Zřejmě tam bude možné řešit nějaké vyjímky, ale není mi zcela jasné ,
zda nynější EURO5 s AdBlue umí ZA URČITÝCH podmínek splnit Euro6, nebo nelze nikdy...
Principielně je to postaveno na modelu, vyhoď tři roky staré auto do šrotu a kupuj nové,
které má sice stejné emise, ale v techničáku je napsána lepší norma a hlavně jde o to, aby se prodávala nová auta.
Z toho principu nevěřím žádnému řešení pro běžné lidi, aby měli s naftou Euro5 modrou nálepku.
Vyjímky budou akorát pro státní složky, hasiče, policii, záchranky a podobně bych čekal...
Mapa modrých zón buď není dostupná nebo ji neumím najít, kdyby někdo věděl později, sem s ní.
Každopádně velkoměsta jako Mnichov, Berlín nebo Stuttgart, tam bych od 2017 bez modré nálepky z dálnice
ani nesjížděl.