od ExFun » pon 28 zář 17:45
Prodeje teď nejsou kvůli něčemu úplně jinému.
Autoprůmysl se na HDP EU podílí cca. 7%... Ano, odsere to CZ a SK, ale to není vina EU, že jsme byli tupí a podstatnou část výroby zaměřili na 1 průmysl. To Bruselu nepřipíšeš.
To že se soused chová jako prase neznamená, že se tak budu chovat taky. Navíc podle mě nemáš pravdu. Ještě před tím, než začalo řešit EKO, byly studie o tom, že přežije jen několik koncernů.
Krize autoprůmyslu byla jasná už dlouho. PRavá příčina je v tom, že jak jsem psal - změnil se pohled na auta jako taková. Novou generaci vesměs nezajímají. AUtomobilky zároveň dosáhly vrcholu a ztratily inovační potenciál. Jen se přidávají asistenti, ale nic zvláštního. Auto staré 20 let bude plnit účel podobně jako nové. Automobilky proto začaly tlačit cenu viz kolik stály Mercesedy dřív v porovnání s kupní silou a jak levné jsou dnes.
Automobilovému průmyslu prostě došel dech a podmínky. I kdyby udělali za 600tis. auto, co bude jezdit 400 a zrychlovat za 2s a to celé za 6l/100km, tak jsi stejně omezený limitem silnic, kde to nevyužiješ.
Tohle je podstata úpadku autoprůmyslu.
Asi to někomu došlo a když zjistil, že inovace nepřichází, tak to spojil s EKO a řekl, že inovace bude v elektřině, to je sázka, která se může a nemusí vyplatit. Každpádně Evropa nemá moc ropy a geopoliticky být závislý na dovozu není zrovna výhodná pozice, takže snahu o alternativní cestu snad pochopíš.
Back to basics.
Příčina -> následek