Stránka 37 z 73

Re: Táhneme na Brusel

Napsal: úte 17 zář 07:00
od jirka87
S těmi nafťáky je to těžké.

Ukažte mi dobré kombi střední třídy s atmosférickým motorem bez známých sériových problémů. No hádám jich nebude moc...

A pak taky..včera jsem jel v autě s hmotností 1600Kg, motor 2.0i a bratru 150koní...Musím říct, že ten 20letej diesel s ubohými 110 koňmi jede s o 250Kg těžším autem lépe. Furt jsem čekal, kdy tam přijde nějaká výkonová špička a žádnou to nemělo. Totálně tupé auto (přitom mechanicky i elektricky vše v pořádku). Já fanda ropáků nejsem (ne absolutní), ale hold..pro mě je tak nějak více ten NEWTONMETR než kilowatt....Já na to šlápnu a ono to jede. Šlapu u silnějšího a lehčího benzínu a nic se neděje...

A nevím proč to mám furt opakovat :

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/ne ... -s-euro-5/
https://www.autozive.cz/emisni-normy-v- ... -euro-3-2/
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... ab8ac4d19/

atd..

Re: Táhneme na Brusel

Napsal: úte 17 zář 07:39
od řidičBOB
LB: je to jednoduché - kritizuje ono pokrytectví, kdy ve velkých městech si budeme plácat ťapičkami, jak se nám dobře dýchá. Ve skutečnosti se ale emisní zátěž pouze převede jinam a často do oblastí, kde je už dneska víc než hrozná. Zajeď se někdy podívat na chomutovsko, děčínsko, mostecko, ústecko... Možná to pak pochopíš, když už to nechápeš z psaného textu.

Re: Táhneme na Brusel

Napsal: úte 17 zář 11:21
od Lachende Bestien
@Jirka87
Souhlasím, že na ty dnešní masivní a těžké "osobáky" je použití atmo benzínu problematické, optimální by byly cca 6válce 3litry, nebo 2litry s turbem.
Totéž v případě dieselů, často mě míjí nějaké zbrusu nové SUV :ymsick: a to je smrad, že by jeden pad. Zda za to mohou i nějaká aditiva, biosračky v palivu apod. nedokážu posoudit, krevní tlak však stoupne hned.
Párkrát jsem před lety měl půjčenou 205 1.9d a ta ani zdaleka tak nesmrděla, bez turba samozřejmě motorově žádný zázrak, ale zas spotřeba přes 5 by nebyla možná ani s cihlou na plynu, a motor by jel ještě dnes, pakliže by se nerozpadla kastle.
Pak třeba nejspíš první (r.v. začátek devadesátek) Toledo s legendární 1.9td 81kw, smrad už byl relativně citelný, ovšem nadprůměrná dynamika (tah vocpodu jako kráva vole :p ) kombinovaná s minimální spotřebou na už dost velké auto a perfektní 5rychlostní převodovka, která ve 130 netočila snad ani 2500 ot/min. Další celkem "nesmrtelný" motor a auto by jezdilo dodnes nebýt rzí prožrané kastle/podvozku.
Ještě přidám zážitek z doby cca před rokem, kdy se přede mnou na křižovatce rozjížděl nová náklaďák Volvo s korbou na stavební materiál, už jsem se psychicky připravoval na inhalaci pořádné dávku šitu (jedouc na byku), a ono k mému nemalému překvapení nic. Jestli Volvo vyrábí tyto typy náklaďáků i na CNG mi není známo. Nicméně za ním se rozjíždělo nějaké dieselové Punto (odhadem 10leté), které zase pro změnu "nezklamalo" s tradičním dusivým smradem.
Takže faktorů, které ovlivňují, co ten který sazomet za sebou vypouští za "dobroty", je jistě celá řada, a celá problematika není jistě černobílá a každé zobecnění typu starý diesel=fuj a nový=mňam apod. je více či méně nepřesné.
Edit. Zmiňované nákladní Volvo byla ovšem snad jediná výjimka, potvrzující pravidlo o nechutně dusivém smradu, který drtivá většina ostatních zdejších náklaďáků vypouští z komínů. 8-x

@řB
Vyrůstal jsem ve Frýdku-Místku, takže díky za doporučení na zajímavé české turistické destinace, ale mám svých zkušeností s toxickým ovzduším víc než dost.
S tím pokrytectvím máte pravdu, to je ostatně jedním ze základů zdejší "moderní" civilizace respektive prakticky všechny (skutečné i pomocné) vládnoucí skupiny byly, jsou a budou pokrytci až na půdu, a jaký pán takový kmán. :(|)
Spíše by bylo zajímavé zjistit, jak navýšení počtu étronů ovlivní způsob využívání teploelektráren, respektive jestli budou čistě kvůli tomu výrazně zvyšovat produkci el. energie a tedy i emisí. Já se domnívám, že tomu tak nebude, ale můžu se mýlit.
A ještě by mě zajímal váš názor na obchodní strategii čezu, kdy dochází k devastaci životního prostředí čr těžbou uhlí, následně se uhlí spálí a emisemi "vylepší" místní vzduch, a čezáčci pak vesele rozprodají křišťálově čistou elektřinu do okolních států. To je stokrát větší kurvárna, než dodávka elektřiny z uhlí do lokálně jezdících étronů.

Re: Táhneme na Brusel

Napsal: úte 17 zář 11:38
od jirka87
Co mi tak jedině v rámci sebereflexe přijde jako problém, než Euro 3 diesel je počet aut na osobu. To narostlo za 30let brutálně.

Sám musím bohužel přiznat, že mám doma na 2 osoby 3 auta.

Když si to člověk ale vezme z druhé strany, tak pokud bych měl to auto 1, tak bude jezdit v permanenci. Takhle mám 3 a každé pro nějaký účel a součtem by kilometrový proběh nebyl ani menší, ani větší...Jen by to byl větší oser, protože manželka s děckem se na vyšetření do 40km vzdáleného špitálu asi těžko dostane MHD. A v mé moci není místo práce dělat taxíka rodině.

Re: Táhneme na Brusel

Napsal: úte 17 zář 12:00
od Lachende Bestien
Já jsem se užívání auta před pár lety vzdal, tak tento toxický trend aspoň trochu vyvažuju. Ale kdo ví, třeba zase za pár let chytnu takový absťák, že si taky pořídím hned 2 plechovky. :p
Edit. S tou potřebou 3 aut to myslíte tak, že často jsou obě 2 mimo domov a vaše žena by tedy neměla čím jezdit?
Jinak s dítětem jste celkem 3, takže 3 auta pro 3 lidi.

Na nemocnice pozor - jde o místa s největší koncentrací patogenů. Doktor by měl jezdit za pacienty (obzvláště těmi dětskými) a ne naopak. Ve většině případů stačí k vyšetření úplně základní přenosné vybavení, případně by mohl jezdit dodávkou s přístroji i kouzelnými pilulemi a lektvary.
Ani nemluvě o tom, že jsou dnes alopatičtí lekaři spíše více než méně obchodními zástupci farmakorporací, pumpující ve velkém zázračné pilulky do útrob svých pacientů. Čím déle je člověk nemocný a čím víc případných vedlejších účinků, tím větší byznys. A to se vyplatí. Jak komu ovšem.
Zdar a sílu v roli rodičů přeju, hlavní jsou dobré vzájemné vztahy v rodině bez dramatických emočních výkyvů, slušné materiální zabezpečení, věnování dostatku pozornosti, ale zase to s ní nepřehánět a stanovit pevné hranice, aby se z malého zvířátka postupem času s největší pravděpodobností stal vyrovnaný a rozumný člověk, a ne povýšený líný šimpanz v masce člověka. :(|)

Re: Táhneme na Brusel

Napsal: úte 17 zář 12:09
od pavproch
@LB: nevím, esli sem to tu už psal, ale já se ve fridexu-mistexu narodil a žil tam skoro 35let.... :ymhug: Čili zdravím "krajana"....

Re: Táhneme na Brusel

Napsal: úte 17 zář 12:31
od Lachende Bestien
@pavproch
35 let? Upřímnou soustrast. :ymhug:
Totálně zprzněné město nejdříve obludnou panelovou zástavbou, průmyslem a 2 hlavními tahy přímo přes město. Původně znečišťovaly vzduch spíše továrny, dnes tuto lahůdkovou roli převzala přemnožená autodoprava, k čemuž jí zvesela lidé pomáhají zaléváním krajiny betonem a budováním nesmírně důležitých staveb jako jsou nákupní střediska nadnárodních korporací. Lekárna, banka a pajzl/herna na každém rohu. :ymsick:
Tam by to mohla napravit snad jen atomofka. I když možná by stačilo i nějaké vydatné kobercové bombardování aka export západních demokratických hodnot made in Jů Ass Ayy.

Re: Táhneme na Brusel

Napsal: úte 17 zář 12:33
od Ian
@LB: Právě jste mi osvětlil svůj nick: ...přede mnou na křižovatce...jedouc na byku... Nemáte za kámoše toho formulistu a nesoutěžíte spolu v bizarnosti dopravních prostředků?

Ale bacha na ty emise metanu. Ty asi nebudou úplně košer. ;)
Jinak všechno v dobrém, každý se občas upíše. Jenom jsem si to představil.

Re: Táhneme na Brusel

Napsal: úte 08 zář 07:50
od pavproch
Ty woe.

Bruseli, NASRAT!

Re: Táhneme na Brusel

Napsal: úte 08 zář 08:15
od .Z3
Jakožto lidé vážící si svobody a soukromí nemůžeme být tímto záměrem neznepokojeni a jsme přesvědčeni, že posedlost EU tímto tématem překročila únosnou mez. Teď už ale bude obtížné s výše popsaným záměrem něco dělat a divit se musíme hlavně tomu, jak je vůbec možné, že se podobné věci stávají součástí legislativy téměř bez povšimnutí.
Přesně, nejhorší na tom celém je, jak je možné, že si takové zásadní věci ohledně svobody občanů EU zavádí tak automaticky a potichu...