
Co to je? To je ten takzvaný EURO-cyklus?
Čičo píše:„Jak automobilky měří spotřebu, kterou pak udávají v prospektech.
Měření probíhá v laboratoři při teplotě 20-30°C. Auto je připoutané na testovací stolici a
test probíhá na čerstvě nastartovaném (tedy nezahřátém) motoru. Městský cyklus sestává
ze čtyř opakujících se schémat, ve kterých se auto vždy třikrát rozjede (na 15, 30 a 50 km/h) a
zastaví. Celkem takto urazí 4 km. Mimoměstský režim následuje vzápětí po městském. Přibližně
polovinu času jede vůz plynulou rychlostí, jinak brzdní, nebo zrychluje. Maximální rychlost
je 120 km/h, průměrná 63 km/h a auto ujede 7 km. Nejdůležitější ovšem je, že veškeré zrychlování
se děje velmi zvolna plynule – tak, jak to v běžném provozu není z důvodu jeho plynulosti možné.
Na oficiálních stránkách o normovaném měření se výslovně uvádí, že testy slouží výhradně ke vzájemnému
porovnání jednotlivých vozů a nemohou se shodovat s výsledky dosaženými v reálném provozu. Z dlouholeté
zkušenosti se stovkami nejrůznějších aut mohu odpovědně prohlásit, že při běžné jízdě (a teď opravdu
nemyslím testování, které je přirozeně „energeticky náročnější“) je kombinovaná spotřeba zhruba o jeden
litr vyšší, než udává výrobce.”
pavproch píše:
Co to je? To je ten takzvaný EURO-cyklus?
Na oficiálních stránkách o normovaném měření se výslovně uvádí, že testy slouží výhradně ke vzájemnému
porovnání jednotlivých vozů a nemohou se shodovat s výsledky dosaženými v reálném provozu.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků