Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tak za prvé je 11,5 kWh jen vybájená spotřeba a za druhé by mě zajímalo, v čem se ty jejich technologie tolik liší ?
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ano, je to nejlepší teoretická spotřeba nicméně udávají ji výrobci, takže proč nenapíše Volvo taky 11,5kW/h, když by to byla stejně lež? Reálná spotřeba bude samozřejmě vyšší, tedy BMW udává přesně 11,9, podle praktických testů to je tak 19kW/100km, ovšem u Volva to je asi 30kW/100km.
Technologie se přece liší obrovsky u jakéhokoli výrobku, nevím proč stojí nejkvalitnější AV pármetrový kabel 40 tisíc.
Technologie se přece liší obrovsky u jakéhokoli výrobku, nevím proč stojí nejkvalitnější AV pármetrový kabel 40 tisíc.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ještě dodám, že v přiložené tabulce lžou prakticky všichni výrobci (stejně jako u spotřeb spalovacích motorů), jen Tesla tam má poměrně reálnou spotřebu! (já jsem naměřil u nejvýkonější Tesly nejméně na 50km spotřebu 175Wh/km).


Re: Elektromobily a vse kolem nich
U velikostně srovnatelných aut se stejným akumulátorem má na dojezd vliv snad jen účinnost elektromotoru a elektroniky. Myslíš že v tomhle můžou být až takové rozdíly ?
Re: Elektromobily a vse kolem nich
I u akumulátorů jsou děsivé rozdíly, při stejné váze může být kapacita klidně dvojnásobná. Motory mají různou účinnost a hodně záleží na jejich řízení, kde se účinnost mění v desítkách %. Jsou 4 třídy elektromotorů IE1 a IE2 a IE3, nověji IE4. . Třída IE4 má účinnost kolem 95%. Je dost velká věda udržet motor v ideálním stavu účinnosti, protože, jinak dochází k velkým ztrátám. Na obrázku je vidět, že se vzrůstajícím odběrem, začne účinnost v určitém bodě klesat.


Re: Elektromobily a vse kolem nich
Vůbec nechápu co má ten graf vyjadřovat. Jako že se stoupajícím příkonem klesá výkon ??? Proč ?
Re: Elektromobily a vse kolem nich
To je vlastnost elektromotoru, nejvyšší příkon prostě neznamená nejlepší účinnost a pokud klesá účinnost, začne se měnit elektřina místo výkonu v teplo, takže z motoru uděláš drahý gril. U spalovacího motoru je podobný jev u kroutícího (točivého) momentu a výkonu, v určitém bodě se křívky protnou a jedna nebo druhá veličina klesá. Pro nejlepší účinnost by měly být obě křivky v rovnováze.


Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tvoje odpověď mi přijde hodně zmatená, takže to raději vezměme po pořádku. A ptám se:
1. Proč v prvním grafu výkon elektromotoru klesá, přestože do něj pouštím více proudu ? Pokud tvrdíš že je to vlastnost, čím konkrétně je způsobená ?
2. Co myslíš tím protnutím křivek u grafu spal.motoru ? Každá přece vyjadřuje jinou veličinu a jejich tvar hodně závisí i na použitém měřítku, takže bod průniku nemá absolutně žádný význam
3. A z toho vyplývá i další dotaz, co konkrétně myslíš tou rovnováhou křivek a jak z ní vyplývá ta účinnost ?
1. Proč v prvním grafu výkon elektromotoru klesá, přestože do něj pouštím více proudu ? Pokud tvrdíš že je to vlastnost, čím konkrétně je způsobená ?
2. Co myslíš tím protnutím křivek u grafu spal.motoru ? Každá přece vyjadřuje jinou veličinu a jejich tvar hodně závisí i na použitém měřítku, takže bod průniku nemá absolutně žádný význam
3. A z toho vyplývá i další dotaz, co konkrétně myslíš tou rovnováhou křivek a jak z ní vyplývá ta účinnost ?
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Jdu dělat něco užitečnějšího, otevři internet, nastuduj si účinnost motorů a budeš v tom mít jasno.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Aha, takže jsi v koncích ?