Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Vývoj baterií a elektromotorů se bude neustále urychlovat, baterie budou stále lehčí a výkonější, motory to samé. Účinnost spalovacích motorů je 30-35%, účinnost elektromotorů kolem 90%. Před 20 lety si nikdo nedovedl představit dnešní quadrokoptéru a řekl, že při váze tehdejších výkonných motorů a baterií je to v podstatě nesmysl. Dnes bezvadně funguje kvadrokoptéra se 4 motory a váze 15 gramů včetně kamery. Dnes vidíme tu techologii aut na baterie svýma očima, za 25 let se tomu budou lidé smát, jak omezené měli vidění.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
no 25 let je ještě zatraceně dlohá doba
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Mě to ani nepřijde, mám za sebou víc jak dvakrát tak dlouho a hrozně to uteklo 

Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tak už jen zbývá miniaturizovat a odhmotnit člověka ve stejném poměru jako se za posledních 25 let miniaturizovaly kamery a můžeme vykročit směle vstříc zářným zítřkům.
Zajímavá je i ta nábožná představa jak se to bude neustále urychlovat.
Zajímavá je i ta nábožná představa jak se to bude neustále urychlovat.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
V tom přpadě jdi do Tesly, ničeho lepšího se už stejně nedočkášJosef píše:Mě to ani nepřijde, mám za sebou víc jak dvakrát tak dlouho a hrozně to uteklo

Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ano, je jasné, že u ní skončím (nebo u něčeho podobného), ale já nepotřebuju auto ala Ferrari, ale spíš pohodlné auto s rozumným výkonem. V roce 2017 bude stačit na dojezd 500km kapacita kolem 60kW, myslím, že ceny aut půjdou rapidně dolů a na trhu se objeví postupně podobná auta od všech klíčových výrobců.Je jasné, že taková auta nejsou pro každého, když 45% řidičů žije ještě v minulém století (mají auta starší 15 let), doma topí uhlím nebo dřevem apod.
Honza42: Vývoj v IT se neustále zrychluje a Tesla je prakticky o počítačích (jejich výkon roste exponenciálně), software a bateriích (jejich cena klesá každý rok o 25%). Nedávno jsem testoval 1,5V AA baterie běžných výrobců jako Duracell, GP, Panasonic, Varta apod. Baterie měly podobnou kapacitu kolem 1200 mAh (Duracell měl nejméně) a rozdíl cen baterií býl 4-násobný (Duracell bezkonkurečně nejdražší), tedy za stejnou částku dostaneme cca 5ti násobek energie u jiného výrobce. Dokonce je v dnešní době ekonomický nesmysl kupovat standardní baterie, protože si málokdo všiml, že na trhu jsou baterie, které mají minimální samovybíjecí proud (pokles kapacity 1-2% za měsíc), mají kapacitu o 50% větší než běžná baterie a dají se nabít 1000-1500x. Strandardní baterie je dnes prakticky ekonomický nesmysl, přesto je většina lidí pořád kupuje, prostě jde jen o změnu myšlení a to holt v našich krajích trvá dlouho.
Honza42: Vývoj v IT se neustále zrychluje a Tesla je prakticky o počítačích (jejich výkon roste exponenciálně), software a bateriích (jejich cena klesá každý rok o 25%). Nedávno jsem testoval 1,5V AA baterie běžných výrobců jako Duracell, GP, Panasonic, Varta apod. Baterie měly podobnou kapacitu kolem 1200 mAh (Duracell měl nejméně) a rozdíl cen baterií býl 4-násobný (Duracell bezkonkurečně nejdražší), tedy za stejnou částku dostaneme cca 5ti násobek energie u jiného výrobce. Dokonce je v dnešní době ekonomický nesmysl kupovat standardní baterie, protože si málokdo všiml, že na trhu jsou baterie, které mají minimální samovybíjecí proud (pokles kapacity 1-2% za měsíc), mají kapacitu o 50% větší než běžná baterie a dají se nabít 1000-1500x. Strandardní baterie je dnes prakticky ekonomický nesmysl, přesto je většina lidí pořád kupuje, prostě jde jen o změnu myšlení a to holt v našich krajích trvá dlouho.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Josef: z čeho vychází tvé přesvědčení že "...V roce 2017 bude stačit na dojezd 500km kapacita kolem 60kW(h)..." ?
Čekáš snad nějakou zásadní technickou revoluci ?
Čekáš snad nějakou zásadní technickou revoluci ?
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tesla přijde s Modelem 3, kde se předpokládají tyto parametry, 44kW a 66kW kapacita, menší výkon (1/3 až 1/2) a hmotnost auta o 35% nižší. Zatím to jsou odhady, uvidíme co představí Tesla teď v březnu.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tak 60kWh baterku a výrazně menší výkon i hmotnost než TeslaS má třeba Chevrolet Bolt a stejně mu dojezd končí kousek za 300 km. Proč myslíš že Tesla3 při podobných parametrech dojede o polovinu dál ? Z čeho by měl vyplývat tak obrovský rozdíl ?
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Výplývá to z použité technologie nemusíme se dívat k Tesle, stačí porovnat BMW i8, VW Golf GTE které mají spotřebu 11,5 kW/100km oproti Volvo V60, které ma 15,1kW přitom Volvo je o 100kg lehčí než BMV a VW.