honziss píše:Ja proti EV autum nic nemam. Jen nejsem uplne fandou znevyhodnovani a protezovani koncepci pohonu. Nechal bych to trhu/vyrobcum/zakaznikum at posoudi co je pro ne lepsi...
honziss, BOB: rád bych souhlasil, ale kde dneska existuje trh? V automobilovém sektoru určitě ne.
Automobilky jsou ve velké míře spoluvlastněny státem. Paliva, ať už je to elektřina nebo ropa, jsou státem daněny a regulovány. Nejen prodej, ale i výroba. Ani u EV, ani u spalováků se příliš neřeší externality (vím, je těžké je vyčíslit)...
Reálně nevíme ani kolik doopravdy stojí řízek s bramborovou kaší (dotace na chov/nechov/porážku/pěstování/pole ladem/rekonstrukci jatek/kuchyně/restaurace dotaci na zaměstnance, odvody, daně... Do toho by se měly započítat externality produkce CO2, spotřeba vody z přírodních zdrojů, dopad výroby/logistiky na zdraví obyvatel a asi milion dalších faktorů)
Do toho vstupují mezinárodní závazky/smlouvy/dohody...
Tak kde je ten posvátný trh?
Illegal only when police there, police not there habibi everything legal.
pořád je to trh...i když je ohýbán více čí méně, ale konečné rozhodnutí je na spotřebiteli/kupujícím. Pokud ale ten už nebude mít alternativu, jestli CNG/EV/klasiku, protože okatě a nesmyslně je tlačen elektrický pohon, zdatně podpořený limity CO2, které jsou nedosažitelné, tak je něco špatně.
honziss - píše.."nejsem uplne fandou znevyhodnovani a protezovani koncepci pohonu. Nechal bych to trhu/vyrobcum/zakaznikum at posoudi co je pro ne lepsi..." Plně s tebou souhlasím. Přece když se přechází na něco jiného a nového, vždy by to mělo být k lepšímu.., že?? Jenže kdo by si elekroauťák pořídil bez takto brutálních dotací,až 9 tisíc EURO na auto. Odpověz si sám. To, že to kupují jen milionáři pro děcka do školy a služkám na nákupy, není vůbec určující pro mobilitu EL.auta, být stále připraven sloužit, jako je to normální u benzíňáků, nafťáků, na LPG a jiných.
Tak kde je ten posvátný trh?
No to přece všichni víme. Čím dál víc v perdeli. A až tam zaleze úplně, budeme na tom stejně jako za mého mládí.
Je to jasné, je zřejmé, nemůže to být jinak....akorát mladší to nepochopí a budou si to muset prožít. A budou z toho docela šoking.
řidičBOB - píšeš.."zdatně podpořený limity CO2", A věříš tomu, že jde o podporu zaslouženou a oprávněnou?? nebo je to úplně opačně! Jako že tá energie do baterií se tam nenamlátí gumovým policejním pendrekem..
Maggic píše:honziss - píše.."nejsem uplne fandou znevyhodnovani a protezovani koncepci pohonu. Nechal bych to trhu/vyrobcum/zakaznikum at posoudi co je pro ne lepsi..." Plně s tebou souhlasím. Přece když se přechází na něco jiného a nového, vždy by to mělo být k lepšímu.., že?? Jenže kdo by si elekroauťák pořídil bez takto brutálních dotací,až 9 tisíc EURO na auto. Odpověz si sám. To, že to kupují jen milionáři pro děcka do školy a služkám na nákupy, není vůbec určující pro mobilitu EL.auta, být stále připraven sloužit, jako je to normální u benzíňáků, nafťáků, na LPG a jiných.
Ja bych si misto touarega klidne koupil etron, vic by vyhovoval provozu kterej s autem praktikujem, ale to by nesmel byt o meloun drazsi ze palim benzin mi vrasky nedela, spis mi vadi ze odvadenim dani dotuju nakup ev auta nekomu jinymu, nekde jinde, protoze to proste neni fer...
Maggic píše:řidičBOB - píšeš.."zdatně podpořený limity CO2", A věříš tomu, že jde o podporu zaslouženou a oprávněnou?? nebo je to úplně opačně! Jako že tá energie do baterií se tam nenamlátí gumovým policejním pendrekem..
Jestli si dobre pamatuju, tak jarni lockdown ukazal, ze to s tema emisema osobni dopravy zas tak horky neni...
HondaMan - píše.."ale kde dneska existuje trh? V automobilovém sektoru určitě ne. Automobilky jsou ve velké míře spoluvlastněny státem." Tak to se ti přiznám, je pro mě překvapení, jestli je většina automobilek spoluvlastněna státem, já si myslel že jedině Renault, který byl kdysi více státní. Dnes stát vlastní jen menší podíl. Budu se o to více zajímat.
Tak to není žádné překvápko. Ale jak na to zareagoval ouředník? No limity CO2 na novou EURO normu přitáhnul tak, že to se spalovákem není možné plnit.
Celé je to hon za hovnem. O tom, kolik CO2 vyprodukuje výroba elektromobilu se bavit asi nemusíme.