honziss píše: ↑čtv 18 led 15:23
- baterka v EV vydrží déle než 3-5 let
Repasovaná? Pokud nová vydrží 8 let (běžná záruka, pokud počítám roky, při "běžném" nájezdu skončí dříve, dává se tuším 200kkm), u repasované tipuji cca půlku životnosti. Nikdy nebude jako nová.
honziss píše: ↑čtv 18 led 15:23
- vývoj a množství baterek na trhu jde nahoru, tj vliv na cenu v budoucnu je jasný
Poptávka půjde taky nahoru, tam je ten vliv na cenu opačný.
honziss píše: ↑čtv 18 led 15:23
- množství prodaných aut s rozumným spalovacím motorem je rok od roku horší, pochybuju, že za 10let budeš přehazovat stovky nabídek aut s 2.0tdi a už vůbec si nemyslím, že budou za hubičku
Tak já nejsem cílovka ani na toto. Nicméně opakuji mou domněnku, že kdo bude mít peníze, koupí nové, kdo ne, koupí ojetinu, ale nebude mít jednou tolik na baterku. Proto lidi kupují staré hajtry, protože na novější nemají. Průměrná cena ojetiny je dneska někde kolem 200kKč (plus minus, nehledal jsem, tipuji), ty mluvíš o tom, že si lidi koupí auto za 500kKč + 300kKč za baterku. To nevychází.
honziss píše: ↑čtv 18 led 15:23
Popravdě, nevím jakou přesně dává tesla záruku na repasovaný baterie. Ale když ti ji vymění, zůstává platit zaruka na jak na auto, tak na baterii, tj asi ti tam nešoupnou něco zcela nevyzkoušenýho co by ti museli měnit pořád dokola....?
tak po 10 letech, resp. po 8, kdy skončí záruka na baterku, bude auto jako celek už dááávno po záruce. To není point.
honziss píše: ↑čtv 18 led 15:23
Před 10ti lety všichni hejtili hybridní auta, jak budou s vyjetejma baterkama nepoužitelný a jak budou jejich nový baterky stát nesmysl. Realita? Nový baterky do hybridů jsou v řádech nižších desítek tisíc, hybridní systém automobilek, které s nimi začly brzo a mají historii jsou prakticky nesmrtelný. Repas baterky do hybridu dělá kde kdo, žádná věda to není.
Toto neumím posoudit. Ale vím, že když v hybridu bude baterka KO, pořád tam je alternativa. Máš někde prosím link na ty nižší desítky tisíc Kč? V rychlosti se mi to nepodařilo najít.