Onboard videa

Zajímavá automobilová videa z celého světa.
Odpovědět
Uživatelský avatar
aikoN
Letec
Příspěvky: 1046
Registrován: stř 16 úno 18:32

Re: Onboard videa

Příspěvek od aikoN »

Weeper píše:Manuál, automat je nuda. Každopádně dík za článek, tohle dost změnilo můj náhled na zajíždění.
nz
Rychlost zabíjí!
Uživatelský avatar
Road_Runner
Adept autoškoly
Příspěvky: 13
Registrován: stř 23 úno 22:43

Re: Onboard videa

Příspěvek od Road_Runner »

řidičBOB píše:Zajíždění je blbost :ymdevil:
Připomeň mi, co jsi to povídal o rozvodech u TSI? Že se ti několik motorů potkalo? :-D Jestli tomu dáváš stále takovou sodu, jako je vidět v Tvých videích a zajíždění považuješ za blbost, tak se není čemu divit.
Už jsem tu také.

S novináři se nemluví, policistům nevysvětluje.
Uživatelský avatar
Weeper
Mistr volantu
Příspěvky: 697
Registrován: pát 18 úno 16:42
Bydliště: Praha

Re: Onboard videa

Příspěvek od Weeper »

Možná na tom něco bude. Ono možná pomalé zajetí sebere nějaké to procento z výkonu, ale zase třeba prodlouží životnost. Třeba RS jsem zajel taky s klidem a neoddělal jsem ho a to jsem mu dával sakra zabrat.
Audi S4, 3.0TFSI quattro 245kW (333k)

"Zpřísňování trestů je jen marným pokusem omezených hlav, terorem si vynutit úctu k zákonům." (Rousseau)
- jsem slušný řidič s čistým bodovým kontem ;-)
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27057
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Onboard videa

Příspěvek od řidičBOB »

Road_Runner píše:Připomeň mi, co jsi to povídal o rozvodech u TSI? Že se ti několik motorů potkalo? :-D Jestli tomu dáváš stále takovou sodu, jako je vidět v Tvých videích a zajíždění považuješ za blbost, tak se není čemu divit.
Musím Tě zklamat, ale ani v jednom z těch aut jsem nejezdil - už jsem to tady psal (vlastně jsem to psal u konkurence). Takže Tvé jízlivé poznámky jsou úplně, ale úplně mimo realitu :-@ Navíc Tvá definice závady není zcela přesná...motor se sice potkal, ale ne proto, že by s tím autem někdo jezdil jako prase, ale proto, že hoši v NDR úplně nevychytali napínací kladku řetězu. Tento problém vykazuje mnoho motorů TSI.
Z aut, ve kterých jsem jezdil/jezdím, se sralo jenom jedno a tomu velmi pravděpodobně napomohlo čipování na hodnoty, které byly za hranicí slušnosti.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Majkky
Pan Řidič
Příspěvky: 404
Registrován: stř 16 úno 18:39

Re: Onboard videa

Příspěvek od Majkky »

Jako píchnout do vosího hnízda ...
Chceš mít v životě všechno easy? Buď primitiv ...

30.9.2011 2 body ( 60 km/h na 50 km/h ) ...
- http://www.youtube.com/watch?v=ijVujGdczfo

Escort X50 EURO CZ
Uživatelský avatar
Road_Runner
Adept autoškoly
Příspěvky: 13
Registrován: stř 23 úno 22:43

Re: Onboard videa

Příspěvek od Road_Runner »

Bob: OK, já si pamatovala jen, že jsi psal, jak se to rozbilo.

Stejně si myslím, že i dnes má pozvolné zajíždění motorů smysl. Kdyby se mi nějaký nový dostal do ruky - což ještě pár let nehrozí - byla bych naň hodná.
Už jsem tu také.

S novináři se nemluví, policistům nevysvětluje.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27057
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Onboard videa

Příspěvek od řidičBOB »

Majkky píše:Jako píchnout do vosího hnízda ...
Kdybych nevěděl, co máš v hlavě místo mozku, tak bych na Tebe byl možná zlý...ale takhle se jenom =))
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27057
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Onboard videa

Příspěvek od řidičBOB »

jízdní pruhy :ymsick:
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
drgi
Autoškolák
Příspěvky: 51
Registrován: pát 18 úno 01:03

Re: Onboard videa

Příspěvek od drgi »

aikoN píše:Ha, tak jsem to našel B-)
Pokud se podivas na cerstve vybrouseny povrch valcu, tak muzes videt patern jemnych ryh (my tomu rikame "crosshatching"). Ty ryhy pracuji pri zabehu motoru naprosto stejne, jako pilnik, ktery opracovava pistni krouzky za jejich pohybu nahoru a dolu k dosazeni jejich usazeni (= k jejich zmene tvaru a kulatosti, ktera pote kopiruje kulatost valcu). Problemem je, ze spicky tech ryh crosshatching se pri tom samy opotrebovavaji a brzo zakulati a otupi (takze po kratkem case nejsou uz dostatecne ostre k odstraneni materialu z pistnich krouzku). Pistni krouzky netesni jen jejich samotnym pritlakem - jako pruziny (ten jejich pritlak je jen nekde mezi 10 a 20 lbs, coz proti tisicum PSI tlaku ve valcich nema absolutne zadnou sanci). Pistni krouzky jsou ke stenam valcu tlaceny samotnymi tlaky ve valcich, ktere se dostanou mezi pist a pistni krouzky. Pri zabehu je cilem co nejrychleji odstranit material z pistnich krouzku z "nejvyssich" mist po jejich obvodu tak, aby i ty nejnizsi mista prisly do kontaktu s povrchem valcu. Predstav si to tak, ze rukou namalujes na papir kruh, ktery pote nuzkama vystrihnes. Samozrejme, ten kruh nebude perfektne kulaty. K dosazeni jeho naproste kulatosti by jsi musel nadale trochu ostrihat mista vyssiho prumeru tak, aby se jejich prumer rovnal mistum nejnizsiho dosazeneho prumeru. Naprosto stejne to je s pistnimi krouzky k dosazeni jejich rovnomerneho tesneni.
Pokud clovek zajizdi motor "jemne" (pri male zatezi), tak se ve valcich netvori dostatecny tlak k rychlemu uberu materialu tech nejvyssich mist obvodu pistnich krouzku. Pote, co se to crosshatching otupi uz pote nikdy nedojde k uberu materialu z tech vysokych mist pistnich krouzku tak, aby i ty nizke mista pote tesnily. Je to proste, jako by jsi chtel opracovavat ty vysoke mista tupym pilnikem. Tlaky ve valcich pote unikaji do klikove skrine pres ty netesnici nizke mista pistnich krouzku, coz samozrejme vede k snizenemu vykonu.
Pokud chcete zajet motor spravne a dobre, tak ho musite po jeho prvnim spusteni a zahrati zajet velice tvrde. 80% zabehu motoru se deje v prvni hodine jeho chodu po jeho prvnim spusteni. Pote uz je na vsechno pozde. Nikdy nepouzivejte k zabehu syntheticky olej. Pred prvnim spustenim naplnte olejovy filter a zkuste dostat olej vsude, kam jen muzete - jakymkoliv zpusobem (tocenim olejoveho cerpadla elektrickou vrtackou, pouzitim externi pumpy, etc.). Nikdy nedrzte motor po jeho prvnim spustenim ve volnobehu, kdy je tlak a prutok oleje nejnizsi. Po zahrati na provozni teplotu jedte udelat zabeh okamzite. Pokud ten zabeh nebudete delat, tak ten motor ani nespoustejte. K zabehu budete potrebovat cestu bez provozu (a policie), na ktere muzete jet rychle. Nejdrive udelejte 3 "pulls" pri 50% zatezi (otevreni klapky) v 40 do 60% RPM pasmu motoru v 3 anebo 4 rychlostnim stupni. Jednoduse, pri 40% otacek otevrete klapku na 50% a pri 60% otacek ji zavrete a nechate spadnout otacky zpet na 40%. To opakujete 3x. Pote to same, ale od 40% otacek do 80% pri 75% otevreni klapky. Opet trikrat. Pote to same, ale od 30% do 100% otacek pri plne zatezi (100% otevreni klapky), opet trikrat - ve ctvrtem rychlostnim stupni. Pote je ten motor uz 80% zabehnuty a uz nikdy nebude lepsi. Po prijezdu domu (opet, jedte pomerne agresivne, stridejte plnou zatez s nizkou) okamzite vymente olej a filter. Pote vymente olej a filter opet po nejakych 200 miles a pote po 1,000. I po tom prvnim zabehu i nadale jezdete s tim motorem agresivne, nebojte se plne zateze a vysokych otacek. Cim vyssi zatez, tim lepsi. Nejhorsi, co muzete udelat je nechat bezet ten motor dlouho ve volonobehu, v nizkych otackach a pri nizke zatezi (= treba s tim jet pri 3,000 RPM 500 miles po dalnici). Rozdil ve vykonu mezi tako "tvrde" zajetym motorem a zajizdenim vetsinou doporucenym tovarnou (anebo na zaklade nejakych mytu o jemnem 10,000 km zabehu) je vetsinou mezi 2 a 10%. "Jemny" a dlouhy zabeh je doporucovany tovarnou jen v jejich vlastnim zajmu, ktera po vas chce, aby jste co nejdele namahali motor co nejmene. Cim dele budete namahat motor co nejmene, tim vetsi sance, ze ten motor prezije zaruku - stejne, jako by tovarna po vas chtela, aby jste s tim autem jezdili jen jednou tydne.
Zabeh je proste o case. Mate na to hodinu po prvnim spusteni motoru. Pokud tu prvni hodinu stravite obdivovanim, jak ten motor pekne bezi ve volnobehu, tak vas to bude stat az 10% vykonu + spaliny v klikove skrini, rychlejsi rozklad oleje, etc.

myslim ze su to len blbe kecy, ktore mudro vyzeraju. spominaju sa tam percenta otacok, a ignoruje sa fakt, ze benzinovy a dieslovy motor (z rovnakeho materialu) budu mat pri tych otackach rozne rychlosti pohybu piestov. tak potom ktora je ta rychlost, pri ktorej sa kruzky najrychlejsie ohobluju?

a podla ineho, najspravnejsieho navodu na zabeh, treba prvy krat naliat mineralny olej a 20 minut nechat bezat motor na 2000 rpm, potom vymenit olej a filter.
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive Roadster, 2001 (NBFL), 1.8, 98 000 km.
'Zero' : Toyota Corolla AE92, 1991, 1.6 4AF hatchback bez plutvicky, 190 000km.
Uživatelský avatar
Road_Runner
Adept autoškoly
Příspěvky: 13
Registrován: stř 23 úno 22:43

Re: Onboard videa

Příspěvek od Road_Runner »

řidičBOB píše:jízdní pruhy :ymsick:
http://www.youtube.com/watch?v=uh1X43qMUO4
Zastavit, pokutovat!
Už jsem tu také.

S novináři se nemluví, policistům nevysvětluje.
Odpovědět