Onboard videa

Zajímavá automobilová videa z celého světa.
Odpovědět
Uživatelský avatar
EL_XEL
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: úte 26 črc 12:19

Re: Onboard videa

Příspěvek od EL_XEL »

aikoN píše:Mně pořád tak nějak vadí, že když se řeší průsery kamioňáků, tak to obvykle sklouzne k řečem, že osobáky taky dělají boty a že to a ono. Z principu mi takové srovnání nebo argumentování přijde nemístné. Kamioňák je ve vztahu k řízení profesionál nebo by alespoň měl být. Už jen z toho důvodu bych od něj čekal trochu jinou úroveň, než od průměrného řidiče osobáku a argumentovat kiksy osobáků, mi přijde tak trochu nedůstojné. Je to jako kdyby etablovaný chirurg, který zdupal šití rány, argumentoval tím, že medici chybují taky.
No to je oblíbený diskusní faul, tzv. whataboutism.
honziss
Letec
Příspěvky: 3465
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Onboard videa

Příspěvek od honziss »

Truck Daškam píše:
At je to spravedlivy nebo ne, tak nejlepsi varianta je, kdyz jsou oba pruhy plny az do mista zuzeni, pak je kolona nejkratsi, tecka.
No, a to je přesně ono - to se totiž vůbec právě neděje.
Z toho pravého se řadí kde kdo všude možně, a následně ti před sebe pustí další, protože chtěj zipovat, a u faktického konce znova


Dneska ten samej jev na Radlické (kdo zná, ví)
Za zatáčkou přede mě najelo auto (levý pruh už prázdný)
To následně po chvíli ze solidárnosti pustilo další auto, které tím levým pruhem přijelo
Pak jsme tam stáli, stáli... levý pruh se zaplnil.... A když se to rozjelo, oba dva pustili před sebe další auto...
Takže levej pruh zase prázdnej, a já se hnul o dva metry


A nejhorší je, když kolona poskakuje rázově - jakože minutu se jede, a dvě minuty stojí (typicky semafor za sbíháním)
Ono totiž u toho zúžení se během jízdy krásně zazipuje, fakt i doslova ukázkově - následně se kolona zastaví. Ale ten končící pruh už je volnej, tudiíž tam přijedou další auta.... A po rozjetí se zip opakuje s vozidly - vozidla která byla v rámci zipování puštěna, pouštěj před sebe další i s těma samozřejmě, co už jednou jedno vozidlo pustili...

Jak jednou nějaké puštění proběhne, už žádné další probíhat nemá a už vůbec ne od toho, kdo byl puštěn. Tím se to celý narušuje a ten končící pruh je ve finále rychlejší, než ten průběžnej
Ano, mas pravdu ze ridici radici se driv to kazi. Ja proste vzdycky dojedu az do zuzeni a radim se tam. Obcas me nakej ublizenec pustit nechce, tak holt pockam o auto dyl...

Jezdim skoro kazdy rano z bily hory smer centrum, tam je zuzeni na vypichu za krizovatkou a je hezky videt kdyz se blbecek 1 zacne radit driv a blbecek 2 ho nechce pustit, tak minimalne na jedny svetla tu krizovatku spolehlive ucpou.

Lidi se totiz rozjedou do krizovatky s vidinou volnyho pruhu pred sebou a pak jim to zamazne. Stejne tak smer motol. Pritom ta krizovatka je vyladena dobre a i za hustyho provozu se spravnym zipovanim se neucpava.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 2301
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Onboard videa

Příspěvek od Truck Daškam »

aikoN, EX_CEL: To s tím chirurgem je špatný příklad.
Za prvé by se dalo použít za předpokladu, že ten medic zkurvil něco na to chirurgovi a hlavně - po chirurgovi jsou nějaké trvalé následky.
Navíc - co přesně myslíš tou chybou, průserem? Ono to jinak někdy nejde

Já třeba ted jezdím na stavbu, kde se otáčím v křižovatce, kde je zákaz odbočení doleva - protože prostě není kde jinde se otočit, rozhodně nikoliv bezpečněji a napoprvé
Chápeš to?
406 Coupe
Pan Řidič
Příspěvky: 239
Registrován: čtv 28 zář 21:12

Re: Onboard videa

Příspěvek od 406 Coupe »

Truck Daškam píše: Já třeba ted jezdím na stavbu, kde se otáčím v křižovatce, kde je zákaz odbočení doleva - protože prostě není kde jinde se otočit, rozhodně nikoliv bezpečněji a napoprvé
Stavěli jsme kdysi na Palmovce, na staveniště vždycky mohl zacouvat jen jeden náklaďák a druhý čekal venku, na zákazu zastavení, ale samozřejmě tak, aby mohla projet tram atd. Stejně vždycky přišla místní MP a dělali vlny. Zvládal je jenom borec 150na150, který jim z okýna vysvětlil situaci a pak je bohorovně ignoroval. Když se uvolnilo, začal na ně řvát, ať mu umožní bezpečné couvání, že nemá závozníka a oni jsou tam od toho, aby zajišťovali bezpečnost dopravy a ukázali mu! Vždycky podlehli. :D :D
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
Příspěvky: 2048
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Onboard videa

Příspěvek od GeneHawkins »

Truck Daškam píše:Já třeba ted jezdím na stavbu, kde se otáčím v křižovatce, kde je zákaz odbočení doleva...
Proč by ses nemohl otáčet v křižovatce, kde je zákaz odbočení doleva?
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 2301
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Onboard videa

Příspěvek od Truck Daškam »

Gene Hawkins: Já čekal, že se toho někdo chytí :-D'
Leckdo by řekl, že svým zastavením při dávání přednosti neoprávněně blokuju vozidla za sebou... Ale dobře, byl to špatný příklad....

Třeba v jednom videu jsem se otáčel v místě, kde to bylo vysloveně zakázáno značkou - ale jinde se otočit nešlo, dál byly nízké mosty. Jedině pak odbočit na světlech doleva - ale ta ulice nevede tam, kam potřebuju


406 Coupe To je přesně to, o čem mluvím.
Kdysi jsem jel do Klementina - a dovnitř se fakt dvě auta nevejdou. Takže jsem tam přijel, hodil to na bus zastávku a šel zjistit, jestli uvnitř nějaké jiné auto je.
Kam jinam bych to měl dát? Rozhodně lepší řešení, než to nechat v jízdním pruhu na varovkách (i ten autobus by mě musel objet) - v centru Prahy to těžko postavím jinam
Po chvíli za mnou už běžela MP, ale mezitím vyjel kolega, takže jsem se klidil a že jsem zajíždět....
Chápeš to?
Uživatelský avatar
aikoN
Letec
Příspěvky: 1046
Registrován: stř 16 úno 18:32

Re: Onboard videa

Příspěvek od aikoN »

Truck Daškam píše:aikoN, EX_CEL: To s tím chirurgem je špatný příklad.
Za prvé by se dalo použít za předpokladu, že ten medic zkurvil něco na to chirurgovi a hlavně - po chirurgovi jsou nějaké trvalé následky.
Navíc - co přesně myslíš tou chybou, průserem? Ono to jinak někdy nejde

Já třeba ted jezdím na stavbu, kde se otáčím v křižovatce, kde je zákaz odbočení doleva - protože prostě není kde jinde se otočit, rozhodně nikoliv bezpečněji a napoprvé
Pointa toho srovnání není v následcích, ale v tom, že člověk, u kterého se předpokládá, že bude danou činnost zvládat mnohem lépe, než průměrný člověk, jelikož je ve vztahu k ní profesionál, se vymlouvá na amatéry a používá jejich chyby k legitimizaci svého vlastního patologického chování, což je podle mě nemístné. Zkrátka, na profesionála byly, jsou a budou vždy a oprávněně kladeny vyšší nároky a není možné jeho výkony zasazovat do rámce výkonů amatérů. Toš tak.
Rychlost zabíjí!
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 2301
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Onboard videa

Příspěvek od Truck Daškam »

aikoN: To ty nároky kladený jsou, a řidič-profesionál je musí úspěšně řešit.
Narozdíl od strejca, co jezdí o vesnici vedle do rachoty a do cestou Tesca. A v neděli na krchov

Ono vlastně u řidiče z povolání je řízení jen doplnek a řeší "vážnější" věci okolo.
Od "papírové" části, přes způsob nakládky a vykládky (včetně ustavení vozidla), až po dodržování sociálních předpisů či plánování práce, trasy až po komunikaci se zákazníkem. Prostě diametrálně více věcí, než si běžnej řidič umí představit.
Co bych za to dal, kdyby to bylo jen o ježdění

A chtěl jsem bejt konkrétní, co třeba máš namysli za ty průsery...
Chápeš to?
Uživatelský avatar
aikoN
Letec
Příspěvky: 1046
Registrován: stř 16 úno 18:32

Re: Onboard videa

Příspěvek od aikoN »

Truck Daškam píše:aikoN: To ty nároky kladený jsou, a řidič-profesionál je musí úspěšně řešit.
Narozdíl od strejca, co jezdí o vesnici vedle do rachoty a do cestou Tesca. A v neděli na krchov

Ono vlastně u řidiče z povolání je řízení jen doplnek a řeší "vážnější" věci okolo.
Od "papírové" části, přes způsob nakládky a vykládky (včetně ustavení vozidla), až po dodržování sociálních předpisů či plánování práce, trasy až po komunikaci se zákazníkem. Prostě diametrálně více věcí, než si běžnej řidič umí představit.
Co bych za to dal, kdyby to bylo jen o ježdění

A chtěl jsem bejt konkrétní, co třeba máš namysli za ty průsery...
Nemám na mysli tyto nároky, nýbrž výhradně nároky ve vztahu k samotnému řízení, kde onen profesionál má fungovat jako pozitivní element, který přispívá k pohodě na silnici a nevyvolává naopak konfliktní situace.

A jaké průsery mám na mysli?
- blokaci levých pruhů v kolonách
- pomalé předjíždění
- nevěnování se řízení
- nedávání přednosti
- ohrožování a omezování při změně pruhu
- nedodržování bezpečné vzdálenosti
- netvoření uličky pro IZS
- neuklízení ledu z návěsu
- špatné parkování
- obecné využívání práva silnějšího v rozporu s pravidly silničního provozu

Nejen tohle je každý den v podání profíků za volanty kamionů vidět.
Rychlost zabíjí!
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 2301
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Onboard videa

Příspěvek od Truck Daškam »

aikoN:
- blokaci levých pruhů v kolonách
Za svůj život jsem to zažil párkrát, mimo jiné důvod jsem zde už vysvětlil

- pomalé předjíždění
Ono je otázka, čemu říkáš pomalé předjíždění. Rozdíl třeba 5km/h je patrný rozdíl a já ho za pomalé rozhodně nepovažuju.- navíc já jako předjíždějící neovlivním, zda předjížděný nepřidá

- nevěnování se řízení
Tím myslíš co? Ovládání infotainmentu, vykecávání se spolujezdcem, kouření, telefonování?
Já třeba telefonuju běžně, nevím proč ne. Pravou ruku nepotřebuju. Někdy ji mám odloženou na voliči, někdy si s ní podpírám koule a někdy ji mám u ucha. Nevím v čem je ruka u ucha horší, než na koulích :-) A za 13 let mi to problém nezpůsobilo.
Blbý to je u manuálu, v osobáku taky netelefonuju

- nedávání přednosti
Já přednost dávám normálně a nemám pocit, že "kolegové" ne. Je potřeba si uvědomit, že dát přednost není totéž, jako nesmět omezit. Většina lidí si myslí, že to totéž je - není.

- ohrožování a omezování při změně pruhu
To taky nevím,
Jo, určitě - pokud vyhodím blinkr a potřebuju změnit pruh, je jasný že na dálnici nezastavím. To už bych lépe nevyřešil totiž nikdy a vždy by to bylo už jen horší. Další věc je, že spousty lidí zapomíná, že vozidlo s levým blinkrem nesmějí začít předjíždět, takže takový si to taky dělají sami
A pro spousty lidí to je signál "přidej a zavři mezeru"

- nedodržování bezpečné vzdálenosti
Není definována.
A když si bezpečnej rozestup nechám, stejně se přede mě někdo nacpe. Třeba u sjezdu z Jižní spojky na D1 je povinnost mít 50m. Když je mám, po chvíli je stejně nemám, protože tam někdo najede. A to platí furt a všude

- netvoření uličky pro IZS
Kde se dělat má, se většinou dělá. Akorát ne u exitů, protože tam jsou zase odbočovací/připojovací pruhy.

- neuklízení ledu z návěsu
Řešeno pořád. MDČR a ŘSD slibují, ale v ČR je snad jedna jediná rampa

- špatné parkování
To samé - ŘSD a MDČR parkoviště nestaví, není kde stát.

- obecné využívání práva silnějšího v rozporu s pravidly silničního provozu
To už se opakuje, viz bod 4 a 5
Chápeš to?
Odpovědět