Onboard videa

Zajímavá automobilová videa z celého světa.
Odpovědět
petr_riha
Letec
Příspěvky: 1732
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Onboard videa

Příspěvek od petr_riha »

brnenska.odchytova píše: čtv 06 říj 08:36
Nebo ty taky když předjíždíš (i mimo dálnic) tak ohrožuješ auta (třeba v protisměru?), přece se nebudeš plazit za někým kdo jede 70km/h žejo... Tohle si můžeš dovolit jenom v kamionu.. v osobáku ne ;)
Vkládáš mi do klávesnice věci, které jsem neřekl a které se mi příčí. Při přejíždění nikoho neohrožuji ani neomezuji, kdes to vyčetl? Navíc mám dost silné auto na to, abych akceleroval kdykoliv potřebuju. Pokud bych jel slabším vozem, počkám si na vhodný okamžik. Rozhodně to neznamená, že když někdo pojede v pravém za náklaďákem 90, a bude ho chtít předjet, nemá jinou možnost než počkat na stoupák.

Nicméně ve videu k žádnému ohrožení nedošlo, takže tvůj dotaz stran ohrožení při mém předjíždění je jaksi irelevantní.

brnenska.odchytova píše: čtv 06 říj 08:36
omezení = stačí sundat nohu z plynu
ohrožení = musí šlapat na brzdu nebo uhýbat
Tahle definice v zákoně asi oporu nemá :-) Ne pokaždé, když musím cuknout volantem, jsem ohrožen.
brnenska.odchytova píše: čtv 06 říj 08:36 Co přesně udělal za píčovinu? Když pominem fakt, že jel 17km/h nad limit? Vytroubil někoho, kdo to dost možná ani neslyšel? Nebo kdo to má u zadku?
O rychlosti to není, i když jedu-li nad limit, musím počítat s tím, že mou rychlost někdo třeba špatně odhadne.

Za mě, kdybych byl v pozici kameramana, asi bych přejel do levého o kousek dříve (blížil jsem se k překážce zbytečně rychle a levý byl dle všeho volný). Pokud by mi tam auto tímto stylem vjelo, určitě bych se necítil ohrožen, jen omezen, podobně jako když se předjížddějí náklaďáky, jen tady to trvalo mnohem kratší dobu.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 26980
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Onboard videa

Příspěvek od řidičBOB »

Omezení a ohrožení jsou přímo definované zákonem. A rozhodně jinak, než si ten infantilní tvůrce videií, myslí…
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 26980
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Onboard videa

Příspěvek od řidičBOB »

TD: nevím, jakým osobákem jezdíš, ale mně to dělá taky ;-)
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5444
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Onboard videa

Příspěvek od M.Z. »

Truck Daškam píše: čtv 06 říj 09:28
Proč? Protože na něj zatroubil nějaký frustrát? Zkontroluje si před další jízdou, nevidím důvod, proč by kvůli tomu měl někde stavět. Nebo ty stavíš pokaždé, když na tebe někdo zatroubí, aby ses šel podívat, jestli ti náhodou nepraskla žárovka? Jasně.
U dodávek (osobáků) není kontrolka? Když v kamionu přestane blikat přívěs/návěs, projeví se to v kabině vozidla
Samozřejmě to pozná zrychleným blikáním kontrolky
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1507
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: Onboard videa

Příspěvek od abgx1 »

petr_riha píše: stř 05 říj 22:04 Tím je ale myšleno vozidlo v tom levém pruhu (které by svou pomalou jízdou omezoval). Tys tam nebyl, tys byl v pravém, čili on tě přejetím do levého neměl jak omezit.

Znovu: nevím, jak přejetím do levého pruhu můžu omezit vozidlo jedoucí za mnou v pravém pruhu. Nijak.
1. To je tvoja, nespravna interpretacia zakona. Zakon jednoznacne mysli VSETKY motorove vozidla iduce po dialnici. To je jasne rovnako ako to ze trava je zelena, a niet tu o com diskutovat. Ak by si trebars obehoval 90tkou kamion, a obmedzis vozidlo za tebou ktore priletelo 200 z pripajacieho pruhu, aj tak si porusil paragraf 36...

Mozno to v CR mate definovane inak, rozumnejsie, ale tu plati to co som napisal.

2. Autokamera dost skresluje. Podla GPS som musel brzdit o 55kmh. Mozes do toho dosadit cas brzdenia podla toho ako sa zhuplo auto... Som si celkom isty ze vyjde nieco blizko 1G co je tak nejak maximum 7miestneho MPV na suchu. Tak ci tak, zakon zakazuje aj obmedzenie, takze z tohto pohladu to je uplne jedno.

3. Fakt nemam problem pribrzdit a niekoho pustit. Ale nie ked mi neda ani len najmensiu sancu predvidat to, smerovku zapne az ked je kolesami v druhom pruhu, a aj to mu nefunguje... Naviac na takmer prazdnej dialnici.

Zatrubit a pokracovat dalej akoby sa nic nestalo je podla mna uplne adekvatne. Ak nie tak ostava sa asi len zhodnut ze sa nezhodneme.


@bob schvalne by ma zaujimala ta definicia obmedzenia a ohrozenia. Uz viac krat som ju neuspesne hladal. Pamatam si akurat jeden rozsudok kde sa ako ohrozenie uvadzalo to ze vodic musel pouzit plny brzdny ucinok vozidla.
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5444
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Onboard videa

Příspěvek od M.Z. »

Mě ještě na tom videu, zaujala další věc. Proč má potřebu řidič-ka nákupní tašky, jezdit po dálnici cca 80km/h?
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Čičo
Řidič začátečník
Příspěvky: 138
Registrován: stř 11 črc 22:55

Re: Onboard videa

Příspěvek od Čičo »

abgx1 píše: čtv 06 říj 14:31schvalne by ma zaujimala ta definicia obmedzenia a ohrozenia. Uz viac krat som ju neuspesne hladal.
To si asi hľadal dosť slabo lebo to máš uvedené hneď v §2 Zákona č. 8/2009 o cestnej premávke - Vymedzenie základných ojmov:


(2) Na účely tohto zákona sa ďalej rozumie

n) neobmedzením povinnosť účastníka cestnej premávky počínať si tak, aby inému účastníkovi cestnej premávky neprekážal,

o) neohrozením povinnosť účastníka cestnej premávky počínať si tak, aby inému účastníkovi cestnej premávky nevzniklo nijaké nebezpečenstvo,
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 26980
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Onboard videa

Příspěvek od řidičBOB »

…dejme tomu, že tě omezil. Ale rozhodně tě neohrozil.
Ohrožení vyžaduje náhlou změnu rychlosti nebo směru jízdy k odvrácení dopravní nehody.
Btw: že se toliko pasuješ do role dopravního experta a superčáva za volantem - jakpak dlouho máš ŘP??
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Letec
Příspěvky: 2246
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Onboard videa

Příspěvek od Truck Daškam »

TD: nevím, jakým osobákem jezdíš, ale mně to dělá taky ;-)
Ono to musí signalizovat - většinou to je jak píše M.Z. zrychleným blikáním a cvakáním (dřív to byla vlastnost přerušovačů, dneska je to povinnej standart).
Ale nevím, jestli to funguje i v případě vozejku
Mě ještě na tom videu, zaujala další věc. Proč má potřebu řidič-ka nákupní tašky, jezdit po dálnici cca 80km/h?
Na tohle jsem se ptal mockrát.
Protože prostě může - většinou jsem se dozvěděl debility typu že veze dort, sklo na veterána, spící děti nebo se prostě bojí
Chápeš to?
petr_riha
Letec
Příspěvky: 1732
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Onboard videa

Příspěvek od petr_riha »

Truck Daškam píše: čtv 06 říj 18:38 Na tohle jsem se ptal mockrát.
Protože prostě může - většinou jsem se dozvěděl debility typu že veze dort, sklo na veterána, spící děti nebo se prostě bojí
Tak tech 130 je jaksi nejvyšší povolena rychlost. Ne povinna. Pokud je to třeba čerstvý řidič, nebo naopak starší kus a na více se necítí, ať jede klidne 80 s náklaďáky. Lepší, než aby to ve 130 nezvládl a zabil se tam.
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Odpovědět