Stránka 1 z 1

Snížení počtu pruhů + B21

Napsal: sob 02 říj 08:19
od Truck Daškam
Zeptám se zde ke znalcům.

V poslední době jsme několikrát viděl značku "snížení počtu jízdních pruhů za 200m" v kombinaci se zákazem předjíždění.
Co jsem dostal za info, dle současné definice B21a to již nemá legislativní podklad... Ale dřívější definice zněla mimojiné taky:
Na vozovce se dvěma a více jízdními pruhy v jednom směru jízdy nesmí řidič v jednom jízdním pruhu jet rychleji než řidiči v ostatních jízdních pruzích.
Což logiku před zipováním má, protože předjíždění pak spolehlivě zip narušuje - ono kdyby se zipovalo jak má, předjíždět není kudy... A pak průběžný pruh stojí, zatímco ten končící jede.

Ale jak by to bylo v případě, že vozidla v jednom pruhu STOJÍ? Musela by vozidla ve vedlejším (volném) pruhu stát taky, nebo zcela legálně v tu chvíli mohla jet dál?

Re: Snížení počtu pruhů + B21

Napsal: sob 02 říj 09:14
od ctrl_j
Jo, to tam bylo, ale dneska plati:
…přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu

Re: Snížení počtu pruhů + B21

Napsal: sob 02 říj 09:57
od Truck Daškam
Jenže podle té deifinice co tam byla (jak cituju) bylo totálně irelevantní, zda se jedná souběžnou jízdu či nikoliv.
A mě by zajímalo, jak to bylo ke vztahu vůči stojícím autům...

Re: Snížení počtu pruhů + B21

Napsal: čtv 26 led 23:47
od Truck Daškam
Tak znova v Plzni, to samé - silnice se dvěma pruhy v jednom směru jízdy, omezení na 30 + B21

To říkám pořád, že každej kraj si to dělá trochu po svém :-)