Re: Přednost - prosba o radu v autoškole
Napsal: ned 18 črc 09:11
no tady se to rozjelo, chudák tazatel z toho už má asi pěknej hokej.
Já myslím že se shodnem na tom, že pro potřeby autoškoly je nejlepší se držet výkladu v autoškole. Co si budem povídat, je to učitelování a to je vždycky tak trochu diagnóza a někteří učitelé jsou neradi když jim někdo rozmontýruje výuku. Já dělal celkem tři autoškoly a v jedné trošku učil a všude někdo takový byl.
Ale k věci. Trošku jsem prošel předpisy, nějaké výklady a paměť a nikde jsem nenašel nic o tom že zahnutá hlavní je jako rovná hlavní. I v křižovatce tvaru Y se vždy dává blinkr pokud některý směr není jednoznačně a nezpochybnitelně rovný. Z toho vyplývá že jde o odbočení a proto se na to vztahuje předpis o odbočování a jízdu křižovatkou. Přednost v jízdě se řídí podle uspořádání hlavních a vedlejších silnic. Pokud z toho přednost nevyplývá, platí přednost zprava. A taky platí že při odbočení vlevo se dává přednost protijedoucímu. Nikde jsem nenašel, jaká je hierarchie předpisů, který je nadřazený. Obvykle to bývá tak, že konkrétní předpis bývá nadřazen obecnému. Dát přednost při odbočení vlevo je předpis pro konkrétní situaci, asi by měl mít vyšší význam než obecný o přednosti zprava, který platí když ostatní předpisy nejdou použít.
A můj osobní názor je tradičně defenzivní. Když jde o konfliktní situaci, což odbočení vlevo, křížem přes něčí dráhu jistě je, tím spíš když řešení přednosti není úplně jednoznačné, je potřeba se držet trochu zpátky. Lepší být za blbce co zdržuje, než za blbce co to zbořil.
V praxi by to asi vypadalo nějak jako popisuje Hawkins. Auta nejsou na přesných bodech, pohybují se, situace se neustále mění. Není účelem přesně plnit poučky ale nějak se tam poskládat a neublížit si.
Já myslím že se shodnem na tom, že pro potřeby autoškoly je nejlepší se držet výkladu v autoškole. Co si budem povídat, je to učitelování a to je vždycky tak trochu diagnóza a někteří učitelé jsou neradi když jim někdo rozmontýruje výuku. Já dělal celkem tři autoškoly a v jedné trošku učil a všude někdo takový byl.
Ale k věci. Trošku jsem prošel předpisy, nějaké výklady a paměť a nikde jsem nenašel nic o tom že zahnutá hlavní je jako rovná hlavní. I v křižovatce tvaru Y se vždy dává blinkr pokud některý směr není jednoznačně a nezpochybnitelně rovný. Z toho vyplývá že jde o odbočení a proto se na to vztahuje předpis o odbočování a jízdu křižovatkou. Přednost v jízdě se řídí podle uspořádání hlavních a vedlejších silnic. Pokud z toho přednost nevyplývá, platí přednost zprava. A taky platí že při odbočení vlevo se dává přednost protijedoucímu. Nikde jsem nenašel, jaká je hierarchie předpisů, který je nadřazený. Obvykle to bývá tak, že konkrétní předpis bývá nadřazen obecnému. Dát přednost při odbočení vlevo je předpis pro konkrétní situaci, asi by měl mít vyšší význam než obecný o přednosti zprava, který platí když ostatní předpisy nejdou použít.
A můj osobní názor je tradičně defenzivní. Když jde o konfliktní situaci, což odbočení vlevo, křížem přes něčí dráhu jistě je, tím spíš když řešení přednosti není úplně jednoznačné, je potřeba se držet trochu zpátky. Lepší být za blbce co zdržuje, než za blbce co to zbořil.
V praxi by to asi vypadalo nějak jako popisuje Hawkins. Auta nejsou na přesných bodech, pohybují se, situace se neustále mění. Není účelem přesně plnit poučky ale nějak se tam poskládat a neublížit si.