To je syndrom zvyku.
Na co jsi zvyklý je nejlepší a vše co je jinak je chybně
Řešíš prkotiny.
Zkus Tatru s půlkama, nebo tank nebo letadlo, všechno vypadá složitě, dokud se to nenaučíš do té míry, že to budeš pak dělat automaticky.
Popravdě pádly řadím jen ve specifických případech, tj podřadím ještě dřív, než šlápnu na plný, a než šlápnu na plný už mám turba roztočená, typicky předjíždění kde není času nazbyt... Ale to je jen občas, když bereš několik kamčáků současně apod...
Drtivá většina času to nechávám řadit automaticky, lepšího času dosáhneš precizním řízením a navíc s nižší spotřebou.
Akorát je velký rozdíl mezi převodovkami.
Nejčastěji starší nebo ty, co jsou pro malé motory, ty neřadí nijak geniálně rychle, spíš jsou na kochání. Novější se silnějšími motory sice řadí zbytečně brzy kvůli emisím, ale aspoň řadí rychle a aspoň motor neřve a je klid
PS: Dvojitý sport:
Kromě převodovky ve sportovním módu v jízdních režimech sport/individual je dobré nezapomenout i na sportovní stupeň přímo na kulise převodovky, teprve pak je to ono.

Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)