Stránka 2 z 8

Re: Rady začátečníkům v autoškole

Napsal: ned 14 srp 12:06
od charger
KoPP píše:páteček na chalupě, na kópání to není, tak narubu dříví na večer a pak koumám co by, tak si sednu k AŠ, ať jsem o něco chytřejší...

a co se člověk nedozví... Otázka: Jak řešit přetačivý smyk u auta s předním náhonem?

odpověď (ta správná): Adekvátně stlačit akcelerátor a volantem točit do směru kam utíká záď...

Myšlenkový pochod: Pro Niki Laudu a třeba Kinga dobrý postřech, pro člověka, co vyleze z autoškoly zcela perfektní návod jak z lehké přetáčivosti vykouzlit velkou nedotáčivost a šupnout si to do stromu... To už tam rovnou jako základní praktiku mohli dát driftování s otevřeným difem se zadokolkou a hnedle žáky učit brzdit levou a nutit je řadít 6-2.

Příjde Vám to jako vhodná začátečnická praktika? Ať již na suchu, ledě, vodě, sněhu?
Popravdě tohle je ale opravdu nejlepší způsob jak přetáčivý smyk v předohrabu srovnat. Já se nepovažuji za nijak dobrého řidiče, v autoškole jsem byl rovněž relativně nedávno a shodou okolností jsem měl jako první auto hodně přetáčivou předokolku, zejména na mokru, a při aplikaci tohoto postupu se mi nikdy nestalo, že by auto přešlo do nedotáčivosti. Vlastně si říkám, že bych se musel sakra snažit abych to z přetáčivost přetáhl do nedotáčivosti. V tomto tedy problém nevidím. Mladí řidiči by si ale vše měli nejdříve vyzkoušet na nějaké ploše, aby je to v provozu zaskočilo co nejméně.

Re: Rady začátečníkům v autoškole

Napsal: ned 14 srp 12:08
od Franta Lopata
KOPP: To je popis, že by bylo nejlepší zrušit vůdčí listy a ponechat na silnici jen právo silnějšího. :D To byl jen vtip. Nejjednodušší a nejlepší rada pro začátečníky je jezdit tak, aby dojel do cíle. Pokud nemá možnosti vyzkoušet si vlastnosti vozu při adekvátních situacích nelze tedy počítat s tím, že správně zareaguje. Ano u moderních vozů, kde je na vše elektronika je rozumnější ponechat vše na voze a spoléhat na to, že to nějak dopadne. U vozů, kde je cítit zpětná vazba řízení a není tam toliko elektroniky, je důležité, aby řidič vozidla byl na takové situace připraven, resp. měl je v podvědomí a naučil se jim předcházet.

Re: Rady začátečníkům v autoškole

Napsal: ned 14 srp 12:15
od charger
"ponechat vše na voze a spoléhat na to, že to nějak dopadne." - To je taky rychlá cesta do hrobu... ono bez reakce ani to ESP nefunguje správně, navíc je absurdní spoléhat se na elektroniku, nebo se snad nikomu z vás nepokazil mobil, televize, počítač...?

Re: Rady začátečníkům v autoškole

Napsal: ned 14 srp 12:23
od pjanda
Ja se prave divim, ze ve spravne dnesni europrirucce neni neco jako: Smyk je u moderniho vozu* nemozny, zpusoby jeho reseni tedy neni nutne se zabyvat.

* - vozy vyrobene od 1.11.2011 - sponzorovano Evropskou unii

:)

Re: Rady začátečníkům v autoškole

Napsal: ned 14 srp 12:26
od Franta Lopata
charger: Ano je to absurdní, avšak většinou to tak dopadá. Lidé jsou masírováni, že si kupují bezpečné vozy a pak také podle toho jezdí. Ale fyziku nelze očůrat. Většina lidí po absolvování autoškoly, jak již bylo řečeno výše, při kritické situaci šlápne na brzdu. Co se stane s vozem bez el. pomocníků? Jsou z něj sáňky. Co se stane s vozem s el. pomocníky? Bude se prát lidský faktor s elektronickým. Navíc pokud ten lidský faktor je nezkušený, tak v obou případech je zaděláno na malér.

Re: Rady začátečníkům v autoškole

Napsal: ned 14 srp 12:28
od charger
Franta Lopata píše:charger: Ano je to absurdní, avšak většinou to tak dopadá. Lidé jsou masírováni, že si kupují bezpečné vozy a pak také podle toho jezdí. Ale fyziku nelze očůrat. Většina lidí po absolvování autoškoly, jak již bylo řečeno výše, při kritické situaci šlápne na brzdu. Co se stane s vozem bez el. pomocníků? Jsou z něj sáňky. Co se stane s vozem s el. pomocníky? Bude se prát lidský faktor s elektronickým. Navíc pokud ten lidský faktor je nezkušený, tak v obou případech je zaděláno na malér.
No to každopádně...proto považuji za základ trénovat onen lidský faktor a hlavně nespoléhat na elektroniku, na kterou stejně často spoleh není.

Re: Rady začátečníkům v autoškole

Napsal: ned 14 srp 12:37
od Franta Lopata
V tom naprosto souhlasím, ale mnoho lidí po autoškole si myslí, že když mají vůdčí list, že jsou z nich jezdci 1A. Důležité je jezdit po celý rok, aby si začátečník vyzkoušel jak se chová auto na různých površích a umět tomu přizpůsobit jízdu. Hlavně se naučit předvídat a ze začátku krotit.

Re: Rady začátečníkům v autoškole

Napsal: ned 14 srp 12:54
od KoPP
charger... o tom, že je to ve většině případu nejlepší možné nepolemizuji, ale potom, co jsem měl tu čest s několika čerstvými produkty AŠ mi příjdě snad lepší je nechat zašlápnout i brzdu, za účelem snížení rychlosti před neodvratitelným nárazem. :)

- samozřejmě po nějakém čase a absolvování pár lidových škol smyku, lehkém podrcení motokár a ... je situace zcela jiná, ale začátečníka bych opravdu nezatěžoval teoretickými postupy jak na to... stejně když to příjde si nevzpomene knihu třetí, kapitolu osmou, žalm druhý... teda pokud to není zdrávas nebo něco takového :D

hodně přetáčivou předokolku jsem si taky na dvě zimy vykouzlil... jediné auto pro muže (FORMAN) do zadu letňáky necelé 2mm vzorku a do předu nové zimáky (šetřit se musí a fun faktor též hral svou roli) a neřekl bych že byl problém z toho pod plynem vykouzlit nedotáčivost, kdy zadní náprava nějak vlála za autem. :)

Re: Rady začátečníkům v autoškole

Napsal: ned 14 srp 13:05
od charger
Jo, tak v zimě to samozřejmě jde, na mokru či suchu jsem to nezažil :) A nějak se ti čerství absolventi autoškoly naučit musí, nejhorší je od začátku pochytit špatné návyky...

Re: Rady začátečníkům v autoškole

Napsal: ned 14 srp 17:55
od pavproch
KoPP píše:Stejně si to nikdo nezapamutuje, stejně řidič lopata nepozná, že je ve smyku,
=)) =)) =))

(v návaznosti na přispěvatele předchozího příspěvku)