Umožňuje Vaše auto použití plynu a brzdy zároveň?

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
Anndy
Adept autoškoly
Příspěvky: 13
Registrován: stř 20 úno 16:32

Re: Umožňuje Vaše auto použití plynu a brzdy zároveň?

Příspěvek od Anndy »

Syčák píše:Benzínový dvoulitr Focus mk2 kombi to sice zvládá slušně, nic se nevypíná, jenže díky nastavení ABS se pak chová dost nevypočitatelně. Vůz se staví do požadovaného směru když v tom začne ABS odbržďovat a je zle. Protože Focus, a kombík zvlášť, velmi dobře reaguje na prudší ubrání plynu přetáčívostí, je lepší využívat tuto vlastnost.

Mno a to je ESP/ASR pri focuse celkom rozumne necitlive - resp. bezne dovoli veci, ktore ine nedovolia. Dokonca na klzkom povrchu (skola smyku - smyklavy kruh) vies s ESP zapnutym ist v miernom drifte. Otazne je, ako velmi je to realna situacia a ako by to fungovalo vo vyssich rychlostiach.

Co sa tyka focusu combi - kedze taky mam (len 1,8) - skusenost je taka, ze ci esp on alebo off, vzdy to auto ma tendenciu byt pretacave - az to ide na nervy. Napr. na spominanej "skole smyku" s kamaratom (kratky focus) sme si aj auta vymenili a zistili sme, ze disciplina: zvladnutie pretacaveho smyku rozhodenim zadku + nasledne brzdenie a vyhnutie sa vodnej prekazke - s kombikom proste neslo zvladnut na 100% nikdy. Prvy pretacavy smyk O.K. - zvladnutelny, nasledne vyhnutie sa prekazke o.k. ale pri tom sa auto vzdy dostalo do dalsieho pretacaveho smyku - resp. zadok utekal - a ten sa mne ani kamosovi nepodarilo ani raz ustat. Pritom na kratkom focuse nebol problem. A to sme mali moznosti skusat min. 10-15 krat. A co bolo zabavnejsie, casom som uz mal pocit, ze nebol takmer ziaden rozdiel ci bolo esp zapnute alebo vypnute. Boli to celkovo rychlosti od cca 30-50km/h.
Uživatelský avatar
delphin
Pan Řidič
Příspěvky: 216
Registrován: pon 04 črc 23:01

Re: Umožňuje Vaše auto použití plynu a brzdy zároveň?

Příspěvek od delphin »

Já mám Focuse kombíka jen s 1.6, plyn se s brzdou nevypínám a co se týká ESP souhlasím s Anndym. Asi před 2 týdny jsem si hrál asi v 60 km/h s plynem a auto šlo i se zapnutým ESP krásně střídavě z mírně nedotáčivého do mírně přetáčivého smyku. Jen jsem se zatím nedostal k extrémům jako je škola smyku.
Nejdřív Pionýr, pak Favorit, Fabia, Focus, Superb, Kodiaq a teď Octavia se Superbem. Ale Pionýr mi pořád zůstal...
encore16V
Adept autoškoly
Příspěvky: 14
Registrován: úte 26 bře 14:29

Re: Umožňuje Vaše auto použití plynu a brzdy zároveň?

Příspěvek od encore16V »

Moja stara A4 1.8T Quattro to dovoli v pohode. Pod plynom brzdim stale ked mi treba dat prec povrchovu koroziu z brzd po dlhsom stati. A mam taky pocit, ze aj Fiat Bravo 1.2 16V to dovoli tak isto. Zajtra ked s nim pojdem zistim.
Subaru Impreza WRX Wagon 2002 160kW
Fiat Bravo 1.2 16V 1998 60kW
ex A4 1.8T Quattro 1996 110kW
Uživatelský avatar
metaljohn
Mistr volantu
Příspěvky: 553
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Svitavy/M. Boleslav

Re: Umožňuje Vaše auto použití plynu a brzdy zároveň?

Příspěvek od metaljohn »

Bravo 1,2 to umí, ozkoušeno nespočetněkrát B-)
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
encore16V
Adept autoškoly
Příspěvky: 14
Registrován: úte 26 bře 14:29

Re: Umožňuje Vaše auto použití plynu a brzdy zároveň?

Příspěvek od encore16V »

Ano vie to. Dneska rano do roboty ked som isiel ta som vyskusal :D.
Subaru Impreza WRX Wagon 2002 160kW
Fiat Bravo 1.2 16V 1998 60kW
ex A4 1.8T Quattro 1996 110kW
Uživatelský avatar
Moucha
Mistr volantu
Příspěvky: 871
Registrován: stř 16 úno 10:08
Bydliště: Gradec Králové

Re: Umožňuje Vaše auto použití plynu a brzdy zároveň?

Příspěvek od Moucha »

SSS když držím plyn a začnu brzdit tak se plyn do necelé sekundy odpojí, ale nějaká rezerva tam je :D
SSS - vdechne tě do života
Uživatelský avatar
Toutou
Adept autoškoly
Příspěvky: 11
Registrován: stř 11 pro 20:29

Re: Umožňuje Vaše auto použití plynu a brzdy zároveň?

Příspěvek od Toutou »

Golf IV ftédéíčku stejně jako O1 odpojuje palivo, náhle a ještě asi na další dvě vteřiny. Brzdění levou nohou není vůbec možné, a co je opravdu veselé - není problém nakopat 5-4-3-2-1 metodou špička-špička při brzdění, ale brzda se přitom nesmí pohnout :D :D - odpojila by plyn. Asi jedno z dvaceti podřazení se tak nepovede.

T4 s 2.5 TDI to dělá poněkud méně otravným způsobem, ale u něj je to zase skoro jedno.
spooon
Pan Řidič
Příspěvky: 248
Registrován: ned 05 led 23:14

Re: Umožňuje Vaše auto použití plynu a brzdy zároveň?

Příspěvek od spooon »

Mondeo MkI v benzínu nic neodpojuje ;)

A co jsou doma další auta, tak jak Pug partner 2002 1.6 benzín, tak Primera WP11 2.0 benzín umožňuje plyn a brzdu zároveň používat.
P_rider
Spolujezdec
Příspěvky: 7
Registrován: ned 08 úno 13:57

Re: Umožňuje Vaše auto použití plynu a brzdy zároveň?

Příspěvek od P_rider »

pjanda píše:Tak jak jste popsal se chova priblizne 8 z 10 aut vyrobenych za poslednich 10 let, predtim to bylo mene caste, dnes je to skoro povinne. Ja jezdim spise se zadaokolkami, kde to prilis caste vyuziti nenajde, ale problem je i v tom, ze kdyz auto tuto "ficuru" ma, je nekdy naladena tak mizerme, ze odpojuje privod paliva k motoru pri meziplynech pod ostrymi brzdami. A jizda s necim takovym je pak horor. .......Jen malo aut, ktera jsem za poslednich 10 let testoval, to nedelala, a pokud byla sportovne ladena a melo to u nich nejaky vetsi smysl (tj. predokolka) jsem to i v testech zminoval.
Dobrý den,
no bohužel musím říci že nemáte úplně pravdu v testu: "První test Seat Leon Cupra 280 2014: rovnou na vrchol", jste to bohužel (pokud mne paměť neklame) vůbec nezmínil... a kvůli tomu testu hlavně jsem to auto kupoval :-).
Seat Leon Cupra 280, při zanoření brzdy větším než malém :-) odpojí pedál plynu. Musím říci, že mi to velmi otrávilo u takového auta (a navíc předokolky) jsem to nečekal. Nikde v materiálech Seatu ani zmínka, prodejce nic neřekl... reakce výhradního dovozce (Porsche ČR) skoupě arogantní: jde o bezpečnostní (!) standard koncernu VW a SL Cupra je běžné auto nikoli závodní speciál. Jde to nějak ovlivnit při pozdějším chip-tuningu?

Mám hodně najeto, ale že bych uměl velmi dobře řídit bych o sobě rozhodně netvrdil. Takže s tímhle autem jsem se přihlásil do školy bezpečné, pak a sportovní jízdy... a hodlám to dohnat. Mimo jiné jsem měl v plánu trénovat brždění levou nohou a rozhození auta do přetáčivého smyku (i z propagačního clipu Seatu je patrné, že by to mělo jít), zvlášť, když je možné vypnout ESP (i když ne na 100%)... ale ouha. Auto mám velmi krátce, zatím jsem neměl příležitost vyzkoušet to "při meziplynech pod ostrými brzdami". No ale cítím se odpojováním plynu u Cupry dost "podveden".
Proto by mne velmi zajímala reakce p. Jandy:
Proč se o tom v testu Cupry nezmínil? Vidí nebo nevidí v tom problém, pokud se chcete s Cuprou naučit plně kontrolovat auto v limitních situacích a pokoušet se o řízený přetáčivý smyk? Zatím s tím nemám větší zkušenosti. (S Octavií r.v. 1959 to šlo velmi dobře, byla neskutečně zábavná - zadokolka :-), další moje auta - předokolky, mne do cvičení přetáčivého smyku už nepustili ). Lze to vůbec s Cuprou, zkoušel to p. Janda při testování? V žádném testu Cupry jsem o tom nic nenašel. Může to zásadně vadit při řízení auta brzdou a plynem na limitu v zatáčce? Díky předem za odpověď.
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2800
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Umožňuje Vaše auto použití plynu a brzdy zároveň?

Příspěvek od jarka »

P_rider: zajeď k nějakýmu šikovnýmu auto-elektrikáři a ten ti za pár korun odpojí dráty z brzdovýho senzoru, který říkají ECU že je brzdový pedál stlačený. Pak ECU nebude vědět, že se zároveň brzdí a přidává plyn. Zvykej si, dnešní nový auta už budou pouze DODO ;) .
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Odpovědět