Stránka 5 z 8

Re: Neutrál a zatáčky

PříspěvekNapsal: sob 25 úno 16:17
od GeneHawkins
řidičBOB píše:Není u moderních motorů úspornější, mít zařazeno?

Jen pokud chceš zároveň i brzdit.

Re: Neutrál a zatáčky

PříspěvekNapsal: sob 25 úno 18:01
od janjan
Zajda píše:
janjan píše:Právě, že díky tomu máš přece na sněhu síly působící na všechna kola stejné
A na tos přišel jak?


to byla přece notná dávka nadsázky...

Re: Neutrál a zatáčky

PříspěvekNapsal: sob 25 úno 19:40
od řidičBOB
GH: no, že by motor nějak zásadně brzdil na zařazenou sedmičku nebo osmičku...

Re: Neutrál a zatáčky

PříspěvekNapsal: sob 25 úno 19:44
od GeneHawkins
Pokaždé, když se zvýší otáčky nad volnoběh (a spotřeba tak klesne na nulu), tak brzdí.

Re: Neutrál a zatáčky

PříspěvekNapsal: sob 25 úno 21:14
od řidičBOB
nooo...když je to z kopce, třeba v Blance dolů, tak když pustím plyn a mám tam sedmičku, tak auto naopak zrychluje...někdy je ta hmotnost sfině.

Re: Neutrál a zatáčky

PříspěvekNapsal: sob 25 úno 21:26
od GeneHawkins
To jo, tam je to na místě. Ale však píšu. Pokud mám brzdit, chci jet pomaleji, mám kvalt. Pokud ne, klidně vyřadím.

Re: Neutrál a zatáčky

PříspěvekNapsal: sob 25 úno 21:55
od oxik
Tak obecně s AT moc motorem brzdit nejde. Sice tam z prudšího kopce, když pozná, že nechci zrychlovat, hodí 4ku, ale na 4ku dosahuje auto Vmax, takže se žádný moc znatelný zpomalování nekoná. Nicméně volič lze z D přesunout na N bez stisknutí pojistky, kdy je ideální toho využít? Četl jsem myslím něco o ledu, kdy kvalt tlačí auto dál..

Jinak ve Focusu s MT vyřazuju jen z kopce při vyšší rychlsoti, kdy 5° točí nesmysl a motor duní celým autem, tak si moje uši aspoň chvilku odpočinou

Re: Neutrál a zatáčky

PříspěvekNapsal: ned 26 úno 07:49
od Vana
jerry píše:Taky jsem toho názoru. Mně prostě smysl jízdy na neutrál nějak uniká ;)

Typický příklad pohodového plachtění na neutrál je A2 Graz - Wien. Nahoře u Schaffernu vyhazuju kvalt a auto radarovou rychlostí fičí s kopce úplně samo dobrých třináct kiláků v kuse.

Re: Neutrál a zatáčky

PříspěvekNapsal: ned 26 úno 09:02
od ctrl_j
Samozrejme ze jizda na neutral ma svoji relevanci, a to ze jej nekdo neumi nebo z ideologickych duvodu nechce pouzivat na tom nic nemeni.

Re: Neutrál a zatáčky

PříspěvekNapsal: ned 26 úno 10:58
od jerry
Téma vlákna je jízda na neutrál v zatáčce. To považuji za totální nesmysl!!! Potom jsme v debatě přešli k tzv. plachtění na neutrál. Tento způsob jízdy je pro mě nepřijatelný, ztráta spojení motor-poháněná náprava se mi nelíbí a snižuje možnosti reakce na vzniklé situace. To není ideologie, to je realita. Podotýkám, že pro mě není alfou a omegou spotřeba PHM, která může být při občasném využívání jízdy na neutrál nižší. Kvůli jiným prioritám než spotřeba PHM jsem ani nikdy neměl a nebudu mít diesela a doufám že mi nepotká ani automat :D