Jak správně zahřívat motor?

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
Odpovědět
Uživatelský avatar
kurburt
Řidič začátečník
Příspěvky: 141
Registrován: stř 16 úno 15:01

Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od kurburt »

Vzhledem k tomu, ze se kolem mne mnozi nazory na to, jak spravne zahrivat motor, tak me to inspirovalo k otevreni tohoto tematu.

Mam k dispozici 3.0 TDI, 150 kW, turbo se sepina nekde kolem 1.700ot. Rano bohuzel jezdim cca max 1-3 km, tudiz k zadnemu prohrati nedojde, navic vetsinou celkove jezdim po meste. Nicmene sesli se mi tady dva fundovane nazory:

1) dokud se motor nezacne postupne zahrivat, tak jezdit do kolem 1.500ot tak, aby zbytecne nesepinalo turbo, s rostouci teplotou a ujetymi km samozrejme pridavat

2) prestoze je motor studeny, nenechat otacky zbytecne padat po 2.000, nebot diky podtaceni jsou v motoru nedostatecny tlaky a diky tomu, ze clovek jezdi prevazne po meste by casem mohlo odejit tesneni atd.

Tak a ted babo rad :) Nechci resit zda obetovat turbo nebo tesneni motoru, rad bych nejake nejoptimalnejsi reseni, zda existuje :)
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od goes »

nevidim jediny duvod jezdit pod otacky sepnuti turba, proste jet s rozumem, motor nedusti nizkymi a ani vysokymi otackami. uricte neni duvod nejet nad 1700 rpm, do nejakych 2500 bych to neresil vubec.
bitmap
Řidič začátečník
Příspěvky: 174
Registrován: stř 16 bře 11:12

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od bitmap »

ad 2) nedostatecne tlaky ceho?
Uživatelský avatar
kazysvjet
Pan Řidič
Příspěvky: 347
Registrován: pát 18 bře 07:11
Bydliště: Bechyně

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od kazysvjet »

a ja si myslel vzdycky, ze turbo nesepina, ale je seply porad :( a ten kopanec ze neni sepnuti, ale okamzik, kdy zacne davat dostatecnej tlak :(

// To je zase zbytecne postouchnuti, vsem je myslim jasne, co je zde pod slovem "sepne" zmineno... - pjanda
jezdím pod své možnosti a jsem ovce
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od merlin »

Tak na toto bol specialista moj Lexus IS (automat), ten vzdy po studenom starte udrziaval motor v min 4000ot/min. Ked som sa pytal v servise ze preco tak vytaca studeny motor, bolo mi povedane ze je to s dovodu rychlejsieho zohriatia katalyzatora a rychlejsieho nastupu kurenia kurenia. Udajne pri dnesnych materialoch a full syntetickom oleji ziadne zasadne opotrebenie nehrozi :-?

Inak ja sam na studenom aute jazdim tak normalne, to znamema do 3000ot/min a nie na plny plyn ale zvlast to neriesim.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Uživatelský avatar
kazysvjet
Pan Řidič
Příspěvky: 347
Registrován: pát 18 bře 07:11
Bydliště: Bechyně

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od kazysvjet »

pjanda píše:
// To je zase zbytecne postouchnuti, vsem je myslim jasne, co je zde pod slovem "sepne" zmineno... - pjanda
ja se ptam. nevim jak to je
jezdím pod své možnosti a jsem ovce
honziss
Letec
Příspěvky: 3459
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od honziss »

merlin píše:Tak na toto bol specialista moj Lexus IS (automat), ten vzdy po studenom starte udrziaval motor v min 4000ot/min. Ked som sa pytal v servise ze preco tak vytaca studeny motor, bolo mi povedane ze je to s dovodu rychlejsieho zohriatia katalyzatora a rychlejsieho nastupu kurenia kurenia. Udajne pri dnesnych materialoch a full syntetickom oleji ziadne zasadne opotrebenie nehrozi :-?

Inak ja sam na studenom aute jazdim tak normalne, to znamema do 3000ot/min a nie na plny plyn ale zvlast to neriesim.
IS drzi motor pri studenem starte na max 1200ot, tech 4000ot byla naka chyba ne?
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od merlin »

honziss píše:IS drzi motor pri studenem starte na max 1200ot, tech 4000ot byla naka chyba ne?
Tak to som si myslel aj ja, ale v servise mi bolo povedane ze je to vlastnost pre minimalizaciu emisii... tych 1200 zacne udrziavat az po par kilometroch. Bol benzin Lexus IS250 a tych 4000ot/min bolo za jazdy, nie na volnobeh.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
honziss
Letec
Příspěvky: 3459
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od honziss »

merlin píše:
honziss píše:IS drzi motor pri studenem starte na max 1200ot, tech 4000ot byla naka chyba ne?
Tak to som si myslel aj ja, ale v servise mi bolo povedane ze je to vlastnost pre minimalizaciu emisii... tych 1200 zacne udrziavat az po par kilometroch. Bol benzin Lexus IS250 a tych 4000ot/min bolo za jazdy, nie na volnobeh.
mam ten samy, rv 2006. Po nastartovani (i v mrazu) drzi 1200 a pak to postupne klesa s rostouci teplotou chl. kapaliny az na 650 - 750 je volnobeh. Za jizdy drzi otacky dole (vetsinou 1500-2500), i kdyz je to studeny. Kam si jezdil na servis? (abych se jim vyhnul) :)
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od Vana »

goes píše:nevidim jediny duvod jezdit pod otacky sepnuti turba, proste jet s rozumem, motor nedusti nizkymi a ani vysokymi otackami. uricte neni duvod nejet nad 1700 rpm, do nejakych 2500 bych to neresil vubec.
viděl bych to taky tak nějak
Odpovědět