to mi poblikavalo na stodvace, pricinou bylo pricpane sitko olejoveho cerpadla. Motor se po par tis. km krasne pridrelmmira píše:osobne tomu taky neverim. ale pamatuju, ze v nejakem starsim aute, se kterym jsem mel tu cest jezdit, mozna nejake fako, uz presne nevim, poblikavala pri volnobehu kontrolka mazani.
Jak správně zahřívat motor?
Re: Jak správně zahřívat motor?
Re: Jak správně zahřívat motor?
Od jednoho motoráře jsem slyšel, že na volnoběh není díky malým otáčkám dostatečný tlak oleje v mazacím systému motoru. Zároveň ale říkal, že to není nic kritického, pouze to není ideální stav. Takže rozhodně nelze tvrdit, že by to ten motor nevydržel, ale pokud mu člověk chce dopřát dokonalou péči tak ho na volnoběh nebude provozovat moc často.
Já osobně u potahu nějaký extra zahřívání neřeším, pouze ho za studena nevytáčím. U CTR motor vždy alespoň první minutu až dvě nechám běžet na volnoběh a pak pomalu vyjíždím a zahřívám citlivou jízdou jak motor tak převodovku.
Já osobně u potahu nějaký extra zahřívání neřeším, pouze ho za studena nevytáčím. U CTR motor vždy alespoň první minutu až dvě nechám běžet na volnoběh a pak pomalu vyjíždím a zahřívám citlivou jízdou jak motor tak převodovku.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Jak správně zahřívat motor?
co se tyce zahrivani na volnobeh, pak urcite ne...zaprvy se ani po x minutach raficka teploty ani nepohne a za druhy viz. horsi mazani, tyhle info mam taky...
filtr pevnych castic v TDI z r. 2006 snad doufam neni, mestkej provoz z vetsi casti me mrzi, bohuzel s tim nic moc nenadelam...na druhou stranu casto jezdim pres cely Brno, tj. relativne delsi trasy, tak se aspon trochu chlacholim tim
jinak diky, tak nejak rozumne se s autem samozrejme jezdilo, vytesany pravdy jak zahrivat a co nedelat u studenyho motoru samozrejme znam atd., slo mi predevsim o porovnani techto dvou nazoru
filtr pevnych castic v TDI z r. 2006 snad doufam neni, mestkej provoz z vetsi casti me mrzi, bohuzel s tim nic moc nenadelam...na druhou stranu casto jezdim pres cely Brno, tj. relativne delsi trasy, tak se aspon trochu chlacholim tim
jinak diky, tak nejak rozumne se s autem samozrejme jezdilo, vytesany pravdy jak zahrivat a co nedelat u studenyho motoru samozrejme znam atd., slo mi predevsim o porovnani techto dvou nazoru
Re: Jak správně zahřívat motor?
favo karbec
- v zime aj minutu nechat bezat..prvych par sekund ako diesel
- v lete iba chvilocku
ale za studena tiez nechce ist, tah je nepravidelny ale po kilometri to uz ide normalne
a kedze motor fava moc ucinnosti nepobral, tak je to zahriate skor nez pride potreba akceleracie
- v zime aj minutu nechat bezat..prvych par sekund ako diesel
- v lete iba chvilocku
ale za studena tiez nechce ist, tah je nepravidelny ale po kilometri to uz ide normalne
a kedze motor fava moc ucinnosti nepobral, tak je to zahriate skor nez pride potreba akceleracie
Re: Jak správně zahřívat motor?
Já svoje Bravo nechám po startu několik sekund běžet, dokud mírně nespadnou otáčky a lehce se nezjemní chod, prvních prá sekund je to hrubší. A pak normálně jedu, samozřejmě netočím za 3 a ani to nepodtáčím. Po zahřátí vody už to klidně točím víc, ale když se někam jedu "prolítnout", tak po zahřátí vody ještě pár km počkám a až pak tahám otáčky nejvýš
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
Re: Jak správně zahřívat motor?
Oproti normálu se snažím držet otáčky o něco výše, v rozmezí 2-3tis, aby olej měl dostatečný tlak. Po zahřátí totiž běžně jezdím od 1000ot po městě... Jinak jak se mi hne rafička oleje - má už aspoň 40°C, tak i vytáčím když potřebuju, ale málokdy se dostanu přes 4000, takže je to vlastně skoro fuk U nafty držím rovněž otáčky mezi 2-3...
Jinak podobně jako u beaumonta, když je fakt zima, tak otáčky hned po startu stoupají klidně na 2000 a motor je drží i několik minut, v tu chvíli se jede pěkně naprd, bo vyšší převodový stupeň (dvojka) padá pod tyto otáčky, navíc ztuhlá převodovka, takže se tomu tam vůbec nechce. Takže když mám čas, enchám to chvíli běžet, aby nebyl tak vysoký volnoběh.
Jinak podobně jako u beaumonta, když je fakt zima, tak otáčky hned po startu stoupají klidně na 2000 a motor je drží i několik minut, v tu chvíli se jede pěkně naprd, bo vyšší převodový stupeň (dvojka) padá pod tyto otáčky, navíc ztuhlá převodovka, takže se tomu tam vůbec nechce. Takže když mám čas, enchám to chvíli běžet, aby nebyl tak vysoký volnoběh.
Re: Jak správně zahřívat motor?
tak to není pravda netvrdím, že se dosáhne plný provozní teplot, ale že by se rafika ani nehla, tak to ani omylem....asi si dám tu práci a učiním dokumentaci stavu před a po 5 minutách;) a co se týče toho tady neustále omýlanýho mazání, tak za sebe můžu říct, že se s autem nijak nemazlím, volej vyměním , když si náhodou vzpomenu, což je občas i jen 1x za 2 roky, motor má přes 250t výhradně v městkým provozu, každej den od podzimu do jara se ráno točí 5minut na volnoběh a teď už můžu říct, že za celou životnost toho auta s motorem nikdy nebyl sebemenší problém, pouze preventivní výměna rozvodů kolem 100tkurburt píše:co se tyce zahrivani na volnobeh, pak urcite ne...zaprvy se ani po x minutach raficka teploty ani nepohne
Niko nadžanel ko kerdža
Re: Jak správně zahřívat motor?
picku, on mluvi o dieselu. a v tom pripade ma ohledne zahrivani pravdu
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Jak správně zahřívat motor?
Je pravda, že pick má pravdu v tom, že většina motorů až tak háklivých není a je skoro fuk jestli se nějak speciálně zahřívají nebo ne. Pokud se nepraktikuje každý den po nastartování hned výlet do červenejch Motor skoro vždy přežije auto...