Jak správně zahřívat motor?

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
Odpovědět
Uživatelský avatar
PeTr7650
Pan Řidič
Příspěvky: 422
Registrován: čtv 17 úno 22:27

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od PeTr7650 »

mmira píše:osobne tomu taky neverim. ale pamatuju, ze v nejakem starsim aute, se kterym jsem mel tu cest jezdit, mozna nejake fako, uz presne nevim, poblikavala pri volnobehu kontrolka mazani.
to mi poblikavalo na stodvace, pricinou bylo pricpane sitko olejoveho cerpadla. Motor se po par tis. km krasne pridrel :-(
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2802
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od jarka »

Od jednoho motoráře jsem slyšel, že na volnoběh není díky malým otáčkám dostatečný tlak oleje v mazacím systému motoru. Zároveň ale říkal, že to není nic kritického, pouze to není ideální stav. Takže rozhodně nelze tvrdit, že by to ten motor nevydržel, ale pokud mu člověk chce dopřát dokonalou péči tak ho na volnoběh nebude provozovat moc často.

Já osobně u potahu nějaký extra zahřívání neřeším, pouze ho za studena nevytáčím. U CTR motor vždy alespoň první minutu až dvě nechám běžet na volnoběh a pak pomalu vyjíždím a zahřívám citlivou jízdou jak motor tak převodovku.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
kurburt
Řidič začátečník
Příspěvky: 141
Registrován: stř 16 úno 15:01

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od kurburt »

co se tyce zahrivani na volnobeh, pak urcite ne...zaprvy se ani po x minutach raficka teploty ani nepohne a za druhy viz. horsi mazani, tyhle info mam taky...

filtr pevnych castic v TDI z r. 2006 snad doufam neni, mestkej provoz z vetsi casti me mrzi, bohuzel s tim nic moc nenadelam...na druhou stranu casto jezdim pres cely Brno, tj. relativne delsi trasy, tak se aspon trochu chlacholim tim

jinak diky, tak nejak rozumne se s autem samozrejme jezdilo, vytesany pravdy jak zahrivat a co nedelat u studenyho motoru samozrejme znam atd., slo mi predevsim o porovnani techto dvou nazoru
Uživatelský avatar
glider
Pan Řidič
Příspěvky: 266
Registrován: ned 20 úno 00:08

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od glider »

favo karbec
- v zime aj minutu nechat bezat..prvych par sekund ako diesel
- v lete iba chvilocku

ale za studena tiez nechce ist, tah je nepravidelny ale po kilometri to uz ide normalne

a kedze motor fava moc ucinnosti nepobral, tak je to zahriate skor nez pride potreba akceleracie :D
Uživatelský avatar
metaljohn
Mistr volantu
Příspěvky: 553
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Svitavy/M. Boleslav

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od metaljohn »

Já svoje Bravo nechám po startu několik sekund běžet, dokud mírně nespadnou otáčky a lehce se nezjemní chod, prvních prá sekund je to hrubší. A pak normálně jedu, samozřejmě netočím za 3 a ani to nepodtáčím. Po zahřátí vody už to klidně točím víc, ale když se někam jedu "prolítnout", tak po zahřátí vody ještě pár km počkám a až pak tahám otáčky nejvýš :)
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
one-z
Autoškolák
Příspěvky: 42
Registrován: čtv 17 úno 03:28

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od one-z »

Oproti normálu se snažím držet otáčky o něco výše, v rozmezí 2-3tis, aby olej měl dostatečný tlak. Po zahřátí totiž běžně jezdím od 1000ot po městě... Jinak jak se mi hne rafička oleje - má už aspoň 40°C, tak i vytáčím když potřebuju, ale málokdy se dostanu přes 4000, takže je to vlastně skoro fuk :D U nafty držím rovněž otáčky mezi 2-3...

Jinak podobně jako u beaumonta, když je fakt zima, tak otáčky hned po startu stoupají klidně na 2000 a motor je drží i několik minut, v tu chvíli se jede pěkně naprd, bo vyšší převodový stupeň (dvojka) padá pod tyto otáčky, navíc ztuhlá převodovka, takže se tomu tam vůbec nechce. Takže když mám čas, enchám to chvíli běžet, aby nebyl tak vysoký volnoběh.
Uživatelský avatar
Pickuper
Letec
Příspěvky: 2590
Registrován: stř 16 úno 11:47
Bydliště: Pardubitz

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od Pickuper »

kurburt píše:co se tyce zahrivani na volnobeh, pak urcite ne...zaprvy se ani po x minutach raficka teploty ani nepohne
tak to není pravda [-x netvrdím, že se dosáhne plný provozní teplot, ale že by se rafika ani nehla, tak to ani omylem....asi si dám tu práci a učiním dokumentaci stavu před a po 5 minutách;) a co se týče toho tady neustále omýlanýho mazání, tak za sebe můžu říct, že se s autem nijak nemazlím, volej vyměním , když si náhodou vzpomenu, což je občas i jen 1x za 2 roky, motor má přes 250t výhradně v městkým provozu, každej den od podzimu do jara se ráno točí 5minut na volnoběh a teď už můžu říct, že za celou životnost toho auta s motorem nikdy nebyl sebemenší problém, pouze preventivní výměna rozvodů kolem 100t ;)
Niko nadžanel ko kerdža
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od mmira »

picku, on mluvi o dieselu. a v tom pripade ma ohledne zahrivani pravdu
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
Pickuper
Letec
Příspěvky: 2590
Registrován: stř 16 úno 11:47
Bydliště: Pardubitz

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od Pickuper »

tak to potom jó :ymblushing:
Niko nadžanel ko kerdža
one-z
Autoškolák
Příspěvky: 42
Registrován: čtv 17 úno 03:28

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od one-z »

Je pravda, že pick má pravdu v tom, že většina motorů až tak háklivých není a je skoro fuk jestli se nějak speciálně zahřívají nebo ne. Pokud se nepraktikuje každý den po nastartování hned výlet do červenejch :) Motor skoro vždy přežije auto...
Odpovědět