Jak správně zahřívat motor?

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
Odpovědět
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od mmira »

neni to az tak pravda, jsou motory, ktere jsou na poradne mazani a prohrati hodne haklive. prikladem budiz V8 z e39 M5 a R6 3.2 z prvnich rocniku e46 M3. nutno ale dodat, ze ve druhem pripade byla castecne na vine konstrukcni chyba.

jinak souhlas, ze normalnimu motoru je to dnes celkem fuk. presto si myslim, ze pokud se necha prohrat a nevytaci se za studena, spise to motoru prospeje nez ublizi.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od goes »

nekdo napise "vetsina motoru" a druhy se proti tomu ohradi a doda dve vyjimky u kterych to tak zcela nebylo, cimz jen potvrdi puvodni prispevek, ve kterem bylo ne "vsechny" ale "vetsina"

dobre je v tom ohrivani sledovat jak jede a radi automat, u novejsich aut pri sudenu moc vytaceni neumozni a radi vyrazne drive a vice mene temi otackami se da pak i ridit.
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od merlin »

goes píše:dobre je v tom ohrivani sledovat jak jede a radi automat
no vsak prave... automat za studena niekolko minut radi az pri vyzsich otackach pre rychlejsie prehriatie motora a katalyzatora.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od goes »

merlin píše:
goes píše:dobre je v tom ohrivani sledovat jak jede a radi automat
no vsak prave... automat za studena niekolko minut radi az pri vyzsich otackach pre rychlejsie prehriatie motora a katalyzatora.
ja tedy muzu rici jak radi 530d a tam radi i kdyz na to dupnu u stedeneho pod 4000rpm, ovsem kdyz to jen lechtam, tak misto bezynch +-1200 rpm nejde pod 1400.
Uživatelský avatar
kurburt
Řidič začátečník
Příspěvky: 141
Registrován: stř 16 úno 15:01

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od kurburt »

kdyz ja mam pocit, ze zrovna moderni automaty strasne motory podtaceji, zbytecne vse tahnou na vyssi stupne v ramci zachovani dobre spotreby, viz. Passat 3.2 nebo z nedavna A6 3.0 TDI...jakekoliv drobne zrychleni je pak zbytecne doprovazeno velkym skokem prevodu a je to proste citit...ale to uz jsme zase nekde jinde
EKOLO
Adept autoškoly
Příspěvky: 11
Registrován: pát 01 dub 10:13

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od EKOLO »

Píše se zde o normálních a nenormálních motorech. Normální motor je elektrický, protože má pouze dvě součástky,a dvě ložiska, která běží v optimálním režimu a vydrží prakticky mnohem více, než celý vůz. Má účinnost přes 90% a proto se ani neohřívá, ani nemusí. Pracuje na obnovitelnou energii a je schopen podat okamžitě plný výkon. Elektromotor lze opakovaně mnohonásobně přetěžovat, spalovací motor pouze jednou a naposledy.Je normální motor, kterej chlastá, dělá rámus a smrdí? I když chápu nostalgii...http://www.youtube.com/watch?v=zTgMW_aYGQA&NR=1

// Vas prispevek je do znacne miry mimo tema, dejte si prosim pozor na zachovani navaznosti diskuse, pripadne zalozte tema nove. A nepouzivejte prosim vystupovani na tomto foru k zivelnemu odkazovani na externi stranky, kdy to nijak nesouvisi s probiranym tematem, je to v rozporu s pravidly fora. Diky - pjanda
Uživatelský avatar
metaljohn
Mistr volantu
Příspěvky: 553
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Svitavy/M. Boleslav

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od metaljohn »

To teda bylo k tématu, jak zahřívat motor ;)
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od goes »

EKOLO píše:Píše se zde o normálních a nenormálních motorech. Normální motor je elektrický, protože má pouze dvě součástky,a dvě ložiska, která běží v optimálním režimu a vydrží prakticky mnohem více, než celý vůz. Má účinnost přes 90% a proto se ani neohřívá, ani nemusí. Pracuje na obnovitelnou energii a je schopen podat okamžitě plný výkon. Elektromotor lze opakovaně mnohonásobně přetěžovat, spalovací motor pouze jednou a naposledy.Je normální motor, kterej chlastá, dělá rámus a smrdí? I když chápu nostalgii...http://www.youtube.com/watch?v=zTgMW_aYGQA&NR=1
a jak si v tom aute topis? odpadnim teplem co?
EKOLO
Adept autoškoly
Příspěvky: 11
Registrován: pát 01 dub 10:13

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od EKOLO »

mám tam bufík, kterej spotřebuje pouze 0.1 litru benzinu za hodinu a to ještě jen v zimě. ˇUčinnost bufíku je cca 40%, což je 2x více, než má spalovací motor. Tento příspěvek byl uveden proto, že přichází jiná doba, kdy musíme začít šetřit energií. U spalovacího motoru se jí 80% vyfouká chladičem a vejfukem. Není to přeci jen škoda?
Reese
Pan Řidič
Příspěvky: 332
Registrován: stř 16 bře 20:15

Re: Jak správně zahřívat motor?

Příspěvek od Reese »

EKOLO: A s jakou myslíš účinností pracuje ten tvůj ekostroj? Ne motor, ten je až na konci, ale úplně všechno, elektriku si nenachytáš ze vzduchu. A pokud ty jo, tak většina lidí ne.
Odpovědět