Brzdeni levou nohou.

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
Uživatelský avatar
osracing
Adept autoškoly
Příspěvky: 18
Registrován: pát 30 lis 16:40
Kontaktovat uživatele:

Brzdeni levou nohou.

Příspěvek od osracing »

Ahoj. Prosim o nazory, tipy a zkusenosti ohledne brzdeni levou nohou pri sportovni jizde.

Diky ;)
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Brzdeni levou nohou.

Příspěvek od ExFun »

Co na tom chceš komentovat? Prostě se nauč brzdit levou. Za týden se to naučíš pro běžnou jízdu.
Nejjednodušší je naučit se brzdit levačkou v autě s AT.
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27045
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdeni levou nohou.

Příspěvek od řidičBOB »

přesně tak...základ je být připoutaný, aby sis v prvních minutách trénování nerozbil přední chrup o volant :D
No pain, no gain.
Vespa time \m/
FidolZ
Autoškolák
Příspěvky: 35
Registrován: pon 11 úno 13:54

Re: Brzdeni levou nohou.

Příspěvek od FidolZ »

čau,

brždění levou nohou u manuálu se používá co vim akorát u předokolek. Pod plynem když je auto nedotáčivé se bržděním levačkou utáhne zatáčka a auto se stane přetáčivější.
Uživatelský avatar
Jenyk
Mistr volantu
Příspěvky: 583
Registrován: úte 22 úno 11:04

Re: Brzdeni levou nohou.

Příspěvek od Jenyk »

osracing píše:Ahoj. Prosim o nazory, tipy a zkusenosti ohledne brzdeni levou nohou pri sportovni jizde.

Diky ;)
Předpokládám že na okruhu, snad dnes nikdo není takový magor aby se to učil na veřejné komunikaci. A na okruzích působí řada škol sportovní jízdy, tam ti poradí, naučí tě to a nikoho nezabiješ.
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2802
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdeni levou nohou.

Příspěvek od jarka »

Zas bych z toho nedělal takový adrenalin. A teď s nastávající zimou je ideální začít s tréninkem - nejdřív velký parkoviště, ale tam mi to přijde takový nepřirozený, takže daleko lepší je opuštěná okreska s čerstvě napadlým sněhem pěkně brzo po ránu :x (díky odrazům od sněhu vidíš světlomety protijedoucích aut na km daleko a samo si to nejdřív pro sichr projet). Jinak mě při mých učebních pokusech vyhovuje, když si auto neustálým pohazováním udržuju pořád v nestabilitě a před zatáčkou k tomu ještě ťuknu o brzdu (ale na to sem si přišel sám, takže správně to může být úplně jinak). A pak je ještě fakt, že to líp funguje, když člověk jede rychlejc, ale na to nemám gule, takže radši pomalu a opatrně (a většinou blbě :D ).
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
osracing
Adept autoškoly
Příspěvky: 18
Registrován: pát 30 lis 16:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdeni levou nohou.

Příspěvek od osracing »

pro Jarka: dik za prvni normalni komentar.

Chci se to naucit kvuli zbytecnemu prendavani nohy z plynu. Je to ztrata casu. Nevim proc bych mel nekomu ublizovat pri przdeni levou nohou. To snad ani holka v autoskole nema tak levou levacku aby vyletela prednim oknem.

Na trenovani pouzivam starou Felicii a lesni cestu: http://www.youtube.com/watch?v=XSGU9Dq91o4
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2802
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdeni levou nohou.

Příspěvek od jarka »

osracing píše:Chci se to naucit kvuli zbytecnemu prendavani nohy z plynu. Je to ztrata casu.
Kvůli šetření sekund na okruhu díky nepouštění plynu bych to za sebe nedělal. Vždy mi zkušenější říkali, že na okruhu buď plný brzdy nebo plný plyn (samo to není dogma, ale mělo by to tak víceméně být). Já když už brzdím levou, tak jen kvůli přenesení hmoty a směrovým korekcím auta v zatáčce (třeba na CzechRingu tam je jedna zatáčka, kde si myslím, že mě to trochu pomáhá).
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1874
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Brzdeni levou nohou.

Příspěvek od Zajda »

jarka píše:Kvůli šetření sekund na okruhu díky nepouštění plynu bych to za sebe nedělal. Vždy mi zkušenější říkali, že na okruhu buď plný brzdy nebo plný plyn (samo to není dogma, ale mělo by to tak víceméně být).
Tohle mi za a) přijde jako blbost a nepovedené zjednodušení (chtěl bych někoho podle této poučky vidět objet okruh) a za b) během přendávání nohy mezi plynem a brzdou se určitě neděje ani jedno z toho.
Jinak si ani nemyslím, že dotaz se omezoval na jízdu na okruhu. Ta je specifická i proto, že předem přesně víš, jaká zatáčka tě čeká a co v ní ideálně chceš dělat, s nekonečnou rozmanitostí silnice se nedá srovnávat, občas je třeba trochu přibrzdit a hlavně rychle reagovat na změnu situace ("eh, ono to utahuje"), pokud to někdo umí citlivě levačkou, tím líp. Nejen tak jde váhu cíleně přenášet, ale nechtěnému rozhození i předejít, protože přechody fází brždění a akcelerace můžou plynule navazovat.
Pokud se budeme bavit o profesionálním sportu, tak v rally brzdí levačkou většina jezdců a na okruzích to taky nebude nic exotického, zvlášť v kombinaci s automatizovanýma převodovkama. Jinými slovy vůbec bych se na sebe nezlobil, kdybych se tuhle techniku naučil efektivně používat.
《》
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2802
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdeni levou nohou.

Příspěvek od jarka »

Jak jsem psal, taky to neberu jako dogma (ani tak mi to nikdo neříkal), ale z toho co mám zatím na okruhu odjeto, tak málokdy je potřeba brzdit u manuální převodovky levou. Někdy v nějakých kombinacích zatáček, kdy člověk rychle střídá plyn a brzdu, tak asi jo, ale to není zas tak častý. Daleko častější jsou situace plný plyn následovaný plnými brzdami, kde je myslím výhodnější použít na brzdy pravou. Jinak s tím přenášením hmoty a okreskou souhlas, tam to má svý místo pro korekce směrů. No a u profíků je to jasný, když mají robotizovaný převodovky...
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Odpovědět