Stránka 3 z 6

Re: Jak srovnat přetáčivý smyk?

Napsal: pon 28 bře 01:23
od d1.8t
S open diffem jezdim výhradně čistou stopu. Jezdit s ním bokem je o tolik horší, že mě to ani moc nebaví.

Re: Jak srovnat přetáčivý smyk?

Napsal: úte 29 bře 22:07
od Bond007
pjanda píše:
d1.8t píše:Já mám jedno auto s LSD, druhý open diff a auto s lsd je na limitu zadku prostě čitenější, líp ovladatelný a na rozdíl od open diffu prakticky bez záludností.
Zajimave, mam z toho presne opacny pocit. Neni sporu o tom, ze LSD posune limity trakce dal, ale citelnost toho limitu se mi zda byt mnohem, mnohem horsi. BMW s otevrenym difem a eMkovym LSD mam vedle sebe posledni ctyri roky porad a rozdil bych popsal tak, ze otevreny dif ztrati trakci drive, ale naprosto nezaludne a citelne, zpravidla prokluzem vnitrniho kola nebo lehkou ztratou trakce cele zadi. LSD posune limit o dost dale, ale hranice mezi skvelou trakci a jejim rychlym koncem je velmi uzka a kdyz se prekroci, zadek ma okamzitou tendenci letet po tecne ven. Precist ji pritom neni snadne.

Velmi zaludne to bylo hlavne u Z4MC, kde ma tezsi zadek velkou setrvacnost a pokud se pretacivost nechytla hned, bylo tezke ji chytit vubec. M3 tak zaloudna neni, ale ta hranice je uzka hure citelna i tak.

Nevim, jestli je to specifikum eMkoveho difu, s temi aftermarketovymi mam velmi male zkusenosti, ale popsal bych to zkratka presne naopak :)
po zkusenostech z jezdeni s Z4M na zimmnich a v zime bych si dovolil oponovat... je to spis o zvyku, kdy se musis naucit to chovani LSD cist, aspon u meho auta... vzhledem k tomu ze mam ted auto porad na zimnich, lita zadek kazdou chvili nekam... nastup toho pretaceni je mozna u toho nonLSD pomalejsi..ale nasledna riditelnost a vyrovnani je u LSD mnohem jednodussi...

Re: Jak srovnat přetáčivý smyk?

Napsal: úte 29 bře 22:14
od Bond007
tak jsem si procetl celou diskusi a potvrdilo se ki co jsem si myslel... :)

s open diffem se plynem da dost tezko ridit cely smyk...tak to ridite spis volantem a cekate nez se zadni kola chytnou...

PJ ma dost specificky najezd do zatacek, takze se mu v pohode dari dostat do prokluzu obe zadni kola, protoze si auto pred zatackou vzdycky "rozhodi" tak jak tak

Re: Jak srovnat přetáčivý smyk?

Napsal: sob 02 dub 22:17
od Caddy
Mohu potvrdit, ze nejtezsi je nepustit plyn v rozhodnem okamziku moc...bud se to hned zarazi a drift pak vypada neelegantne nebo pri prehnai skutecne dojde k rozhoupani..jendou jsme se takhle vykyvnul asi sedmkrat a volal vsechyn svate, nez jsme se srvonal :) Tim ale muzu vyvratit sem tam napsana moudra, ze po trech vykyvech jde clovek ven a neudela nic :) Kazdopadne pretacivy smyk se narozdil od nedotaciveho koriguje prirozene a je tam vetsi sance. Auto se mi pretocit povedlo jen jednou, a to bylo fakt na takovem ledu, ze se na nem nedalo ani stat :)
Co je u me horsi, ze je ten smyk pokazde torchu jiny, stavaji se mi dva zakladni typy:
- normalne se utrhne zadek, coz je vicemene klasika, prednimi koly urcuju smer, ale predek zustava jako pevny bod otaceni auta....to je v poradku
- jenze obcas se stane horsi pripad, ze zadek sice zacne vybocovat, ale prida se k nemu i predek a cele auto mi najednou hupsne bokem do strany, vicemene se cele ocitne v vedlejsim pruhu...vzhledme k tomu, ze to vzdy delam, kdy mam v rezerve vic, nez jeden pruh, celkem o nic nejde, ale stat se to nekdy necekane, mam asi problem...hlavne jsem nepozoroval zadnou zavislost na rychlosti, prudkosti...vicemene nahoda, zda to bude klasika smyk zadkem nebo preskok celeho auta do boku...

Re: Jak srovnat přetáčivý smyk?

Napsal: ned 03 dub 17:56
od Vana
Caddy píše:...Kazdopadne pretacivy smyk se narozdil od nedotaciveho koriguje prirozene a je tam vetsi sance...
hm, pro méně zkušené asi nebude otočení volantem na opačnou stranu zrovna přirozenou reakcí
a vzhledem k riziku rozhoupání u přetáčivého smyku bych i ty šance viděl spíše menší než u nedotáčivého
:-s

Re: Jak srovnat přetáčivý smyk?

Napsal: ned 03 dub 20:16
od pjanda
Vana píše:
Caddy píše:...Kazdopadne pretacivy smyk se narozdil od nedotaciveho koriguje prirozene a je tam vetsi sance...
hm, pro méně zkušené asi nebude otočení volantem na opačnou stranu zrovna přirozenou reakcí
a vzhledem k riziku rozhoupání u přetáčivého smyku bych i ty šance viděl spíše menší než u nedotáčivého
:-s
Jde o to, o jake sanci je rec. U "sance zatocit" bych souhlasil s Caddym, u "sance nenabourat" s Vami :) Nedotacivy smyk se koriguje snaze, pokud neni extremni (ale to uz snad ani neni nedotacivost ale totalni neodhadnuti zatacky), ale muze se stat, ze nezbude dost prostoru na to se i pres spravnou reakci do zatacky vejit. U pretacivosti toto problem neni (opet pokud rychlost neni zcela mimo cokoli resitelneho), spravna a citliva korekce chce ale vice zkusenosti. Jinak muzete skoncit ve stejnem miste jako pri nedotacivem smyku, akorat druhou stranou auta :)

Nicmene je to individualni. Znam i relativne malo schopne ridice, kteri na nedotaciva auta zkratka nejsou zvykli a nevi si s nimi prilis rady. Pretaciva pritom zvladaji bez problemu. Asi neprekvapi, ze jsou to hlavne taci, kteri vyrostli jeste na pretacivych Skodach 100, 105/120 (L) apod.

Re: Jak srovnat přetáčivý smyk?

Napsal: ned 03 dub 20:58
od merlin
Cely zivot ma az na par vynimiek sprevadzaju auta FWD a AWD, preto nedotacivost je mi blizsia... Preto som napriklad prekvapeny ako robi vodicom problem vyrovanat pretacavy smyk FWD pridanim plynu, mne je to uplne prirodzene...

Re: Jak srovnat přetáčivý smyk?

Napsal: ned 03 dub 21:07
od Caddy
ja nevim, kdyz se auto utrhne nedotacive, nezbyva, nez se modlit a doufat....kdezto s pretacivym se da pracovat. A mne teda kontrovani prijde jako naprosto prirozena reakce....kdezto kdyz se hrnu ven cumakem, absolutne me nenapada, co s tim...

Re: Jak srovnat přetáčivý smyk?

Napsal: ned 03 dub 21:19
od merlin
Tu sa pise o pretacivom smyku... Nedotacivy, tam je viac rieseni a chce to spravny odhad situacie a podla mna dava aj viac casu na samotne riesenie.

Re: Jak srovnat přetáčivý smyk?

Napsal: stř 06 dub 20:44
od Snowman000
Najľahší na riešenie mi vždy prišiel pretáčavý šmyk na predokolke...kontra a plyn...ikeď verím, že tu záleži dosť o stáčavosti samotného auta (ak by som toto zažil v starej 205 GTI, tak by som hovoril inak... :-\ )
Pretáčavý šmyk v zadokolke je už o niečom inom a ten si natrénovať a dostať do rúk chvíľu potrvá...škoda, že som nemal možnosť zažiť ešte zimu na RWD :-??