Re: Jak srovnat přetáčivý smyk?
Napsal: pon 28 bře 01:23
S open diffem jezdim výhradně čistou stopu. Jezdit s ním bokem je o tolik horší, že mě to ani moc nebaví.
Fórum pro náročné řidiče a majitele aut
https://forum.autoforum.cz/
po zkusenostech z jezdeni s Z4M na zimmnich a v zime bych si dovolil oponovat... je to spis o zvyku, kdy se musis naucit to chovani LSD cist, aspon u meho auta... vzhledem k tomu ze mam ted auto porad na zimnich, lita zadek kazdou chvili nekam... nastup toho pretaceni je mozna u toho nonLSD pomalejsi..ale nasledna riditelnost a vyrovnani je u LSD mnohem jednodussi...pjanda píše:Zajimave, mam z toho presne opacny pocit. Neni sporu o tom, ze LSD posune limity trakce dal, ale citelnost toho limitu se mi zda byt mnohem, mnohem horsi. BMW s otevrenym difem a eMkovym LSD mam vedle sebe posledni ctyri roky porad a rozdil bych popsal tak, ze otevreny dif ztrati trakci drive, ale naprosto nezaludne a citelne, zpravidla prokluzem vnitrniho kola nebo lehkou ztratou trakce cele zadi. LSD posune limit o dost dale, ale hranice mezi skvelou trakci a jejim rychlym koncem je velmi uzka a kdyz se prekroci, zadek ma okamzitou tendenci letet po tecne ven. Precist ji pritom neni snadne.d1.8t píše:Já mám jedno auto s LSD, druhý open diff a auto s lsd je na limitu zadku prostě čitenější, líp ovladatelný a na rozdíl od open diffu prakticky bez záludností.
Velmi zaludne to bylo hlavne u Z4MC, kde ma tezsi zadek velkou setrvacnost a pokud se pretacivost nechytla hned, bylo tezke ji chytit vubec. M3 tak zaloudna neni, ale ta hranice je uzka hure citelna i tak.
Nevim, jestli je to specifikum eMkoveho difu, s temi aftermarketovymi mam velmi male zkusenosti, ale popsal bych to zkratka presne naopak
hm, pro méně zkušené asi nebude otočení volantem na opačnou stranu zrovna přirozenou reakcíCaddy píše:...Kazdopadne pretacivy smyk se narozdil od nedotaciveho koriguje prirozene a je tam vetsi sance...
Jde o to, o jake sanci je rec. U "sance zatocit" bych souhlasil s Caddym, u "sance nenabourat" s Vami Nedotacivy smyk se koriguje snaze, pokud neni extremni (ale to uz snad ani neni nedotacivost ale totalni neodhadnuti zatacky), ale muze se stat, ze nezbude dost prostoru na to se i pres spravnou reakci do zatacky vejit. U pretacivosti toto problem neni (opet pokud rychlost neni zcela mimo cokoli resitelneho), spravna a citliva korekce chce ale vice zkusenosti. Jinak muzete skoncit ve stejnem miste jako pri nedotacivem smyku, akorat druhou stranou autaVana píše:hm, pro méně zkušené asi nebude otočení volantem na opačnou stranu zrovna přirozenou reakcíCaddy píše:...Kazdopadne pretacivy smyk se narozdil od nedotaciveho koriguje prirozene a je tam vetsi sance...
a vzhledem k riziku rozhoupání u přetáčivého smyku bych i ty šance viděl spíše menší než u nedotáčivého