Stránka 2 z 6

Re: Jak srovnat přetáčivý smyk?

Napsal: sob 26 bře 11:45
od Reese
Špéru bych si jako radu uměl dát taky :) Jde mi o to, že někdy se to urve a někdy ne, třeba na suchu jo, na mokru ne, na sněhu jo. Nebo na letních jo, na zimních ne... Přitom pořád to stejný místo, stejný nájezd. Můžu se rozkrájet a stejně to buď jde nebo ne. Tak jestli to nemá nějakou zákonitost, já na ni nepřišel.

Re: Jak srovnat přetáčivý smyk?

Napsal: ned 27 bře 07:23
od d1.8t
Řekl bych otázka nájezdové rychlosti, stopy a s tím související natočení volantu, práce s vyvážením, adheze a zatížení každýho z hnaných kol. Zákonitosti bezpochyby jsou, ale proměnných může být více. Já mám jedno auto s LSD, druhý open diff a auto s lsd je na limitu zadku prostě čitenější, líp ovladatelný a na rozdíl od open diffu prakticky bez záludností.

Re: Jak srovnat přetáčivý smyk?

Napsal: ned 27 bře 11:13
od goes
d1.8t píše:Řekl bych otázka nájezdové rychlosti, stopy a s tím související natočení volantu, práce s vyvážením, adheze a zatížení každýho z hnaných kol. Zákonitosti bezpochyby jsou, ale proměnných může být více. Já mám jedno auto s LSD, druhý open diff a auto s lsd je na limitu zadku prostě čitenější, líp ovladatelný a na rozdíl od open diffu prakticky bez záludností.
mas nejake zkusenosti s jednim autem, ktere by melo sprery s ruznou svornosti a zda je v tom nejak zasadni rozdil? nebo jak uz je to jednou sprera, tak rozdil 30-40% uz je neznatelny?

Re: Jak srovnat přetáčivý smyk?

Napsal: ned 27 bře 15:33
od d1.8t
Nemám zkušennost, jen si pořád hraju s myšlenkou na její získání. Některý auta, který mám vyhlídnutý na upgrade garáže, nemají svor a aftermarket lameláky tohle umožňujou. Takže nemůžu sloužit. Zatím. ;;)

Re: Jak srovnat přetáčivý smyk?

Napsal: ned 27 bře 16:00
od pjanda
d1.8t píše:Já mám jedno auto s LSD, druhý open diff a auto s lsd je na limitu zadku prostě čitenější, líp ovladatelný a na rozdíl od open diffu prakticky bez záludností.
Zajimave, mam z toho presne opacny pocit. Neni sporu o tom, ze LSD posune limity trakce dal, ale citelnost toho limitu se mi zda byt mnohem, mnohem horsi. BMW s otevrenym difem a eMkovym LSD mam vedle sebe posledni ctyri roky porad a rozdil bych popsal tak, ze otevreny dif ztrati trakci drive, ale naprosto nezaludne a citelne, zpravidla prokluzem vnitrniho kola nebo lehkou ztratou trakce cele zadi. LSD posune limit o dost dale, ale hranice mezi skvelou trakci a jejim rychlym koncem je velmi uzka a kdyz se prekroci, zadek ma okamzitou tendenci letet po tecne ven. Precist ji pritom neni snadne.

Velmi zaludne to bylo hlavne u Z4MC, kde ma tezsi zadek velkou setrvacnost a pokud se pretacivost nechytla hned, bylo tezke ji chytit vubec. M3 tak zaloudna neni, ale ta hranice je uzka hure citelna i tak.

Nevim, jestli je to specifikum eMkoveho difu, s temi aftermarketovymi mam velmi male zkusenosti, ale popsal bych to zkratka presne naopak :)

Re: Jak srovnat přetáčivý smyk?

Napsal: ned 27 bře 16:40
od d1.8t
pjanda píše:
d1.8t píše:Já mám jedno auto s LSD, druhý open diff a auto s lsd je na limitu zadku prostě čitenější, líp ovladatelný a na rozdíl od open diffu prakticky bez záludností.
Zajimave, mam z toho presne opacny pocit. Neni sporu o tom, ze LSD posune limity trakce dal, ale citelnost toho limitu se mi zda byt mnohem, mnohem horsi. BMW s otevrenym difem a eMkovym LSD mam vedle sebe posledni ctyri roky porad a rozdil bych popsal tak, ze otevreny dif ztrati trakci drive, ale naprosto nezaludne a citelne, zpravidla prokluzem vnitrniho kola nebo lehkou ztratou trakce cele zadi. LSD posune limit o dost dale, ale hranice mezi skvelou trakci a jejim rychlym koncem je velmi uzka a kdyz se prekroci, zadek ma okamzitou tendenci letet po tecne ven. Precist ji pritom neni snadne.

Velmi zaludne to bylo hlavne u Z4MC, kde ma tezsi zadek velkou setrvacnost a pokud se pretacivost nechytla hned, bylo tezke ji chytit vubec. M3 tak zaloudna neni, ale ta hranice je uzka hure citelna i tak.

Nevim, jestli je to specifikum eMkoveho difu, s temi aftermarketovymi mam velmi male zkusenosti, ale popsal bych to zkratka presne naopak :)
Moje zkušenost je taková, že u lamelového lsd dokážu daleko přesněji odhadnout, kdy se to trhne, cítit celý průběh i plynule srovnat.
Souvisí to s tím, na co se ptal Reese. Protočí se u open diffu jen vnitřní kolo, nebo se to trhne celý? Těžko odhadnout a následující reakce není pro oba případy uplně totožná. Nebo alespoň příprava. Na druhou stranu u lsd trakce dojde později, ale pak se to trhne. Je tam vlastně jen jedna možnost.

Určitě si pamatujete, jak jste mě upozorňoval na riziko při výjíždění bokem daleko za zatáčku. Psal jste jednak o neefektivitě, druhak o potenciálním nebezpečí, že se auto nepodaří srovnat a překývne se. S lamelovým lsd jsem tak nějak nevěděl, proč by k tomu mělo dojít, auto čitelný a ovladatelný v každý situaci. Tahle záludnost mě potkává výhradně při ježdění s open diff. Když se to stane, má člověk plný ruce práce.

Přikláním se k možnosti, že to může souvist se specifickou konstrukcí M-diffu s "čerpadlem" uvnitř a proměnnou svorností.
Skoro to vidím na nějakou srovnávačku lamely, šnek, M-diff.

Re: Jak srovnat přetáčivý smyk?

Napsal: ned 27 bře 19:06
od pjanda
Srovnani by bylo dobre, docela by me zajimalo chovani jednotlivych systemu na podobnych autech. U klasicke koncepce (motor vpredu, pohon zadnich kol) mam opravdu poradnou zkusenost jen s M difem, ostatni systemy znam jen z predokolek, ctyrkolek, zadokolek s motorem vzadu nebo uprostred a to uz je tezko srovnatelne.

Ja jinak nemluvil az tak za sebe, mne se otevreny dif zajida a M velmi libi, s jeho fungovanim se da szit. Myslel jsem to jen z te strany, ze pro zacatecnika bych ho urcite nedoporucil, protoze okolo limitu meni svornost velmi rychle a kdo neni zvykly ridit v rakove situaci vice plynem nez volantem, toho nutne vytresta. Snad Rikin konecne nahodi Quaife na 130i, to by me zajimalo ze vseho nejvice...

S Reesem jsem se dnes odpoledne kratce setkal a jeho problem pri trhani zade je v uplne necem jinem nez v diferaku :) On na to v podstate jen slapne nekde okolo apexu, kdy ma odlehcene vnitrni kolo a to se vazne utrhne leda nahodou a jeste dost nekontrolovatelnym zpusobem. Myslim, ze i s otevrenym difem se da driftovat vcelku obstojne, jen to chce delat tak jak dovoli...

Re: Jak srovnat přetáčivý smyk?

Napsal: ned 27 bře 20:09
od Snowman000
pjanda píše:Myslim, ze i s otevrenym difem se da driftovat vcelku obstojne, jen to chce delat tak jak dovoli...
Môžem sa chytiť...?!
V chystanom návode bude zmienka aj na túto tému?
Pomaly totiž objavujem čaro RWD a rád by som sa naučiť čo najlepšie ovládať auto a časom zabrdnúť aj do kontrolovaných pretáčavých šmykov, no a zatial tam je len opendiff (uvidíme ako dlho :p )

Re: Jak srovnat přetáčivý smyk?

Napsal: ned 27 bře 20:18
od pjanda
Nejsem zrovna obornik na driftovani, mam radeji cistou stopu, takze se mi rady v teto veci prilis rozdavat nechce :) Ale samozrejme jsem to zkousel a myslim, ze jsem nasel cesty vedouci k tomu, jak slabosti otevreneho diferencialu co nejvice zamaskovat. Musel bych to ale probrat i s nekym znalejsim. Mam v okoli prilis velke driftovaci kapacity a nerad bych delal chytreho na jejich pisecku ;)

Re: Jak srovnat přetáčivý smyk?

Napsal: ned 27 bře 20:29
od Snowman000
Tak každá rada dobrá a myslím, že by to nezaujímalo iba mňa :)
Tiež som totiž párkrát zažil na mokre rôzne reakcie...
Vyjazd z križovatky, je len preklz vnútorného kolesa... naproti tomu trochu plynu v pomalej zákrute na dvojku a ejhle prdel už je tam a človek pozerá bočným oknom kam ide... B-) (prvýkrát to bol celkom príjemne-nepríjemný šok :) )