Re: Jak na meziplyny?
Napsal: pon 23 črc 00:12
Je to OT, ale: Kdy odešla cukrovka?
OMG, tohle mi dalo zabrat víc, než registrace na ruském rutrackeru... (byla to ověřovací otázka pro registraci na zdejším fóru) Řekněte mi, jaká byla správná odpověď. Asi mám nějaké mezery... Po zmáčknutí F5 mne zachránila otázka: Kolik let dostal bolševik v Pelíšcích...
Pár dní zkouším meziplyn,(O1 tour 1.9) ale doteď jsem myslel, že při podřazování je postup takový: pustit plyn, vyšlápnout, vyřadit, odvyšlápnout a přitom přidat plyn na odhadované otáčky, pustit plyn, vyšlápnout, zařadit nižší, znovu přidat plyn na odhadované otáčky a potom/přitom odvyšlápnout. Druhou část tedy vlastně dělám, jako bych dával falešný meziplyn. Jenže v návodu v tomto threadu a ve videu od pjandy je druhé přidání plynu vynecháno, a já to nechápu. Myslel jsem, že poté, co převodovku roztočím, tak abych synchronům ulehčil práci a potom znovu vyšlápnu spojku,tak než zařadím, stihnou otáčky motoru opět klesnout níž, a já je musím opět zvýšit předtím, než podruhé pustím spojku, zároveň mám již v té chvíli přidaný plyn a mohu jej po dokončení řazení přidat ještě víc rychleji, než kdybych ho přidával od nuly. To samé nechápu při řazení nahoru: první odvyšlápnutí spojky provádím bez plynu, podle návodu, ale když jí pouštím podruhé již se zařazenou vyšší rychlostí, mám tendenci mít již plyn trochu sešlápnutý, protože ikdyž zařadím vyšší rychlost, tak přece otáčky převodovky spojené s koly budou vyšší než volnoběžné, ke kterým mi zatím padá motor. Jediné vysvětlení nacházím v tom, že pokud se to dělá dost rychle (není můj případ) otáčky motoru nestihnou spadnout).
Prosím odpovězte, mám v tom nejasno a ničí mě to.
Díky.
OMG, tohle mi dalo zabrat víc, než registrace na ruském rutrackeru... (byla to ověřovací otázka pro registraci na zdejším fóru) Řekněte mi, jaká byla správná odpověď. Asi mám nějaké mezery... Po zmáčknutí F5 mne zachránila otázka: Kolik let dostal bolševik v Pelíšcích...
Pár dní zkouším meziplyn,(O1 tour 1.9) ale doteď jsem myslel, že při podřazování je postup takový: pustit plyn, vyšlápnout, vyřadit, odvyšlápnout a přitom přidat plyn na odhadované otáčky, pustit plyn, vyšlápnout, zařadit nižší, znovu přidat plyn na odhadované otáčky a potom/přitom odvyšlápnout. Druhou část tedy vlastně dělám, jako bych dával falešný meziplyn. Jenže v návodu v tomto threadu a ve videu od pjandy je druhé přidání plynu vynecháno, a já to nechápu. Myslel jsem, že poté, co převodovku roztočím, tak abych synchronům ulehčil práci a potom znovu vyšlápnu spojku,tak než zařadím, stihnou otáčky motoru opět klesnout níž, a já je musím opět zvýšit předtím, než podruhé pustím spojku, zároveň mám již v té chvíli přidaný plyn a mohu jej po dokončení řazení přidat ještě víc rychleji, než kdybych ho přidával od nuly. To samé nechápu při řazení nahoru: první odvyšlápnutí spojky provádím bez plynu, podle návodu, ale když jí pouštím podruhé již se zařazenou vyšší rychlostí, mám tendenci mít již plyn trochu sešlápnutý, protože ikdyž zařadím vyšší rychlost, tak přece otáčky převodovky spojené s koly budou vyšší než volnoběžné, ke kterým mi zatím padá motor. Jediné vysvětlení nacházím v tom, že pokud se to dělá dost rychle (není můj případ) otáčky motoru nestihnou spadnout).
Prosím odpovězte, mám v tom nejasno a ničí mě to.
Díky.