Tenkrat poprve: ako na supersport (R8)

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
Uživatelský avatar
quasimoto
Pan Řidič
Příspěvky: 433
Registrován: pát 18 bře 14:35

Tenkrat poprve: ako na supersport (R8)

Příspěvek od quasimoto »

Chcel by som sa obratit na miestnych expertov s tymto problemom

Buduci tyzden budem mat 2 dni k dispozicii Audi R8... nakolko som na ziadnom supersporte este nejazdil, su nejake specialne odporucania? Asi sa dostanem aj na okruh.

Bezne jazdim na prednom pohone, pripadne full time 4x4. R8 pokial viem je takmer ako RWD, na najsilnejsich RWD som jazdil cca 300k BMW par rokov dozadu.
Eda
Mistr volantu
Příspěvky: 528
Registrován: úte 10 kvě 11:14

Re: Tenkrat poprve: ako na supersport (R8)

Příspěvek od Eda »

Zrovna R8 by mel byt "hodnej" supersport, myslim ze to bude ok. Je to jen povzbuzeni, me to ceka taky akorat s f430, takze se pridavam k dotazu :)
M140i
Honda PCX
Civic 1.4i
ex e36 328i
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: Tenkrat poprve: ako na supersport (R8)

Příspěvek od beaumont »

Moje zkušenost se supersportem je jediná a krátká (asi půl hodiny na německé dálnici se standardní Corvette C6), ale nejvíc mě překvapilo, jak to bylo "civilní", jak se to auto snadno ovládalo a řídilo, přestože jsem si schválně vybral manuál. U Audi R8 bych očekával něco podobného, u F430 si to netroufám odhadnout.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
Yngwie
Autoškolák
Příspěvky: 37
Registrován: úte 26 dub 10:46

Re: Tenkrat poprve: ako na supersport (R8)

Příspěvek od Yngwie »

Nezlobte se, ale pokud se ptáte, co dělat, když vám někodo půjčí superport, tak byste si ho nejspíše půjčovat vůbec neměli:). Obdivuju majitele, já bych nepůjčil nikomu na víkend ani své relativně levné BMW, aby ho někdo sedřel.

P.S. - Nejdůležitejší je mít to trošku v ruce, aby nebyl karambol, což se s pravidelností v těchto situacích stává.
Uživatelský avatar
quasimoto
Pan Řidič
Příspěvky: 433
Registrován: pát 18 bře 14:35

Re: Tenkrat poprve: ako na supersport (R8)

Příspěvek od quasimoto »

Prepac ale myslim si ze naopak je zodpovedny pristup najprv sa na situaciu pripravit vopred.

Samozrejme ze viem jazdit len s takymto niecim som zatial nemal moznost sa blizsie zoznamit, tak ak niekto ma konkretne skusenosti budem rad.

Predpokladam ze R8 bude pomerne user-friendly, ale moze mat svoje specifika vzhladom na takmer RWD 4x4 pohon ;)
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5591
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Tenkrat poprve: ako na supersport (R8)

Příspěvek od Snowman000 »

Co som mal moznost vidiet R8 v akcii s uplnym polenom za volantom tak je to dost blbuvzdorne auto...niekde som tu aj postoval foto ako sa mu to na 20-ty pokus podarilo konecne dostat hodiny a hodit to na travu ;)

Takze myslim, ze to nebude o nic viac danger ako 300k RWD :)

Bude to V8 abo V10, manual alebo chiropraktronik?
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5483
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Tenkrat poprve: ako na supersport (R8)

Příspěvek od M.Z. »

Určitě bych se z toho zbytečně nerosil, je to jen auto. Hlavní cíl bych si dal, nerozbít to. Dopředu můžeš plnej a zatáčky s respektem. Jak to toho sedneš, už to půjde samo.
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
EL_XEL
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: úte 26 črc 12:19

Re: Tenkrat poprve: ako na supersport (R8)

Příspěvek od EL_XEL »

Nehrál bych si na Schumachera a nevypínal stabilizaci, když jedeš rovně, tak plnej ceres klidně. Do zatáček s rozvahou. IMHO pokud k tomu autu máš zdravý respekt, tak by to mělo být v pohodě.

Moje maximum bylo na hodinu řídit AM V8 Vantage a bylo to OK, jenom jednou mě umravnila stabilizace, když jsem při průjezdu relativně prudkou zatáčkou přidal trochu optimisticky plyn víc, než by bylo zdrávo (možná bych vykouzlil hezký drift, ale spíš bych skončil v hodinách, takže tak).
Uživatelský avatar
bloody cardinal
Mistr volantu
Příspěvky: 623
Registrován: ned 30 říj 14:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Tenkrat poprve: ako na supersport (R8)

Příspěvek od bloody cardinal »

Já mám cca půlhodinovou zkušenost s F430, bohužel ne s manuálem a bohužel v běžném provozu (no, v italském provozu, takže...) a nekousla... pravda, taky jsem ji moc nepokoušel. Na ovládání všeho si zvykneš celkem rychle, oproti běžným autům toho ale najednou budeš muset vnímat mnohem více. Připojil bych se k radám ostatních - jel bych tak, abych to nerozbil.
K nekterym lidem je treba prijit, dat jim facku a odejit. Nic nevysvetlovat, vubec nic nerikat, proste jen plesknout. Argumentace s debilem totiz nema smysl. --- bloodycardinal.bloger.cz

WRX STi & Challenger SRT8 392 FTW
Uživatelský avatar
quasimoto
Pan Řidič
Příspěvky: 433
Registrován: pát 18 bře 14:35

Re: Tenkrat poprve: ako na supersport (R8)

Příspěvek od quasimoto »

No musim povedat ze R8 bola super a najma zo zaciatku ma prekvapovalo ze to nie je uplne easy jazdit na okruhu rychlo a dobru stopu... predsa len 550 koni je dost a pneumatiky dostavali zabrat.

Aj fyzicky to bolo dost narocne, po 2 hodinach je clovek dost KO :)

Naopak ma prekvapilo aka je R8 v beznej premavke komfortna, pohodlnejsia ako napr TT RS.
Odpovědět