Stránka 9 z 10

Re: Vyrazeni vs Zarazeni

Napsal: pon 14 pro 04:11
od SynaPRO
Moderní auta 2001 a vejš mají klapku, která při jízdě z kopce uzavře přívod paliva a motor je udržován v chodu setrvačností vozu. Nevím jestli benzínový, ale naftový 100% ;)

Re: Vyrazeni vs Zarazeni

Napsal: pon 14 pro 11:15
od GeneHawkins
Benzíny taky, akorát dřív začnou přicmrndávat.

Re: Vyrazeni vs Zarazeni

Napsal: stř 11 led 08:42
od fmb
Pri "brzdeni" motorom sa kvazi nebrzdi auto iba spomaluje pri jazde z kopca so zaradenou rychlostou je hlavne dovod aby sa nerozbehlo vela podla otacok.. samozrejme ked je kopec velky a otacky napriklad na 5 klesnu pod urcitu hranicu tak motor uz pretlaca ked sa pouzije motor aj brzdy.. Ak chce clovek napriklad spomalit na rovine z 90 na 50 moze motorom ale ak treba podradit tak trpi zas prevodovka a cele ustrojenstvo (radenie pod zatazou)

Motor vzdy spotrebuvava palivo akykolvek je typ motora musi mazat aj valec a to prave tym palivom, cize vstrekuje vzdy daco tiez aby aj nevychladol. Osobne neverim tym pocitacom lebo som si nie isty ako meraju prietok paliva viem ze male prietoky potrebujete coriolisov merac prietoku ktory je relativne drahy (priemyselny aj cca 3000€)

K ABS a presmykovaniu kolies.. hlavny dovod je ako sa pise hore aby auto bolo ovladatelne v ramci moznosti aby neslo do smyku.. ale aj pri brzdeni ma ucinok lebo v bode kde auto zacne sa smykat sa zmeni treci odpor pneumatiky rádovo napriklad z 1 na 0.1, odvalenie pneumatiky na zaklade odblokovania brzdy umozni zacat odznovu...

co sa tyka stvorkolky a "brzdenia" motorom je uplne jedno ze je stvorkolka lebo pri brzdeni sa odlahcuje zadna naprava preto su brzdy inak mensie vzadu resp. slabsie...

Re: Vyrazeni vs Zarazeni

Napsal: čtv 12 led 15:41
od EL_XEL
První odstavec jsem asi úplně nepochopil... u druhého mi trošku hapruje to mazání palivem, netušil jsem, že benzín je mazivo.

Re: Vyrazeni vs Zarazeni

Napsal: pát 13 led 07:16
od fmb
nieco v tom zmysle ze motor ti udrzi rychlost pri kopci aby si sa nerozbehol a pri brzdeni ja osobne si nemyslim ze pomaha brzdam ide o to ze motor ma svoju charakteristiku ako samovolne znizuje otacky a ked potrebujes brzdit viac tak tym padom musis pretlacat brzdami aj motor vidno to v pomalych zakrutach na nizkom prevode napriklad na dvojke musis ju vyradit lebo ti bude pretlacat brzdu... (cisto znizovat motorom rychlost je fajn ale podla mna bez brzd)
a nie ze palivo je mazivo ale ma aj mazacie vlastnosti preto ked jazdis na plyn kvalitny splynovac vstrekuje aj trosku paliva aby nebola komora "sucha" ... inak nemas sancu dostat olej do prveho mozno druheho piestoveho kruzku

Re: Vyrazeni vs Zarazeni

Napsal: pát 13 led 08:26
od Brus
Taky to moc nechapu.

prutok paliva se nemeri prutokomerem. Řj vi jak dlouho necha otevreny vstrikovac a to staci.

Ze motor pretlaci brzdy je nesmysl. Vykon brzd je radove jinde. Motor samozrejme nechce zdechnout ale proti seslaple brzde nic nezmuze.

Re: Vyrazeni vs Zarazeni

Napsal: úte 17 led 14:08
od EL_XEL
Tak od určitých nízkých otáček motor tlačí proti brzdám, ale to je až v momentě, kdy se podtáčí a začne se tam stříkat palivo. Nicméně v tom momentě buď při brzdění musíš podřadit nebo vyšlápnout spojku/vyřadit, to je snad logické.

Re: Vyrazeni vs Zarazeni

Napsal: úte 17 led 14:08
od EL_XEL
A samozřejmě platí to, co píše Brus - brzdy celkem v pohodě udusí motor.

Re: Vyrazeni vs Zarazeni

Napsal: úte 17 led 15:49
od Vana
Nikdy jsem to nezkoušel u auta s hydroměničem, co v takovém případě zhoří jako první ?

Re: Vyrazeni vs Zarazeni

Napsal: úte 17 led 16:21
od Brus
To skoro zni, jako bys to zkousel u auta bez hydromenice, co shorelo jako prvni? :-)