Jak na meziplyny?

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
Odpovědět
Eda
Mistr volantu
Příspěvky: 580
Registrován: úte 10 kvě 11:14

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Eda »

Pro me je dvojitej meziplyn oproti falesnymu o tolik narocnejsi na soustredeni ze to ani zdaleka nevyvazi ostani faktory. S falesnym meziplynem se dokazadu daleko vic soustredit na lepsi stopu, prenosy hmotnosti, vsimam si vic detailu ohledne silnice apod. Nerikam ze to je dobre :)
M140i
Honda PCX
Civic 1.4i
ex e36 328i
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Vana »

pavproch píše:do kopca resp. proti závěji - souhlas
dokonce i po rovném a s kopce a ani nemusí být ta závěj
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 17190
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od pavproch »

@eda: bingo! (tím si taky omlouvám teho lempla ve mně... :D )

@vana: imho z kopca awd a f/rwd brzdí plusmínus stejně, do kopca je rozdíl markantní, na kluz¨ké rovině samozřejmě taky
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Vana »

já nepsal o brzdění, beru to komplexně
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Bond007 »

Vana píše:já nepsal o brzdění, beru to komplexně
To by me zajimalo v cem je ta ctyrkolka komplexne lepsi?
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Vana »

Docela se divím že se na to ptáš ale budiž - jednoznačně lepší akcelerace včetně předjíždění, držení stopy včetně vyjetých kolejí, menší citlivost na boční vítr, menší citlivost na kaluže přípaně nahrabaný sníh, přijde mi stabilnější při brzdění a řek bych že i skutečně líp brzdí na hranici zásahu ABS, v zimě se dá zaparkovat i tam kam si dvoukolka netroufne. A drobný bonus je že vyjede i o hodně větší kopec. Připomínám že furt mluvím o kluzkém povrchu
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od mmira »

jak souvisi brzdeni se sytemem pohonu?

podle me je u nej rozhodujici rozlozeni hmotnosti a ne co je pohaneno. proto treba 911 brzdi tak dobre. dtto stabilita a citlivost na bocni vitr.

imho jsou jedine vyhody 4kolky lepsi akcelerace a vyssi pruchodnost, nic vic. nevyhod vidim vic - vyssi hmotnost, nemoznost poradne ridit plynem (neberu xDrive a system od Porsche), obvykle vyssi cena a taky vetsi sance na zavadu.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Bond007 »

Uz jsem to tu kdesi psal... Absolvoval jsem par jezdeni na ledovym okruhu, kde se rozdil v rychlosti mezi ctyrkolkama a dvoukolkama pohyboval v radu par desetin vteriny
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od Vana »

mmira píše:jak souvisi brzdeni se sytemem pohonu?
u trvalé 4x4 motor pomáhá rovnoměrně brzdit všechna 4 kola na hraně před zásahem ABS, třeba na sněhu je to docela poznat (samozřejmě víc na nižší kvalty)

Podobný rozdíl je když pojedeš s kopce s dvoukolkou bez kvaltu nebo s kvaltem - to druhé působí citelně jistěji


Bond: nevím jak na ledovém oválu ale v běžném provoze je na sněhu rozdíl propastný. Potřebuješ předjet? Předjedeš. Potřebuješ vyrazit přes křižovatku ? Vyrazíš. Jízda je daleko jistější, přece to sám musíš znát

To vyjetí na kopec které se dává jako hlavní přednost 4x4 beru už jen jako třešničku na dortu
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Jak na meziplyny?

Příspěvek od mmira »

Vana píše:u trvalé 4x4 motor pomáhá rovnoměrně brzdit všechna 4 kola na hraně před zásahem ABS, třeba na sněhu je to docela poznat (samozřejmě víc na nižší kvalty)
brzdeni motorem na hrane zashu ABS? to se bavime o sjizdeni ledove hory, ne? navic brzdeni motorem je jedina situace, kde TRVALE awd k necemu prispiva, ovsem zalezi taky na tom, jestli srovnavas s fwd a rwd. u spatne vyvazene fwd to bude markantni rozdil, u 50:50 RWD temer zadny a u 911 bude stabilnejsi to porsche.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Odpovědět