GeneHawkins píše:Ona je na D1 křižovatka, na kterou se dá přijet po hlavní ze dvou různých směrů?
Je to silnice/dálnice, po které se dá jezdit oběma směry. Dle tvého by to měly být dvě dálnice. Nebo to platí jen někdy? Udělej si v tom pořádek.
Vidím tam jednu hlavní, která zatáčí pod úhlem 90 stupňů a 2 vedlejší.
Pod jakým úhlem ve tvém měřítku může hlavní silnice zatáčet, abych ji musel začít vnímat jako 2? 90 stupňů? 60? 10? 2? Ať se kroutí třeba jako žížala, pořád to je jedna hlavní silnice.
GeneHawkins píše:Není podstatné, kolik je na křižovatce silnic, ale kolik má ramen
Ano, slovíčkaříš. Kolik silnic = kolik ramen (neležím od rána do večera v zákoně, slovo "rameno" v tomto kontextu běžně nepoužívám).
GeneHawkins píše:A přednost zprava platí samozřejmě i když přijíždím po hlavní, která zatáčí doprava, a já jedu rovně.
OK, zkusím to na tebe s barvičkami (nechce se mi přemýšlet, kde podobná křižovatka je, ale třeba ti barvičky pomohou pochopit, proč je nesmysl, že platí přednost zprava.
Představ si takovouhle křižovatku. Dle tvého konstruktu o přednosti zprava vyplývá, že červený dává přednost zelenému, neboť hlavní silnice zatáčí doprava a zelený je po jeho pravici. Už vidíš, že to, co povídáš, nedává smysl?
Ona teda mimochodem i ta křižovatka, která to byla zmíněna, pro tebe bude možná pochopitelnější, když si ji narovnáš. Pak to bude vypadat nějak takto, a žádnou přednost zprava pro míjející se vozidla jedoucí po hlavní tu nevidím (opět, tady je ta křižovatka do 90st., ale může to být 5, 10, 50, 120, a přesto je to pořád ta samá situace a hovoříme o přednosti protijedoucího vozidla (jedoucího též po hlavní, v druhém směru)).