Tramvaj která dává přednost autům na hlavní, nebo auta na hlavní co dávají přednost tramvaji?
Kdo má přednost?
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 3123
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Kdo má přednost?
Takže kdo pojede první?
Tramvaj která dává přednost autům na hlavní, nebo auta na hlavní co dávají přednost tramvaji?
Tramvaj která dává přednost autům na hlavní, nebo auta na hlavní co dávají přednost tramvaji?
Chápeš to?
Re: Kdo má přednost?
To mi příjde jako takový značka neznačka. Souběžné tramvaji dávám přednost.
Tak jako zde https://www.google.com/maps/@50.0419457 ... FQAw%3D%3D
a zde https://www.google.com/maps/@50.0999605 ... FQAw%3D%3D
Tak jako zde https://www.google.com/maps/@50.0419457 ... FQAw%3D%3D
a zde https://www.google.com/maps/@50.0999605 ... FQAw%3D%3D
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 3123
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Kdo má přednost?
Souběžně jedoucí tramvají dáváš přednost - o tom žádná.
Ale dle dodatkové tabulky s tvarem křižovatky je tram normálně na vedlejší
Ale dle dodatkové tabulky s tvarem křižovatky je tram normálně na vedlejší
Chápeš to?
Re: Kdo má přednost?
IMHO tady vůbec nejde o souběžně jedoucí tramvaj, ta je na vedlejší.
Logika křižovatky je následující:
Auto z výhledu je na hlavní, to platí vůči autům jedoucím z OC.
Auto z výhledu vůči tramvaji tam má trojúhelník, čili oba jsou na vedlejší, tram přednost zprava.
Elegantnější řešení by bylo, kdyby OA z výhledu i tram byly brány jako jedno rameno křižovatky, a to hlavní. Pak by platila souběžná jízda a nebylo o čem. Asi to nelze.
Řešení, že by tram byla na hlavní a OA z výhledu na vedlejší není průchozí. Vůči tram by se situace vyřešila, ale platila by z pohledu OA z výhledu přednost zprava všem, co jedou z OC, což je nesmysl.
Tvrzení, že je to "značka neznačka" mi přijde takové... hloupé
Logika křižovatky je následující:
Auto z výhledu je na hlavní, to platí vůči autům jedoucím z OC.
Auto z výhledu vůči tramvaji tam má trojúhelník, čili oba jsou na vedlejší, tram přednost zprava.
Elegantnější řešení by bylo, kdyby OA z výhledu i tram byly brány jako jedno rameno křižovatky, a to hlavní. Pak by platila souběžná jízda a nebylo o čem. Asi to nelze.
Řešení, že by tram byla na hlavní a OA z výhledu na vedlejší není průchozí. Vůči tram by se situace vyřešila, ale platila by z pohledu OA z výhledu přednost zprava všem, co jedou z OC, což je nesmysl.
Tvrzení, že je to "značka neznačka" mi přijde takové... hloupé
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 3123
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Kdo má přednost?
Mě napadlo ještě jedno rozřešení - stačí si důkladně přečíst deifince značek P4 a P5
Značka P5, nijak narozdíl od značky P4 neoznačuje vedlejší PK - pouze přikazuje přednost v jízdě tramavaji. Zkrátka ten význam značek je totálně odlišný, ačkoliv by se mohlo zdát že ne.
To je to jediné, co mě napadlo. Ovšem přijde mi to dost krkolomný a matoucí a třeba v Praze si takové žádné řešení nevybavuju
No a hlavně - tramvaják nemá z čeho vycházet, že mu auta dávaj přednost, protože tramvaják se bude řidit obecnou úpravou, tj. že dává přednost (když si teda odmyslíme, že to tam 100% zná)
Značka P5, nijak narozdíl od značky P4 neoznačuje vedlejší PK - pouze přikazuje přednost v jízdě tramavaji. Zkrátka ten význam značek je totálně odlišný, ačkoliv by se mohlo zdát že ne.
To je to jediné, co mě napadlo. Ovšem přijde mi to dost krkolomný a matoucí a třeba v Praze si takové žádné řešení nevybavuju
No a hlavně - tramvaják nemá z čeho vycházet, že mu auta dávaj přednost, protože tramvaják se bude řidit obecnou úpravou, tj. že dává přednost (když si teda odmyslíme, že to tam 100% zná)
Chápeš to?