Kdo má přednost?
Re: Kdo má přednost?
a jak to víš že nevědí? Já takhle kdysi moc moc dávno jednomu lehce načechral zadní nárazník. Normálně rozjezd do křižovatky z hlavní a ve chvíli kdy všichni normálně plynule zrychlují, jeden najednou zabrzdí. Úplně bezdůvodně, prostě se mu to v hlavě vylíhlo, prý měl pocit že eeeee noooo vono to eeee tudleť támdleť.... A mně teda zas jednou zezadu ducnul aviatik, ten zas předpokládal že budu zrychlovat když to předpokládat neměl. Normální červená, ne žlutá, opravdu červená, zastavím a drc. Vzadu opřená Avia a prý "já myslel že to projedeš".
Jo, je potřeba být furt ve střehu, tak trošku předpokládat že ta přednost občas nedopadne ale dávat přednost bezdůvodně, v situaci kdy to je očividně nesmysl je špatně. Nejen proto že ti vzadu budou mít zcela oprávněný pocit že zdržuju ale hlavně, můžu tím úplně zprasit celé to dávání předností a pořadí jak kdo má jet. Minimálně to dopadne tak že na sebe budem koulet vočima, dělat nablblý posuňky, rozhazovat rukama a zastavíme provoz v půlce města. Ale jeden způsob je, ne vždy se dá použít ale já ho aplikuju často tam kde vím že s přednostma je problém ve svérázných výkladech typu" tady nikdy nic nejelo tak proč dávat přednost, tady je to moje a všude kde jedu je hlavní". Prostě si to načasuju. Lehce změním rychlost abych se v tý křižovatce nemusel s nikým potkat. Ale ne vždy to jde, někde to provoz nedovolí.
Jo, je potřeba být furt ve střehu, tak trošku předpokládat že ta přednost občas nedopadne ale dávat přednost bezdůvodně, v situaci kdy to je očividně nesmysl je špatně. Nejen proto že ti vzadu budou mít zcela oprávněný pocit že zdržuju ale hlavně, můžu tím úplně zprasit celé to dávání předností a pořadí jak kdo má jet. Minimálně to dopadne tak že na sebe budem koulet vočima, dělat nablblý posuňky, rozhazovat rukama a zastavíme provoz v půlce města. Ale jeden způsob je, ne vždy se dá použít ale já ho aplikuju často tam kde vím že s přednostma je problém ve svérázných výkladech typu" tady nikdy nic nejelo tak proč dávat přednost, tady je to moje a všude kde jedu je hlavní". Prostě si to načasuju. Lehce změním rychlost abych se v tý křižovatce nemusel s nikým potkat. Ale ne vždy to jde, někde to provoz nedovolí.
Re: Kdo má přednost?
Pokud nevím, kdo má v dané křižovatce přednost, mám vrátit papíry.
Navíc ludvak psal nejen o křižovatkách, kde neví, ale o všech, kde někoho krizi. To jako fakt?
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Kdo má přednost?
S tím nesouhlasím, opravdu jsem dodnes neměl jediný problém, a to řídím již více než 10 let.. Je to o agresivitě řízení, pokud človek řídí s klidem a nechává si prostor, tak je v pohodě. A ty za mnou by si měli udržovat odstup..
Re: Kdo má přednost?
Ty ses teda matros. Kdyz zastavis na krizovatce, na ktere prijizdis po hlavni, a neni duvod proc abys zastavoval(nedavas prednost protijedoucim, pri tvem odbocovani z hlavni), tak akorat vytvaris prostor pro nehodu. A to ne jen za tebou!
A6 C7 3.0tfsi na steroidech 416hp
ex. A6 C6 2.8fsi 210hp
ex. A6 C6 2.8fsi 210hp
Re: Kdo má přednost?
Jestli ses za 10 let nenaučil přednosti v křižovatkách a tak dáváš radši přednost vždy při křížení s protijedoucími, tak bys měl vrátit řidičák. Nepatří ti do ruk. Nejen, že vytváříš nečekané situace pro lidi za tebou, kteří vědí, že mají přednost, ale vytváříš obecně krizové situace.
Co kdyby teda ten naproti jel, protože ho nějaký vůl pouští a ten za tebou se rozhodl tě objet, protože si myslí, že máš poruchu (... protože kdo normální zastaví v křižovatce, kde má přednost)... V křižovatce se špatným výhledem se to klidně může stát.
A jak znám průměrného (ne)řidiče, tak ten, kterého ŠPATNĚ pouštíš, si pak bude myslet, že má přednost a příště si ji bude vynucovat s někým, kdo ví, že má opravdu přednost a tak vznikají nehody. Toto jsem doopravdy zažil, když mě málem nabrala mamina s děckem a vyskočila jak čertík z krabičky, jak jsem jí tam mohl vjet. Mimochodem dobrzdil jsem to já. S jejími reakcemi by se zastavila až o mně. Značkami jsem měl přednost já, ale někdo ji tam někdy pouštěl a to je přece nad zákony.
Prostě nauč se ty přednosti nebo nejezdi na silnici. Tvé chování může mít následky, které ani nevidíš.
Co kdyby teda ten naproti jel, protože ho nějaký vůl pouští a ten za tebou se rozhodl tě objet, protože si myslí, že máš poruchu (... protože kdo normální zastaví v křižovatce, kde má přednost)... V křižovatce se špatným výhledem se to klidně může stát.
A jak znám průměrného (ne)řidiče, tak ten, kterého ŠPATNĚ pouštíš, si pak bude myslet, že má přednost a příště si ji bude vynucovat s někým, kdo ví, že má opravdu přednost a tak vznikají nehody. Toto jsem doopravdy zažil, když mě málem nabrala mamina s děckem a vyskočila jak čertík z krabičky, jak jsem jí tam mohl vjet. Mimochodem dobrzdil jsem to já. S jejími reakcemi by se zastavila až o mně. Značkami jsem měl přednost já, ale někdo ji tam někdy pouštěl a to je přece nad zákony.
Prostě nauč se ty přednosti nebo nejezdi na silnici. Tvé chování může mít následky, které ani nevidíš.
Re: Kdo má přednost?
Není to tak. Většina křižovatek je jasná, ale jsou situace, kdy si člověk komplikovanou situací nemůže hned zhodnotit (a to nejen z důvodu pravidel, ale u země, ve které řídí.) Ač jsem si řidičák udělal v ČR, tak jsem většinu řízení praktikoval mimo ČR, tam, kde se řídí vlevo, a neměl jsem za svých cca 10 let řidičské kariéry jedinou nehodu či incident.. Člověk nemusí hned zastavit, ale zpomalit a kouknout, co se okolo něj děje, a nejet do křižovatky hlava nehlava.Jaggie píše: ↑pát 12 kvě 05:22Ty ses teda matros. Kdyz zastavis na krizovatce, na ktere prijizdis po hlavni, a neni duvod proc abys zastavoval(nedavas prednost protijedoucim, pri tvem odbocovani z hlavni), tak akorat vytvaris prostor pro nehodu. A to ne jen za tebou!
Re: Kdo má přednost?
Tak otocene řízení je pro nás trochu extrém, o kterém se zde ale nebavíme. A pravidla platí min. v Evropě skoro stejná všude (nuance tam jsou, ale základní pravidla platí, o křižovatkách nemluvě).
Nicméně mě překvapuje, ze ses s nim nesrovnal ani po 10 letech. V Anglii jsem byl několikrát, svým autem i půjčených s otočením řízením a asi tak po dvou dnech mi to přišlo všechno strašně přirozené (samozřejmě, z vlastního auta je horší výhled díky otocenéu řízení)
Nicméně mě překvapuje, ze ses s nim nesrovnal ani po 10 letech. V Anglii jsem byl několikrát, svým autem i půjčených s otočením řízením a asi tak po dvou dnech mi to přišlo všechno strašně přirozené (samozřejmě, z vlastního auta je horší výhled díky otocenéu řízení)
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Kdo má přednost?
Souhlas, po několika dnech to jde přirozeně.petr_riha píše: ↑úte 30 kvě 09:36 Tak otocene řízení je pro nás trochu extrém, o kterém se zde ale nebavíme. A pravidla platí min. v Evropě skoro stejná všude (nuance tam jsou, ale základní pravidla platí, o křižovatkách nemluvě).
Nicméně mě překvapuje, ze ses s nim nesrovnal ani po 10 letech. V Anglii jsem byl několikrát, svým autem i půjčených s otočením řízením a asi tak po dvou dnech mi to přišlo všechno strašně přirozené (samozřejmě, z vlastního auta je horší výhled díky otocenéu řízení)
Co se týče mého nenaučení pravidel, nevím, proč všichni hned tak zatracují. Pravidla umím, autoškolu jsem udělal napoprvé bez problému. O tom se tu však nebavíme. Co jsem chtěl říci je to, že je třeba počítat s tím, žě někdo jiný nemusí dodržovat pravidla a vjet z vedlejší přímo do vás, a i když máte přednost. Proto je dobré s tímto vždy a všude počítat a snad se tak vždy takové situaci vyhnete. Zrovna před týdnem jsem před křižovatkou, kde jsem měl přednost, přibrzdil, a ejhle, auto vyjelo bez rozkouknutí, a nebýt přibrzdit, tak už jsme v sobě.. .
Re: Kdo má přednost?
S tím tvým sveraznym přístupem k řešení křižovatek je otázka, kdo tu přednost ve skutečnosti měl. A jak daleko jsi od te křižovatky byl (jestli trochu ten blížící se crash nezveliscujes).
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2674
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Kdo má přednost?
Zeptám se, protože nevím - tal bych rád názor jiných.
Přechodné DZ je nadřazené tomu stálemu, ale musí být v rozporu - je tak?
Ve Vestci je stavba, velká - kde je stálé DZ B13 3t (zákaz vjezdu vozidlům nad 3t) a pod ní přechodná B1 + Mimo vozidla stavby. Jsou v rozporu nebo ne?
Z mého pohledu (vozidlo stavby) jo, ale stejně si myslím, že ta B13 by měla být zneplatněna?
Přechodné DZ je nadřazené tomu stálemu, ale musí být v rozporu - je tak?
Ve Vestci je stavba, velká - kde je stálé DZ B13 3t (zákaz vjezdu vozidlům nad 3t) a pod ní přechodná B1 + Mimo vozidla stavby. Jsou v rozporu nebo ne?
Z mého pohledu (vozidlo stavby) jo, ale stejně si myslím, že ta B13 by měla být zneplatněna?
Chápeš to?