Snížení počtu pruhů + B21

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Pan Řidič
Příspěvky: 334
Registrován: pát 06 lis 22:10

Snížení počtu pruhů + B21

Příspěvek od Truck Daškam »

Zeptám se zde ke znalcům.

V poslední době jsme několikrát viděl značku "snížení počtu jízdních pruhů za 200m" v kombinaci se zákazem předjíždění.
Co jsem dostal za info, dle současné definice B21a to již nemá legislativní podklad... Ale dřívější definice zněla mimojiné taky:
Na vozovce se dvěma a více jízdními pruhy v jednom směru jízdy nesmí řidič v jednom jízdním pruhu jet rychleji než řidiči v ostatních jízdních pruzích.
Což logiku před zipováním má, protože předjíždění pak spolehlivě zip narušuje - ono kdyby se zipovalo jak má, předjíždět není kudy... A pak průběžný pruh stojí, zatímco ten končící jede.

Ale jak by to bylo v případě, že vozidla v jednom pruhu STOJÍ? Musela by vozidla ve vedlejším (volném) pruhu stát taky, nebo zcela legálně v tu chvíli mohla jet dál?
Chápeš to?
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3713
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Snížení počtu pruhů + B21

Příspěvek od ctrl_j »

Jo, to tam bylo, ale dneska plati:
…přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Uživatelský avatar
Truck Daškam
Pan Řidič
Příspěvky: 334
Registrován: pát 06 lis 22:10

Re: Snížení počtu pruhů + B21

Příspěvek od Truck Daškam »

Jenže podle té deifinice co tam byla (jak cituju) bylo totálně irelevantní, zda se jedná souběžnou jízdu či nikoliv.
A mě by zajímalo, jak to bylo ke vztahu vůči stojícím autům...
Chápeš to?
Odpovědět