Stránka 6 z 13

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Napsal: pát 11 lis 17:29
od Sajmik
petr_riha píše: čtv 10 lis 10:14
Sajmik píše: stř 09 lis 23:14 Snažil jsem se poukázat na, dle mého názoru, nesmyslnost toho aby zpoždění způsobené občasnou objížďkou či kolonou diktovalo volbu auta.
A nepřijde ti nesmyslné, aby ti aktualne volný nabíjecí stojan diktoval trasu a přestávky?

Volit auto podle ucelu mi přijde legitimní. Volit trasu a přestávky tak, jak potřebuje auto a ne já, mi přijde hloupé.
Takhle to ale není, nebo teda aspoň ne v čechách. Se mrkni například na https://www.plugshare.com a vyfiltruj si rychlonabíječky. Opravdu to není tak, že by jedna byla každých 200km a také z daleka nejsou neustále obsazené.

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Napsal: úte 15 lis 11:31
od petr_riha
Sajmik píše: pát 11 lis 17:20
řidičBOB píše: čtv 10 lis 09:41 Ano, taková EL auta asi existují. Ale fakt nedám 4mio za Teslu, když za ty peníze mohu mít úplně jiný povoz, z úplně jiným dojezdem, kde lze udělat i Pha-Ova-Pha bez tankování.
Čas jízdy 4 hodiny s klasickým autem, 4 hodiny 10 minut s elektromobilem kvůli nabíjení, tak vyjedu o 10 minut dříve než se spalovákem a jsem tam přece ve stejný čas nehledě na kolony.
Kolik za těch 10 minut nabiješ? Na cestu zpět z Ostravy do Prahy? To asi těžko. Bob to zvládne bez tankování tam i zpět, já bych tankovat musel jednou po zpáteční cestě. S EL autem a dálniční rychlostí 160-180kmh to zvládneš taky tak?



Sajmik píše: pát 11 lis 17:29
Takhle to ale není, nebo teda aspoň ne v čechách. Se mrkni například na https://www.plugshare.com a vyfiltruj si rychlonabíječky. Opravdu to není tak, že by jedna byla každých 200km a také z daleka nejsou neustále obsazené.
Filtr na rychlonabíječky tam nevidím (podle přípojky nepoznám, která je která). Prosím vybrat takové, ke kterým může přijet i neTesla. Co když k ní přijedu a bude plná? Odstavená? A není to náhodou ak, že rychlonabíječka sice rychle nabíjí, ale o to rychleji kurví baterku? Nevím, ptám se.

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Napsal: úte 15 lis 18:43
od řidičBOB
Jistě. Čím rychlejší nabíjení, tím více jde baterka do kopru. Částečně je to řešeno tím, že si to hlídá teplotu baterky, teplotu okolí a maximem to nabíjí max do 80%. Zbylých 20% může trvat klidně 2x tolik, co oněch 80.

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Napsal: úte 15 lis 19:16
od Snowman000
A (ne)pisane pravidlo...raz rychlo, raz pomalo, inak nik nebude rucit za jej stav o par rokov...

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Napsal: úte 15 lis 19:46
od abgx1
Elektrotechnicko-modelarske okienko.

Tesla vacsinou sklada baterie z modulov po 444clankov v konfiguracii 6s 74p. Trebars model S ma tych modulov 12. Dohromady 7104 clankov. Konkretne clanky by mali byt panasonic NCR18650GA. Podla datasheetu https://www.nkon.nl/sk/k/ncr18650ga.pdf je standardny odporucany nabijaci prud clanku(a teda taky ktory nijak neskracuje jeho zivotnost) 1,475A.

Ak to ratam cez prsty s 80% efektivnostou pri nabijani, tak nabijaci prud na jeden clanok mi pri 50kW nabijacke vychadza skoro presne 1,4A... To je tazka pohoda. Pomalsie vpodstate ani nema zmysel nabijat, lebo to nema ziadny meratelny vplyv na zivotnost baterie.

Bezne sa tie clanky v inych aplikaciach nabijaju 2-3A a nie je s nimi ziadny problem.



Tym netvrdim ze je rychlonabijanie uplne idealne. Ale na to aby to malo nejaky realny dopad je 50kW proste primalo. O tom by sme sa mohli bavit trebars 150kW nabijackach...

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Napsal: úte 15 lis 20:24
od řidičBOB
Za rychlonabíječku tedy já nepovažuji tu, která mi bude auto nabíjet přes 2 hodiny ;-)

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Napsal: pon 23 led 19:25
od EL_XEL
Teda myslel jsem, že AF už našlo dno, ale tenhle článek je naprostá perla.

https://www.autoforum.cz/predstaveni/ze ... jet-uplne/

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Napsal: úte 05 zář 21:01
od martin46
Rozmýšľam prečo úroveň padla tak nízko... u nás v SR aj politici skĺzli ku proruskej rétorike ale z dôvodu osobného prospechu.

Tu autoforum predpokladám z dôvodu VYSOKEJ NAVSTEVNOSTI a ničoho iného článkov elektrohejterských neustále pokračujú písaní proti elektromobilom.

Takže sú v tom prachy, nie odborná žurnalistika.
------‐----------------


Je to škoda, osobne si myslím, že takýto štýl písania PODNECUJE NENÁVISŤ a zbytočne rozdeľuje aj fanúšikov na dva tábory.


Osobne som schopný napísať podobný článok ktorý propaguje elektromobilitu a taktiež článok, ktorý pranieruje elektromobilitu. A budú " pravdive" oba. Stačí zmeniť uhol pohľadu

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Napsal: úte 05 zář 21:32
od mattonecz
je to smesny ale myslim ze af jako takovy nikdo necte, spis se chodi na forum

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Napsal: stř 06 zář 02:16
od Lachende Bestien
@martin46
Tak jste se pochlubil, že dokážete napsat vyvážený článek, který zmiňuje pozitiva i negativa současné formy elektromobility co se osobních aut a SUV týče.
Zkuste to zrealizovat třeba tady na fóru ve zkrácené konceptuální formě. Nebo ho pošlete redakci s žádostí o zveřejnění.
Nejen já jsem jistě zvědav na výsledek, především jaká originální, důležitá a užitečná pozitiva zmíníte, protože těch negativ je objektivně opravdu drtivě převažující množství. O tišším interiéru a absenci zplodin díky elektromotoru asi vědí všichni, ale jiná pozitiva mě opravdu nenapadají.
Takže hurá do toho a pokud možno bez hloupě propagandistických hlášek o ekologičnosti é-mobilů apod. mnohokrát vyvrácených lží.
mattonecz píše: úte 05 zář 21:32 je to smesny ale myslim ze af jako takovy nikdo necte, spis se chodi na forum
ne hele ťi povym seš ty krávo normálně jakože dovopravdicky vedle jak ten strejda jedle