Takhle to ale není, nebo teda aspoň ne v čechách. Se mrkni například na https://www.plugshare.com a vyfiltruj si rychlonabíječky. Opravdu to není tak, že by jedna byla každých 200km a také z daleka nejsou neustále obsazené.
Elektromobita a autorevue.cz
Re: Elektromobita a autorevue.cz
Re: Elektromobita a autorevue.cz
Kolik za těch 10 minut nabiješ? Na cestu zpět z Ostravy do Prahy? To asi těžko. Bob to zvládne bez tankování tam i zpět, já bych tankovat musel jednou po zpáteční cestě. S EL autem a dálniční rychlostí 160-180kmh to zvládneš taky tak?
Filtr na rychlonabíječky tam nevidím (podle přípojky nepoznám, která je která). Prosím vybrat takové, ke kterým může přijet i neTesla. Co když k ní přijedu a bude plná? Odstavená? A není to náhodou ak, že rychlonabíječka sice rychle nabíjí, ale o to rychleji kurví baterku? Nevím, ptám se.Sajmik píše: ↑pát 11 lis 17:29
Takhle to ale není, nebo teda aspoň ne v čechách. Se mrkni například na https://www.plugshare.com a vyfiltruj si rychlonabíječky. Opravdu to není tak, že by jedna byla každých 200km a také z daleka nejsou neustále obsazené.
VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 240k, 2019
Audi A6 Avant 2.0 TDi, 190k, 2016
Audi A6 Avant 2.0 TDi, 190k, 2016
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 25119
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobita a autorevue.cz
Jistě. Čím rychlejší nabíjení, tím více jde baterka do kopru. Částečně je to řešeno tím, že si to hlídá teplotu baterky, teplotu okolí a maximem to nabíjí max do 80%. Zbylých 20% může trvat klidně 2x tolik, co oněch 80.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time

- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5240
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobita a autorevue.cz
A (ne)pisane pravidlo...raz rychlo, raz pomalo, inak nik nebude rucit za jej stav o par rokov...
Mazda MX-5 NBFL 1.8 5MT RWD LSD
Fiat Panda 100HP 6MT without ESP
Multak T6 2.0 BiTDI 7DSG 4MOT CTRL+A
Fiat Panda 100HP 6MT without ESP
Multak T6 2.0 BiTDI 7DSG 4MOT CTRL+A
Re: Elektromobita a autorevue.cz
Elektrotechnicko-modelarske okienko.
Tesla vacsinou sklada baterie z modulov po 444clankov v konfiguracii 6s 74p. Trebars model S ma tych modulov 12. Dohromady 7104 clankov. Konkretne clanky by mali byt panasonic NCR18650GA. Podla datasheetu https://www.nkon.nl/sk/k/ncr18650ga.pdf je standardny odporucany nabijaci prud clanku(a teda taky ktory nijak neskracuje jeho zivotnost) 1,475A.
Ak to ratam cez prsty s 80% efektivnostou pri nabijani, tak nabijaci prud na jeden clanok mi pri 50kW nabijacke vychadza skoro presne 1,4A... To je tazka pohoda. Pomalsie vpodstate ani nema zmysel nabijat, lebo to nema ziadny meratelny vplyv na zivotnost baterie.
Bezne sa tie clanky v inych aplikaciach nabijaju 2-3A a nie je s nimi ziadny problem.
Tym netvrdim ze je rychlonabijanie uplne idealne. Ale na to aby to malo nejaky realny dopad je 50kW proste primalo. O tom by sme sa mohli bavit trebars 150kW nabijackach...
Tesla vacsinou sklada baterie z modulov po 444clankov v konfiguracii 6s 74p. Trebars model S ma tych modulov 12. Dohromady 7104 clankov. Konkretne clanky by mali byt panasonic NCR18650GA. Podla datasheetu https://www.nkon.nl/sk/k/ncr18650ga.pdf je standardny odporucany nabijaci prud clanku(a teda taky ktory nijak neskracuje jeho zivotnost) 1,475A.
Ak to ratam cez prsty s 80% efektivnostou pri nabijani, tak nabijaci prud na jeden clanok mi pri 50kW nabijacke vychadza skoro presne 1,4A... To je tazka pohoda. Pomalsie vpodstate ani nema zmysel nabijat, lebo to nema ziadny meratelny vplyv na zivotnost baterie.
Bezne sa tie clanky v inych aplikaciach nabijaju 2-3A a nie je s nimi ziadny problem.
Tym netvrdim ze je rychlonabijanie uplne idealne. Ale na to aby to malo nejaky realny dopad je 50kW proste primalo. O tom by sme sa mohli bavit trebars 150kW nabijackach...
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 25119
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobita a autorevue.cz
Za rychlonabíječku tedy já nepovažuji tu, která mi bude auto nabíjet přes 2 hodiny 

No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time

Re: Elektromobita a autorevue.cz
Teda myslel jsem, že AF už našlo dno, ale tenhle článek je naprostá perla.
https://www.autoforum.cz/predstaveni/ze ... jet-uplne/
https://www.autoforum.cz/predstaveni/ze ... jet-uplne/