Elektromobita a autorevue.cz

O všem co se týká našeho webu.
Sajmik
Řidič začátečník
Příspěvky: 133
Registrován: sob 19 lis 09:03

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Příspěvek od Sajmik »

petr_riha píše: čtv 10 lis 10:14
Sajmik píše: stř 09 lis 23:14 Snažil jsem se poukázat na, dle mého názoru, nesmyslnost toho aby zpoždění způsobené občasnou objížďkou či kolonou diktovalo volbu auta.
A nepřijde ti nesmyslné, aby ti aktualne volný nabíjecí stojan diktoval trasu a přestávky?

Volit auto podle ucelu mi přijde legitimní. Volit trasu a přestávky tak, jak potřebuje auto a ne já, mi přijde hloupé.
Takhle to ale není, nebo teda aspoň ne v čechách. Se mrkni například na https://www.plugshare.com a vyfiltruj si rychlonabíječky. Opravdu to není tak, že by jedna byla každých 200km a také z daleka nejsou neustále obsazené.
petr_riha
Mistr volantu
Příspěvky: 858
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Příspěvek od petr_riha »

Sajmik píše: pát 11 lis 17:20
řidičBOB píše: čtv 10 lis 09:41 Ano, taková EL auta asi existují. Ale fakt nedám 4mio za Teslu, když za ty peníze mohu mít úplně jiný povoz, z úplně jiným dojezdem, kde lze udělat i Pha-Ova-Pha bez tankování.
Čas jízdy 4 hodiny s klasickým autem, 4 hodiny 10 minut s elektromobilem kvůli nabíjení, tak vyjedu o 10 minut dříve než se spalovákem a jsem tam přece ve stejný čas nehledě na kolony.
Kolik za těch 10 minut nabiješ? Na cestu zpět z Ostravy do Prahy? To asi těžko. Bob to zvládne bez tankování tam i zpět, já bych tankovat musel jednou po zpáteční cestě. S EL autem a dálniční rychlostí 160-180kmh to zvládneš taky tak?



Sajmik píše: pát 11 lis 17:29
Takhle to ale není, nebo teda aspoň ne v čechách. Se mrkni například na https://www.plugshare.com a vyfiltruj si rychlonabíječky. Opravdu to není tak, že by jedna byla každých 200km a také z daleka nejsou neustále obsazené.
Filtr na rychlonabíječky tam nevidím (podle přípojky nepoznám, která je která). Prosím vybrat takové, ke kterým může přijet i neTesla. Co když k ní přijedu a bude plná? Odstavená? A není to náhodou ak, že rychlonabíječka sice rychle nabíjí, ale o to rychleji kurví baterku? Nevím, ptám se.
VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 240k, 2019
Audi A6 Avant 2.0 TDi, 190k, 2016
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 24868
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Příspěvek od řidičBOB »

Jistě. Čím rychlejší nabíjení, tím více jde baterka do kopru. Částečně je to řešeno tím, že si to hlídá teplotu baterky, teplotu okolí a maximem to nabíjí max do 80%. Zbylých 20% může trvat klidně 2x tolik, co oněch 80.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5198
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Příspěvek od Snowman000 »

A (ne)pisane pravidlo...raz rychlo, raz pomalo, inak nik nebude rucit za jej stav o par rokov...
Mazda MX-5 NBFL 1.8 5MT RWD LSD
Fiat Panda 100HP 6MT without ESP
Multak T6 2.0 BiTDI 7DSG 4MOT CTRL+A
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1166
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Příspěvek od abgx1 »

Elektrotechnicko-modelarske okienko.

Tesla vacsinou sklada baterie z modulov po 444clankov v konfiguracii 6s 74p. Trebars model S ma tych modulov 12. Dohromady 7104 clankov. Konkretne clanky by mali byt panasonic NCR18650GA. Podla datasheetu https://www.nkon.nl/sk/k/ncr18650ga.pdf je standardny odporucany nabijaci prud clanku(a teda taky ktory nijak neskracuje jeho zivotnost) 1,475A.

Ak to ratam cez prsty s 80% efektivnostou pri nabijani, tak nabijaci prud na jeden clanok mi pri 50kW nabijacke vychadza skoro presne 1,4A... To je tazka pohoda. Pomalsie vpodstate ani nema zmysel nabijat, lebo to nema ziadny meratelny vplyv na zivotnost baterie.

Bezne sa tie clanky v inych aplikaciach nabijaju 2-3A a nie je s nimi ziadny problem.



Tym netvrdim ze je rychlonabijanie uplne idealne. Ale na to aby to malo nejaky realny dopad je 50kW proste primalo. O tom by sme sa mohli bavit trebars 150kW nabijackach...
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 24868
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobita a autorevue.cz

Příspěvek od řidičBOB »

Za rychlonabíječku tedy já nepovažuji tu, která mi bude auto nabíjet přes 2 hodiny ;-)
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Odpovědět