Zdravím
dostala se mi do rukou felicie 1.6 mpi, která cca 4 roky stála. První nastartování proběhlo bez jediného problému. Avšak při projetí jsem přišel na závadu a to takovou, že když se vyřadí, tak lítají otáčky mezi 1200 a 1800.
Věděl by někdo, čím by to mohlo být?
Děkuji předem za rady.
Houpou otáčky felicia
Re: Houpou otáčky felicia
neznám tyhle auta zas tak detailně, takže obecně: Když to dlouho stojí, nikdy to není dobře. Něco zatuhne, něco ztvrdne, věci co mají těsnit, už netěsní, někde se udělají usazeniny, koroze. Může to dělat spousta věcí, zatuhlé řízení volnoběhu. Přisávání falešného vzduchu, například přes některou popraskanou nebo uvolněnou hadici. Měření nasávaného vzduchu. Tlak paliva. Řízení směsi. Nějaké přechodové odpory v elektrice. Teoreticky by něco mělo vyskočit v OBD a rozsvítit kontrolku, ovšem paradoxně, jedna z důležitých věcí pro řízení směsi, lambda sonda, vůbec nemusí závadu ukázat.
Začal bych tím, že do toho naleju čerstvý benzin s větší dávkou čistícího aditiva. Vyměnil bych vzduchový filtr a asi i svíčky. Prohlídnout všecky hadice jestli jsou správně nasazené nebo prasklé. U staršího auta rozhodně neuškodí, vzít nějaký čistič na kontakty, pozor ne WD nebo podobný olejíček, vytahat všecky konektory kolem motoru a vyčistit. U některých aut se osvědčilo, například po výměně filtru, svíček a podobně, vyresetovat řídící jednotku aby se naučila nové parametry. Nevím jak se to dělá u tohohle, někdy stačí na půl hodiny odpojení baterie, někde je potřeba nějaký postup s zapínáním a vypínáním klíčku, šlapáním na plyn a sledováním kontrolky, třeba bude někdo vědět víc, nebo hledat na škodováckém foru. Možná bude stačit chvíli jezdit, řídící jednotka si třeba zvykne, ona se průběžně učí.
Začal bych tím, že do toho naleju čerstvý benzin s větší dávkou čistícího aditiva. Vyměnil bych vzduchový filtr a asi i svíčky. Prohlídnout všecky hadice jestli jsou správně nasazené nebo prasklé. U staršího auta rozhodně neuškodí, vzít nějaký čistič na kontakty, pozor ne WD nebo podobný olejíček, vytahat všecky konektory kolem motoru a vyčistit. U některých aut se osvědčilo, například po výměně filtru, svíček a podobně, vyresetovat řídící jednotku aby se naučila nové parametry. Nevím jak se to dělá u tohohle, někdy stačí na půl hodiny odpojení baterie, někde je potřeba nějaký postup s zapínáním a vypínáním klíčku, šlapáním na plyn a sledováním kontrolky, třeba bude někdo vědět víc, nebo hledat na škodováckém foru. Možná bude stačit chvíli jezdit, řídící jednotka si třeba zvykne, ona se průběžně učí.