Superb 1.8 TSI, 2008 - chod motoru - prosím o radu

Jen o škodovkách a dalších autech českých značek.

Superb 1.8 TSI, 2008 - chod motoru - prosím o radu

Příspěvekod Michal z Hradce » ned 24 led 02:36

Ahoj, potřebuji poradit. Chci si koupit nové auto a zaujala mne bazarová Škoda Superb 1.8 TSI, 118 kw, rok 2008 (patrně první rok co se tento motor vyráběl) najeto ani ne 100k km. Četl jsem a slyšel jsem, že s tímto motorem bývají problémy - člověk čte o karbonizaci, přeskakování řetězu, netěsnícím těsněním pod hlavou,... ale narazil jsem na jeden krásný kousek, téměř v plné výbavě v krásném stavu, vše funkční, prostě radost pohledět, usednout a rozjet se... A říkám si, že pokud má transparentní historii - jeden majitel, garážováno, servisováno pouze ve Škodě, měněny rozvody, vše evidováno v servisní knížce, najeto ani ne 100k km, že by to mohlo být v cajku..
Ale potom, co jsem zkusil (na doporučení známého automechanika - sám tomu nerozumím) jeden úkon, tak o své optimistické predikci začínám trochu pochybovat. Doporučený fígl spočívá v tom, že jsem auto nastartoval a otevřel "olejové" víko motoru a v tu chvíli začal motor na volnoběh ztrácet otáčky, až mi přišlo že "chcípne" a začal divně vibrovat - viz. video:

https://youtube.com/shorts/xG--w8uEC7s

A známý mi po shlédnutí videa řekl, že bude v pytli těsnění pod hlavou (nebo špatné tlaky, teď už nevím) takže oprava minimálně 30k.

Majitel bazaru o tomto projevu tvrdil, že je to normální, že se to nemá za chodu otevírat a že k výkyvům otáčet dochází díky ztrátě tlaku, což je standartní projev, tak nevím..

Navíc mi přišlo, že se z výfuku dost kouří. Byl to sice bílý (světlý, zkrátka taková barva jaká má asi být) kouř, ale když jsem u něj vzadu stál, tak mi to přišlo až nepříjemné a kouř se rozplynul a zmizel až cca 2, 3 metry od výfuku, ale opravdu nemám představu, co je u tohoto auta ještě v normě. Jen mi prostě přišlo, že ho bylo víc, nežli jsem u zdravých aut zvyklý vídat :) Už si nejsem jist, jestli už byl motor zahřátý a bylo kolem nuly.

Auto jelo dobře, ale nevím jestli by nemělo táhnout víc a spotřeba na tu krátkou vzdálenost mi také přišla v normě..

Co si tedy o tom myslíte, jsou popsané projevy vážnou záminkou k pochybnostem o kondici motoru? Mám zkusit s autem na diagnostiku (ukáže se tam něco?) nebo od něj mám dát raději hned ruce pryč?

A kolik by stála případná oprava?


Předem moc díky všem, kteří svými názory přispějí do diskuze..

Michal
Michal z Hradce
Spolujezdec
 
Příspěvky: 3
Registrován: ned 24 led 02:17

Re: Superb 1.8 TSI, 2008 - chod motoru - prosím o radu

Příspěvekod Jenyk » ned 24 led 09:36

No TVL už i tady???? https://garaz.autorevue.cz/viewtopic.ph ... &sk=t&sd=a

Jo, je to průser, vykašli se na to. Už ti to napsalo mnoho lidí. Nebo se na ně vyser, kup si to a pak nebreč.
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
Uživatelský avatar
Jenyk
Pan Řidič
 
Příspěvky: 472
Registrován: úte 22 úno 11:04

Re: Superb 1.8 TSI, 2008 - chod motoru - prosím o radu

Příspěvekod janom » ned 24 led 12:21

Ten motor by som nekúpil ani ak by šiel ako hodinky... je to jeden z najhorších agregátov vw sa posledné dekády... a že cena dobrá a stav auta fajn? Je to asi práve preto, že to auto má problémový motor... Veď octavie 2 1,8Tsi sú skoro na rovnakých cenách ako o 7 rokov staršie octy 1... skočené rozvody, karbón, tesnenie pod hlavou... a ako bonus ak sa tomu všetkému človek vyhne, tak to začne žrať 1l oleja na nádrž.

Ak potrebuješ počuť ešte raz, že je to blbosť, tak nech sa páči - je to blbosť, vykašli sa na to.
janom
Autoškolák
 
Příspěvky: 46
Registrován: pát 14 úno 16:22

Re: Superb 1.8 TSI, 2008 - chod motoru - prosím o radu

Příspěvekod pavproch » ned 24 led 12:29

Vím o dvou 1.8TSI 118kW v Oftákách 4x4 Combi MY okolo 2010 (jednu mám ve firmě, druhou má švára), které obě okolo 120tis km vyžadovaly GO motoru a od té doby (= mnoho let) šlapou jak hodinky - ta moje firemní už má na hrbu 240 tis km (=120 tis km od GO a vypadá to, že další GO netřeba), kolik má švára najeto od GO netuším.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
 
Příspěvky: 14821
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Superb 1.8 TSI, 2008 - chod motoru - prosím o radu

Příspěvekod Michal z Hradce » ned 24 led 13:34

GO motoru je generálka, předpokládám? :)
Na kolik vyšla a co všechno se tam dělalo?
Díky moc..
Michal z Hradce
Spolujezdec
 
Příspěvky: 3
Registrován: ned 24 led 02:17

Re: Superb 1.8 TSI, 2008 - chod motoru - prosím o radu

Příspěvekod pavproch » ned 24 led 13:41

Jo, GO je generálka. Na té mojí se dělalo všechno, co se při generálce dělat má: písty, kroužky, výbrus, šály, těsnění atd. Stálo ty myslím, je to už nějaký pátek, 70 nebo 80. V českých. Dělal to můj mechanik Michal, švára (myslím) generálkoval v autorizáku, co všechno tam dělal on a za kolik nevím.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
 
Příspěvky: 14821
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Superb 1.8 TSI, 2008 - chod motoru - prosím o radu

Příspěvekod řidičBOB » ned 24 led 13:45

Utíkat od toho. Tento motor měl řadu problémů. Nestojí to za to.
No pain, no gain.
V6 + V4 + R3
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
 
Příspěvky: 23308
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo

Re: Superb 1.8 TSI, 2008 - chod motoru - prosím o radu

Příspěvekod 406 Coupe » ned 24 led 14:02

Možná je to opravdu špatnej motor, ale tím způsobem, který mu poradili to nezjistí. Z krytu ventilů obvykle vede do sání odvětrání olejových par a když otevře víčko, tak to váha vzduchu pozná a začne ovlivňovat dávkování paliva. Měl jsem tu hadici odvětrání jenom prasklou a motor šel na volnoběh nepravidelně a neudržel otáčky. Naštěstí jsem při laborování sundal víčko a z reakce motoru mi to docvaklo.
Achválně si to zkuste u svých dobrých motorů a napište, jestli mám pravdu :) .
406 Coupe
Pan Řidič
 
Příspěvky: 201
Registrován: čtv 28 zář 21:12

Re: Superb 1.8 TSI, 2008 - chod motoru - prosím o radu

Příspěvekod Michal z Hradce » ned 24 led 14:11

pavproch píše:Jo, GO je generálka. Na té mojí se dělalo všechno, co se při generálce dělat má: písty, kroužky, výbrus, šály, těsnění atd. Stálo ty myslím, je to už nějaký pátek, 70 nebo 80. V českých. Dělal to můj mechanik Michal, švára (myslím) generálkoval v autorizáku, co všechno tam dělal on a za kolik nevím.


To je pálka, no, ale zase kdyby to pak mělo být vše cajk..
Ale vzhledem k tomu že to dělal známý, tak mohla být lepší cena a navíc se jedná o rok 2010 a já zde mluvím o 2008, tam je to prý ještě o něco komplikovanější, tak mluvíme třeba i o 100k, což už bych teda platil nerad :)
Michal z Hradce
Spolujezdec
 
Příspěvky: 3
Registrován: ned 24 led 02:17

Re: Superb 1.8 TSI, 2008 - chod motoru - prosím o radu

Příspěvekod Bond007 » ned 24 led 16:38

1,8 tsi z roku 2008 nemuzu doporucit, meli jsme je ve firemnich O2 a ve vetsine pripadu tam doslo k preskoceni retezu a nutnosti generalky motoru. Ale metoda diagnostiky odsroubovanim vicka od oleje je podle me zavadejici... kdyz jsem to kdysi udelal, omylem pri prodeji 540i, projev byl uplne stejnej. Motor byl pritom uplne ok...
VW Passat 2.0 BiTDI - návrat ke kořenům :)
Bond007
Economy Run Master
 
Příspěvky: 2518
Registrován: pon 07 úno 18:18

Další

Zpět na Škoda a další česká auta

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků