1.2 tsi vyse 200 tisic km..

Jen o škodovkách a dalších autech českých značek.
Odpovědět
janiik
Adept autoškoly
Příspěvky: 16
Registrován: pát 04 pro 18:21

1.2 tsi vyse 200 tisic km..

Příspěvek od janiik »

Dobry den, rad by som poznal nazor. Jedna sa o octaviu 3, ktora ma najazdenych 240 tisic km. Je to 1.2 tsi. S vami, ktori mate skusenosti, pripadne sa o tento motor zaujimate. Mam ist do toho, ked to ma tolko najazdenych kilometrov? Pripadne vy by ste do akeho poctu najazdenych km isli pri tomto motore? Nepotrebujem rady typu kup si tdi, alebo toto nie je motor atd. Chcem aby mi odpisali rozumni ludia s realnymi skusenostami, alebo takymi, ktory sa o tento motor nejako zaujimali. Som rozhodnuty ist do octavie a pre tento motor. Vdaka.
janom
Autoškolák
Příspěvky: 99
Registrován: pát 14 úno 16:22

Re: 1.2 tsi vyse 200 tisic km..

Příspěvek od janom »

Zdravím,

Ten motor je ok, ak neočakávaš väčšiu dynamiku a plné vyťažovanie auta. Keď už chceš ísť do 1,2 tak určite 77kw alebo viac, aby to malo 6q prevodovku.
Mám skúsenosť s kusom, ktorý mal 170tis a bol úplne ok, ale bolo to jazdené jedným starostlivým človekom.

Na Tvoju otázku o 240tis km je ťažké odpovedať - otázka stojí ako dlho si to chceš nechať/aký nájazd na tom chceš spraviť + koľko je v Tvojom prípade prípustné investovať do opráv. V inom vlákne máš obavy z nákladov do diesla, ale je dôležité si uvedomiť, že tu pri tomto nájazde je to v princípe podobné - vstreky máš za 800€ nové, z búračky za polovicu, vysokotl. čerpadlo okolo 400 (to odchádza menej). Turbo je za 800 a pod.

Tých áut je všade kopa a benzíny sa dajú nájsť s radikálne menším nájazdom. Navyše ak vieš že chceš O3 stojí za úvahu 1,4tsi, sú za podobné ceny a prejav auta je oveľa lepší.

Ak Ťa tlačí cena, je podobný nákup dosť otázna vec (240tis v rukách starostlivého človeka opotrebí auto inak ako 240tis niekoho, kto dá po 1km v zime plný plyn), podobné auto sa môže veľmi ľahko vo výsledku predražiť na spomínanom v priebehu roka až dvoch + pridávajú sa veci spôsobené dimenzovanou životnosťou (na o3 okolo 250tis odchádzajú ventilátory kúrenia - skoro na každom ks, tlmiče, parkovacie čidlá a ich kabeláže...). Keď si to potom človek spočíta - zistí, že ak by kúpil o 2-4 tis € drahšie auto, stálo by ho to rovnako a mal by vec, ktorá je ďalej rozumnejšie predajná a má vyššiu hodnotu.

Ak si už rozhodnutý do toho ísť daj na tom pred kúpou zmerať tlaky a keď už budú vonku sviečky pozri sa endoskopom na spaľovacie priestory/ideálne rozmontovať sanie... koľko tam bude karbónu.

Veľa šťastia.
janiik
Adept autoškoly
Příspěvky: 16
Registrován: pát 04 pro 18:21

Re: 1.2 tsi vyse 200 tisic km..

Příspěvek od janiik »

ano, v inom vlakne som riesil diezel.. No nechce to moc rozvyjat, ale oproti dizlu to nema dpf, vstreky lacnejsie, nema to egr, dvojhmotu, atd.. Dpf, ktore potrebuje precistit, vtedy kedy to je nevhodne..? A v konecnom dosledku, by momentalne pri mojej jazde dizel trpel,pretoze konkretne toto auto bude na kratsie vzdialenosti, kde nepotrebujem ani 1.4 tsi motor.
280
Adept autoškoly
Příspěvky: 10
Registrován: ned 08 lis 17:27

Re: 1.2 tsi vyse 200 tisic km..

Příspěvek od 280 »

Zkusil bych najít něco s menším nájezdem a ověřeným původem ČR...
ERTEZET
Autoškolák
Příspěvky: 25
Registrován: stř 24 črc 16:05

Re: 1.2 tsi vyse 200 tisic km..

Příspěvek od ERTEZET »

Lacnejsie auto s vyssim najazdom sa sice moze pocase predrazit, ale ten kto ma urcity prijem kazdy mesiac a moze z neho dat urcitu ciastku na opravy tak moze s tym v pohode fungovat.Ak si to auto da pozriet a nie su tam nutne rychle opravy, tak ok. Pre niekoho mozno prijatelna alternativa ako cakat a setrit na auto z nizssim najazdom. Proste niekto si moze dovolit kazdy mesiac urcitu ciastku dat na opravy a ak auto bude fungovat tak sa moze rezerva mesacne na opravy zvysovat. Nevidim v tom problem, kto chce auto skor a ma to nejako premyslene. Ak ma dotycny este aj nejake peniaze odlozene na nejaku vymenu a pocita s urcitou sumou za auto tak tym lepsie. Ja by som sa toho nebal. Dal by som si to pozriet a ak by som kazdy mesiac pocital s tym, ze sa da odlozit na opravu tak no problem, no nie na ukor dolezitejsich veci.
Odpovědět