Stránka 1 z 1

Proč udávají někteří inzerenti že s autem se jezdí každý den

Napsal: stř 11 lis 05:37
od Adzi
Dobrý den,
Proč udávají někteří inzerenti že s prodávaným autem se jezdí každý den, že má najeto 285000 km a že kilometry krasne přibývají, že to není žádná Uloženka apod. Není to spíše nežádoucí ? Já jsem řidičem teprve rok a půl, koupil jsem si naposled před cca. 12 měsíci vuz Škoda Fabia 1.2HTP se 191000 najetými kilotmery (dnes po roce to dělá už 212600), a jelikož se mi rozroste běží rodina, chtěl bych koupit něco většího. Jelikož mi toto auto velice vyhovuje a jsem s ním spokojen, nechtěl bych kupovat jiné nežli Škoda a asi také Fabia jen combi 2.generace kde mi doporučují vesměs 1.4 16V nebo nafta 1.6 TDI. Ovšem stále více se setkávám s tím, že najeto mají mezi 250 až 300 tisíci i více a ještě prodávající píše, jak se s autem jezdí každý den 150 km a že kilometry poctivě přibývají. Jak to tedy rodin je ? Je lepší koupit od nějakého seniora fabia 2 co má najeto 150000 protože s tím jezdí jen o víkendech na chatu a občas na nákup, a nebo 275000 které nikdo nešetří a jezdí každý den.?
Ptám se možná jako hlupák, ale rád bych si do 3/4 roku koupil n léto "nové" auto do 80000 a uvažuji právě nad Škoda Fabia. Ujedu do prace a z práce denně okolo 75 až 80 km tedy ročně okolo 25 až 30 tisíci km.

Nebo by jste doporučili jiné auto od Škoda do cca. 80000 ?

Děkuji,
Maršál

Re: Proč udávají někteří inzerenti že s autem se jezdí každý

Napsal: stř 11 lis 10:56
od pavproch
Např. brzdové kotouče - když se auto nepoužívá, tak zreznou, když se nepoužívá delší dobu a to auto stojí venku, tak zreznou tak (hloubková koroze) že nutná výměna.

Obecně si myslím, že u (mnoho let denně) používaného auta je po/při jeho odlouhodobé odstávce riziko, že se něco po/při opětovném zprovoznění posere výrazně větší než už u auta používaného (třebas jen málo ale) denně.

Re: Proč udávají někteří inzerenti že s autem se jezdí každý

Napsal: stř 11 lis 11:50
od jirka87
Proč to udávají, to nevím.

Každopádně realita denně užívaného vozidla je lepší, než u vozidla užívaného občas (můj případ).

Odstavené auto ("ideálně" venku) u mě mělo vždycky níže uvedené problémy (namátkou pár z nich) :

- olej téměř komplet steče dolů, takže následující studený start je doslova nasucho (kdo je hluchej, nebo ženská, nepozná to)
- degradace AKU
- degradace provozních kapalin (natahuje to atmosférickou vlhkost atd..u oleje by se třeba jinak jízdou, kdy olej má provozní teplotu někde v rozmezí 95-110°C ta voda prostě odpaří)
- degradace brzd (a nejde jen o povrchově orezelé kotouče, jako spíš o zatuhlé pístky brzd. třmenů atd..)
- můžou se objevovat problémy se zatuhlým předním horním uložením McPersonu, což může vyústit v prasklou pružinu - nezapomenu na cestu do Plzně, kdy mi při výjezdu z garáže prasklo LP péro o závit,naprosto jsem nebyl schopen ten úlomek najít a jet jsem MUSEL. Po 20km to udělalo brnk a ve 140 to letělo rovnou dozadu za mě...
- pokud jedeš naposledy v dešti a odstavíš, tak se může stát, že urychluješ korozi brzd, do toho občas ta voda nasbíraná někde, která by jinak další jízdou šla pryč (teplo...vytlačená produícím vzducehm apod..) stojí na místě atd...To nevadí jednou, dvakrát, třikrát..když takhle provozuješ auto 3 roky, tak shit...

Zkrátka...Auto má jezdit. Opravdu. A třeba kdysi dávno, když jsme jezdili ven pro auta a často to byly dloho nejeté kusy, tak to zezačátku jelo fakt bídně a než jsme s tím dojeli 850Km tak se to vyloženě rozjezdilo...Citelně.

Re: Proč udávají někteří inzerenti že s autem se jezdí každý

Napsal: stř 11 lis 12:39
od Stepan
A hlavně to ukazuje, že je auto funguje. Ne že je to krám kterej někdo hodil do kopřiv, kde čekal na opravu a když to nevyšlo, tak to prodává ;)