EnyaQ

Jen o škodovkách a dalších autech českých značek.
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 4450
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: EnyaQ

Příspěvek od Stepan »

Tak obávám se, že podobná situace bude s, já nevím, třeba M3... :D
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
jerry
Letec
Příspěvky: 2518
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: EnyaQ

Příspěvek od jerry »

M3 je cenově pořád hodně jinej level. Ale ony všechny bateriáky jsou pro lidi s platem 25 tis. drahej špás. A takových lidí je u nás 50% :D Ani v Německu na venkově bateriáka skoro nepotkám. A ti z Mníšku pod Alpou daleko nejezdí. To by jim mohla dojít baterka :D
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Honza42
Letec
Příspěvky: 1471
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: EnyaQ

Příspěvek od Honza42 »

jerry píše:Tak všude platy jako v práglu, každému vlastní garáž s vhodnou zásuvkou a můžeme výrobu a prodej bateriáků rozjet :D
A do každé rodiny dieselcentrálu. Ekológie muší bejt.
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3713
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: EnyaQ

Příspěvek od ctrl_j »

Nahodou o EnyaQ je zajem. Minulej mesic vic registraci i nez RAV4. V Norsku teda.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
petr_riha
Pan Řidič
Příspěvky: 305
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: EnyaQ

Příspěvek od petr_riha »

jerry píše:Ale ony všechny bateriáky jsou pro lidi s platem 25 tis. drahej špás.
A ty znáš někoho, kdo v Praze dělá za 25k? :-D To snad i ta hajzlbába v metru si vydělá za měsíc víc...
VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 240k, 2019
Audi A6 Avant 2.0 TDi, 190k, 2016
petr_riha
Pan Řidič
Příspěvky: 305
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: EnyaQ

Příspěvek od petr_riha »

ctrl_j píše:Nahodou o EnyaQ je zajem. Minulej mesic vic registraci i nez RAV4. V Norsku teda.
A víš, jak je to v Norsku s dotacema na EV? Resp. daněma při koupi neEV?
VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 240k, 2019
Audi A6 Avant 2.0 TDi, 190k, 2016
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3713
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: EnyaQ

Příspěvek od ctrl_j »

A vis ty co je to ironie…
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
jerry
Letec
Příspěvky: 2518
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: EnyaQ

Příspěvek od jerry »

petr_riha píše:
jerry píše:Ale ony všechny bateriáky jsou pro lidi s platem 25 tis. drahej špás.
A ty znáš někoho, kdo v Praze dělá za 25k? :-D To snad i ta hajzlbába v metru si vydělá za měsíc víc...
Oni chtějí eňáka prodávat jen v Práglu? Nebo tam už všichni Češi bydlí? No nic, kvůli eňáku se někteří do Práglu i přistěhují, pak si ho budou moci dovolit :D
Jinak medián mezd 2021 je necelých 30 tis. Kč. Takže 50% Čechů víc nemá. Ale uznávám, že jsem vycházel z hodnoty nižší. Ale i tak asi eňáka i jiné předražené bateriáky kupovat nebudou. Aspoň jich bude dost pro Praháky :D
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
petr_riha
Pan Řidič
Příspěvky: 305
Registrován: pon 11 bře 13:42

Re: EnyaQ

Příspěvek od petr_riha »

jerry píše:Oni chtějí eňáka prodávat jen v práglu? Nebo tam už všichni Češi bydlí? No nic, kvůli eňáku se někteří do práglu i přistěhují, pak si ho budou moci dovolit :D
Tak reagoval jsi tím na mě, který jsem uváděl, že pro lidi bydlící v Praze a okolí mi to smysl dává i ekonomicky, resp. je to dostupné, protože cena je srovnatelná s jinými vozy zde ko (ač já bych si ho nekoupil). Tak mi přišlo jasné, že se bavíme o Praze a okolí, ale asi každý máme jiné vnímání psaného textu ;-) Možná si zkus ještě jednou přečíst, co jsem psal, třeba ti to podruhé docvakne.

Pokud se někdo pohybuje pod mzdovým mediánem, není cílovkou ani pro Enyaq, ani pro jiné automobilky, takoví lidé prostě nové vozy nekupují, anebo jen velmi lowcostové. Na tyhle lidi Škodovka s Enyaqem ani konkurence s cenově srovnatelnými spalovacími vozy necílí.
VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 240k, 2019
Audi A6 Avant 2.0 TDi, 190k, 2016
jerry
Letec
Příspěvky: 2518
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: EnyaQ

Příspěvek od jerry »

No jo, ale budovatelský cíl je bateríák do každé rodiny. S auty jako eňák ho nesplní určitě. Je to jen další slepá ulička na cestě, která nikam nevede. Pokud bateriáky, tak levná malá auta, která uleví od smogu ve městech a mají malé nároky na prostor pro parkování. Jinak bateriáky nemají žádný smysl.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Odpovědět