Stránka 27 z 33

Re: Octavia IV

Napsal: stř 22 čer 17:38
od jerry
Takhle vyhlížel táta žigulíka :D

Re: Octavia IV

Napsal: stř 22 čer 17:43
od pavproch
Tata tež .... a pak na něj vyšel takovýhle (žlutá, ale byla to 15-ti stovka, heč!)

Obrázek

Re: Octavia IV

Napsal: čtv 23 čer 15:11
od řidičBOB
já se už raději ani neptám - když bude, tak bude...

Re: Octavia IV

Napsal: čtv 23 čer 20:19
od jerry
pavproch píše: stř 22 čer 17:43 Tata tež .... a pak na něj vyšel takovýhle (žlutá, ale byla to 15-ti stovka, heč!)

Obrázek
Táta měl nejdřív krémový VAZ 2101. Pak měl tebou uvedený VAZ 2103, ale bílý. S tím jsem pak jezdil už i já. Na obojí byl pořadník, čekalo se asi tak stejně dlouho jako teď :D

Re: Octavia IV

Napsal: pát 24 čer 16:52
od Brus
Deda mel cerveny 2106 az nekdy do 90, kdy to vymenil za facko. A kdyz jsem byl pred asi 10lety na Kube, tak hned taxi z letiste byl presne ten stejny cerveny 2106, jsem z nej byl nadseny- i ten pach uvnitr byl presne stejny :-)

Re: Octavia IV

Napsal: pát 24 čer 17:24
od jerry
Když táta kupoval VAZ 2103, tak to bylo ČR super fáro a i na evropské poměry to sneslo porovnání. A stálo to 73.000, tedy cca 30 průměrných tehdejších platů. Dnes 30 průměrných platů cca 1,2 míče, za to tak dobře vybavená O3 RS a čeká se taky na dodání. Tak nějak jsme si moc za těch 50 let nepomohli.

Re: Octavia IV

Napsal: pát 24 čer 19:09
od HondaMan
Jasně. VAZ a O4RS jsou zcela porovnatelná auta. Scala = imo spravne auto pro srovnani je za 400 tj tretinu. Za 600 uz je slusna Octa tj za polovinu.


Ale chápu, že dřív byla i tráva zelenější a ty mladší.

Re: Octavia IV

Napsal: pát 24 čer 21:08
od jerry
VAZ 2103 byl s motorem 1500, výkonem 75 PS a velmi dobrou výbavou oproti základnímu VAZ 2101 úplně jiná liga. Nezažil jsi tu dobu, tak než dáš úsudek, najdi si srovnání těch aut. Samozřejmě se musí porovnávat postavení toho patřičného auta ve své době a ne napříč dobou. VAZ 2103 měl mezi tehdejší nabídkou postavení jako třeba 03 RS, VAZ 2101 jako normální O3. Pochopitelně střeleno odhadem, ale obě doby jsem zažil.

Jinak tráva byla stejně zelená jako teď. Ale měl jsem spíš na mysli, že očekávání po 89 byla, že se nové auto stane v horizontu let stejně dostupné pro širokou populaci jako v západních zemích. A tohle se tak nějak u nás nevydařilo. A tím nemyslím tebe jako ředitelského synka a sebe jako dobře zaopatřeného staršího pána, ale běžné pracující. Musiš se víc dívat, jak žijí pracující u nás a na západě. Nebo jsi přesvědčen, že kvalita jejich vozového parku je stejná?

Re: Octavia IV

Napsal: sob 25 čer 04:32
od HondaMan
Porovnávat postavení v té době je blbost. Stejné jako si stěžovat že více než polovina lidí žila a žije pod průměrem. Nebo snad čekáš, že většina lidí se dostane nad průměr?
I relativně základní Scala je mnohem lepší auto než 2103 a stojí 1/3 max 1/2 ekvivalentu.
Ad dívání se kolem sebe: děláš to samé. Porovnávat cokoliv s Bavorskem je problém i v rámci DE. Zkus třeba Sasko, které je nám díky 40 letům temna blíže.

Ad jak žijí pracujicí: zrovna tento týden jsem dostal kalkulaci skladu v Düsseldorfu a Praze. Mzda skladníka v D byla 2150 eur/měs. V Praze za stejnou práci platíme 1650eur/měs. Nemec dostane cisteho 1500, čech 1300 eur.
Prodavačka v DE má 1700-1900 eur/měs. Lidl nabízí 33 po zaucení 35/měs tj 1300-1400.

Ten rozdíl nemusí být tak velký a růst si musíme dovolit především ve svých hlavách.

Re: Octavia IV

Napsal: sob 25 čer 05:05
od HondaMan
Ano, i já znám pár lidí, kteří pracují za 20 nebo méně. Ale je to jejich rozhodnutí, protože:
"Jim nemohou zaplatit více"; "se šefem jsou kamarádi"; " jinde by je sedřeli"; "museli by dojíždět"...

A ano, máme v CZ spoustu problémů. Nejasná legislativa, nefungující odbory, neschopný management lokálních firem, fabriky bez historie, prapodivné nastavení daňového systemu... současná situace je ale hodně ovlivněna i tím, že nám utekl poválečný růst, mindset mnoha lidí je zaseklý okolo normalizace, striktní odmítání ekonomické migrace...
30 let po revoluci je sice trapné se vymlouvat na režim, ale spousta i mladých lidí má stále mindset svazáků ze SSM, české firmy nejdříve ukradené komunisty, následně privatizované v 90's a řízené bývalými komunisty těžko budou konkurovat německým se 100+ letou kontinuitou, kapitálem a profi managementem a tak by se dalo pokračovat velmi dlouho. Třeba školstvím.

Nic to ale neméní na tom, že pokud odpovědnost za blahobyt nebude jen na každém jednotlivci, tak se nic nezmění.