Stránka 1 z 1

Nový v.s. starší typ rapidu

PříspěvekNapsal: ned 14 dub 17:36
od blahapet
Zdravím, po letech chystám návrat za volant s čímž se pojí i koupě auta. Nejsympatičtěji mi pro mé potřeby vychází škoda rapid.
Překvapilo mě, že novější modely od r. 2017 jsou nabízeny s typy motoru TSI 1.0 70 kW nebo 81 kW, kdežto starší vozy jdou sehnat i ve verzi TDI 1.6 88 kW za nižší cenu. Jinými slovy, je lepší koupit dříve vyrobený vůz s výkonnějším motorem a nebo novější vůz s tím novým typem motoru? Auto budu používat nepravidelně, většinou na projížďky po městě, občas na výlety do okolí včetně jízdy po dálnici, chtěl bych se vlézt do cca 280 tisíc max, což jsem našel. že je možné jak u ročních aut, tak starších ojetějších.

Re: Nový v.s. starší typ rapidu

PříspěvekNapsal: pon 15 dub 07:58
od k86
A musi to byt rapid?

Jestli na jizdy po meste a celkove maly rocni najezd, tak TSI bude idealni

Re: Nový v.s. starší typ rapidu

PříspěvekNapsal: pon 15 dub 08:05
od řidičBOB
Na tohle složení jízd není diesel zrovna vhodnou motorizací.

Re: Nový v.s. starší typ rapidu

PříspěvekNapsal: pon 15 dub 08:44
od pavproch
A hlavně - je reálné očekávat, že dřív nebo později i u nás budou omezení vjezdu do měsl (Umweltplakette) pro sazomety (dýzly)

Re: Nový v.s. starší typ rapidu

PříspěvekNapsal: pon 15 dub 08:45
od řidičBOB
jj - taky přezbrojuji flotilu :D

Re: Nový v.s. starší typ rapidu

PříspěvekNapsal: pon 15 dub 09:56
od HondaMan
Vážně tohle zohledňujete při výběru auta?
Kterých měst se to v ČR případně bude týkat? Praha? Brno? A dál?
Myslíte, že by se to v horizontu 5 let týkalo i současných EURO6.2?
Už i z DE se ozývají hlasy, že zákaz dieselů asi není to správné řešení.

Fandím každému, kdo přejde na benzin/hybrid/elektro, ale nedomnívám se, že, v horizontu 5 let, dojde k nějhaké zásadní změně.
Na to v ČR nikdo nemá koule.

Re: Nový v.s. starší typ rapidu

PříspěvekNapsal: pon 15 dub 10:07
od řidičBOB
Jistě. V Pze jsem každý den, i když život bez centra si umím představit - jezdit tam nemusím a zákazy ať si s představiteli města řeší místní živnostníci.
Do zahraničí (zejména do D) jezdím vcelku často pracovně i nepracovně, takže tam mne to zajímá. Nikdy nevíš, jaký %%- blb se tam vzbudí a kdy a zakáže, co se mu bude zrovna hodit. A když to bude za rok-dva, tak klíďo i Euro 6.2.

Re: Nový v.s. starší typ rapidu

PříspěvekNapsal: pon 15 dub 10:16
od pavproch
Já fčera mimoděk zjistil, že nějaká zóna je už i ve FR (prý grenoble a okolo mt. blancu) - doufám, že aspoň průtahy po dálnicích jsou tam "free"

Re: Nový v.s. starší typ rapidu

PříspěvekNapsal: čtv 18 dub 15:08
od Zdvora
Ještě k té motorizaci.... V naší chudé služební flotile máme obojí, jak rapidy 1,6 TDI (tuším 80kW) 5q, tak nové 1,0 TSI (81kW) 6q. Bez ohledu na problém nafta vs. benzín, ty argumenty co padají výše jsou rozhodně validní. Tak moje zkušenost je, že tsi jezdí se spotřebou o 2l vyšší a jede podstatně hůř, díky nesmyslně dlouhé převodovce a tisíci kompjůtrů pod plynovým pedálem. Nedej bože s tím popojíždět v koloně nebo se potřebovat z místa rychle rozjet, to prakticky nelze. I tak na mě kniha jízd věčně bonzuje agresilní akceleraci, nebo jak tomu říkají...