Nový v.s. starší typ rapidu

Jen o škodovkách a dalších autech českých značek.

Nový v.s. starší typ rapidu

Příspěvekod blahapet » ned 14 dub 17:36

Zdravím, po letech chystám návrat za volant s čímž se pojí i koupě auta. Nejsympatičtěji mi pro mé potřeby vychází škoda rapid.
Překvapilo mě, že novější modely od r. 2017 jsou nabízeny s typy motoru TSI 1.0 70 kW nebo 81 kW, kdežto starší vozy jdou sehnat i ve verzi TDI 1.6 88 kW za nižší cenu. Jinými slovy, je lepší koupit dříve vyrobený vůz s výkonnějším motorem a nebo novější vůz s tím novým typem motoru? Auto budu používat nepravidelně, většinou na projížďky po městě, občas na výlety do okolí včetně jízdy po dálnici, chtěl bych se vlézt do cca 280 tisíc max, což jsem našel. že je možné jak u ročních aut, tak starších ojetějších.
blahapet
Dítě v autě
 
Příspěvky: 1
Registrován: ned 14 dub 17:20

Re: Nový v.s. starší typ rapidu

Příspěvekod k86 » pon 15 dub 07:58

A musi to byt rapid?

Jestli na jizdy po meste a celkove maly rocni najezd, tak TSI bude idealni
FFIIIC FL 2.0TDCI 110kw - Samochod firmowy
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Uživatelský avatar
k86
Mistr volantu
 
Příspěvky: 791
Registrován: úte 10 kvě 07:36

Re: Nový v.s. starší typ rapidu

Příspěvekod řidičBOB » pon 15 dub 08:05

Na tohle složení jízd není diesel zrovna vhodnou motorizací.
No pain, no gain.
Milwaukee-Eight® 114
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
 
Příspěvky: 20766
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo

Re: Nový v.s. starší typ rapidu

Příspěvekod pavproch » pon 15 dub 08:44

A hlavně - je reálné očekávat, že dřív nebo později i u nás budou omezení vjezdu do měsl (Umweltplakette) pro sazomety (dýzly)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
 
Příspěvky: 12630
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + (budoucí) 3er, obé N52B30

Re: Nový v.s. starší typ rapidu

Příspěvekod řidičBOB » pon 15 dub 08:45

jj - taky přezbrojuji flotilu :D
No pain, no gain.
Milwaukee-Eight® 114
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
 
Příspěvky: 20766
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo

Re: Nový v.s. starší typ rapidu

Příspěvekod HondaMan » pon 15 dub 09:56

Vážně tohle zohledňujete při výběru auta?
Kterých měst se to v ČR případně bude týkat? Praha? Brno? A dál?
Myslíte, že by se to v horizontu 5 let týkalo i současných EURO6.2?
Už i z DE se ozývají hlasy, že zákaz dieselů asi není to správné řešení.

Fandím každému, kdo přejde na benzin/hybrid/elektro, ale nedomnívám se, že, v horizontu 5 let, dojde k nějhaké zásadní změně.
Na to v ČR nikdo nemá koule.
Speeding. Bringing the World Closer Together.
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
 
Příspěvky: 2572
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Nový v.s. starší typ rapidu

Příspěvekod řidičBOB » pon 15 dub 10:07

Jistě. V Pze jsem každý den, i když život bez centra si umím představit - jezdit tam nemusím a zákazy ať si s představiteli města řeší místní živnostníci.
Do zahraničí (zejména do D) jezdím vcelku často pracovně i nepracovně, takže tam mne to zajímá. Nikdy nevíš, jaký %%- blb se tam vzbudí a kdy a zakáže, co se mu bude zrovna hodit. A když to bude za rok-dva, tak klíďo i Euro 6.2.
No pain, no gain.
Milwaukee-Eight® 114
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
 
Příspěvky: 20766
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo

Re: Nový v.s. starší typ rapidu

Příspěvekod pavproch » pon 15 dub 10:16

Já fčera mimoděk zjistil, že nějaká zóna je už i ve FR (prý grenoble a okolo mt. blancu) - doufám, že aspoň průtahy po dálnicích jsou tam "free"
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
 
Příspěvky: 12630
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + (budoucí) 3er, obé N52B30

Re: Nový v.s. starší typ rapidu

Příspěvekod Zdvora » čtv 18 dub 15:08

Ještě k té motorizaci.... V naší chudé služební flotile máme obojí, jak rapidy 1,6 TDI (tuším 80kW) 5q, tak nové 1,0 TSI (81kW) 6q. Bez ohledu na problém nafta vs. benzín, ty argumenty co padají výše jsou rozhodně validní. Tak moje zkušenost je, že tsi jezdí se spotřebou o 2l vyšší a jede podstatně hůř, díky nesmyslně dlouhé převodovce a tisíci kompjůtrů pod plynovým pedálem. Nedej bože s tím popojíždět v koloně nebo se potřebovat z místa rychle rozjet, to prakticky nelze. I tak na mě kniha jízd věčně bonzuje agresilní akceleraci, nebo jak tomu říkají...
Zdvora
Spolujezdec
 
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 02 čer 19:13


Zpět na Škoda a další česká auta

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků