Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)

Jen o škodovkách a dalších autech českých značek.

Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)

Příspěvekod ctrl_j » pát 06 led 18:38

Lachende Bestien píše:… co nežádoucího se v motoru děje při dlouhodobém podtáčení?.
Namahas klikovku a ta to prenasi do prevodovky. Bohuzel dneska vyrobci davaji do palubovky ukazatele razeni, ktere nabadaji k naprosto nesmyslnym ukonum a to podtaceni v ramci „eko“ provozu podporuji.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
 
Příspěvky: 3108
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)

Příspěvekod kotrcmi1 » pát 06 led 21:34

Podtáčení je Fuj ve všech případech. Co se týka toho napovídače tak ve většině auto je koncipovanej tak, že radí jak odřadit na rovině vzhledem k minimálnímu aktuálnímu zatížení. Musim se zastat renaultu u motoru 2.0 Tce 180 musim říct, že napovídač napovídá celkem střízlivě a hlavně jeho rady nevedou k očividnému podtočení.
kotrcmi1
Autoškolák
 
Příspěvky: 36
Registrován: pon 10 lis 20:18

Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)

Příspěvekod Fila90_CZ » pát 06 led 21:59

Zdravím všechny,
otestovano, ale 1500 otáček je v podstatě pracovní režim ze kterého auto je schopno normálně akcelerovat (plynule s přidáváním postupného plynu).
Samozřejmě je taky možnost, že podřadíme a vystřelíme, ale to není tento případ. Řeším plynulý rozjezd.

Jinak se mi to neděje pravidelně, takže můžeme uzavřít.

Díky
Fila90_CZ
Spolujezdec
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát 06 led 08:37

Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)

Příspěvekod Zajda » pát 06 led 23:33

Pak nevím jestli jsem pochopil původní informace. 1500 je při nízkém zatížení ok, ale po přeřazení z 1° v 1500 padnou otáčky pod 1000 a ze 2° na 3° možná tak na 1000.
A3 1,9 TDI
Civic Type-R EP3
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
 
Příspěvky: 1096
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)

Příspěvekod Lachende Bestien » sob 07 led 11:26

ctrl_j píše:
Lachende Bestien píše:… co nežádoucího se v motoru děje při dlouhodobém podtáčení?.
Namahas klikovku a ta to prenasi do prevodovky. Bohuzel dneska vyrobci davaji do palubovky ukazatele razeni, ktere nabadaji k naprosto nesmyslnym ukonum a to podtaceni v ramci „eko“ provozu podporuji.


Díky za info.
Dokud bude pro většinu řidičů/řidiček vrcholným servisním úkonem dofoukání pneu, zcela přirozeně se budou výrobci z jejich neschopnosti snažit vyždímat co nejvíce - naváděním řidičů k podtáčení motoru pravděpodobně zvýší odbyt náhradních dílů/dohodí kšeft autorizákům.
Každý má, co si zaslouží.
Chovej se k druhým tak, jak si přeješ, aby se druzí chovali k tobě.
Chybami se člověk učí.
Násilí plodí násilí.
Zbabělost je horší než násilí.
☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼
Chléb a hry.
Rozděl a panuj.
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Mistr volantu
 
Příspěvky: 897
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)

Příspěvekod Zajda » sob 07 led 12:57

To je přespříliš paranoidní pohled. Výhradní důvod existence rádců přeřazení u manuálu je normovaný test emisí CO2 (spotřeby) NEDC. V tom jsou přesně definovány okamžiky řazení, pokud ale má auto rádce, řadí se podle něj. Jinak by reálně úspornější manuál nikdy nedosáhl na normovanou spotřebu automatů, které jsou odladěné pro nejlepší výsledek.
A3 1,9 TDI
Civic Type-R EP3
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
 
Příspěvky: 1096
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)

Příspěvekod Lachende Bestien » sob 07 led 15:54

Že jste paranoidní neznamená, že po vás nejdou. (v podstatě jdou po každém, zkuste např. neplatit daně - případně si sám rozhodnout o jejich výši...)

Nastavení "rádce" řazení sloužící dle jakýchsi normovaných testů k co nejnižší spotřebě paliva může mít za následek podtáčení motoru a tedy nadměrné opotřebení výše zmíněných komponentů vedoucí k častějším návštěvám servisů/nákupu nd.

Jakýkoli způsob je dobrý k růstu růstu autoprůmyslu. A samozřejmě od reality odtržení úředníci - loutky ekonomicky nejsilnějších zájmových skupin - vědí vždy a vše mnohem lépe, než mj. vzdělaní a uznávaní odborníci s dlouholetou praxí, takže plodí své obvyklé manipulativně prolhané škodlivé zhovadilosti (obsahující zrnko pravdy v Sahaře lží).
Každý má, co si zaslouží.
Chovej se k druhým tak, jak si přeješ, aby se druzí chovali k tobě.
Chybami se člověk učí.
Násilí plodí násilí.
Zbabělost je horší než násilí.
☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼☼
Chléb a hry.
Rozděl a panuj.
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Mistr volantu
 
Příspěvky: 897
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)

Příspěvekod pavproch » sob 07 led 16:25

Je to už nějaký pátek z5 co sem byl na chvíli připuštěn za knipl předváděcí fabie III. hatch se silnějším 1.2TSI a 6MT (77 nebo 81 kW či kolik to tam je) a esli mě pamět neklame, tak to tak nějak v těch nízkých točkách při řazení 1-2 a 2-3 cukalo tež (a to byla zahřátá a nebyla zima)...

PS: o tu jízdu sem nežádal, nejsem Dix :D (byla to náhodná pozornost prodejce, jen tak pro zajímavost, věděl že za ním du quli oftáce 4x4)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
 
Příspěvky: 13355
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)

Příspěvekod řidič Jirka » pon 05 bře 21:48

Ahoj,
závada pravděpodobně spočívá v odlomení "ventilku" odvětrání motoru v pravé horní části motoru. Na tento cca 4 cm velký "ventilek" (je černý a je schovaný za gumovou hadicí) je nasazena asi jeden cm silná hadička. Škubání vyvolává nasávání falešného vzduchu v místě nasazení ventilku do gumové průchodky v bloku motoru (celkem běžná závada u 1,2 TSI a zkušení mechanici o ní vědí)
Může to být i vadným modulem startování (cívka) nebo jedním ze čtyř kabelů vedoucím ke svíčkám (cena druhovýroby cca 500,-).
Měj se Jirka.
řidič Jirka
Dítě v autě
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon 05 bře 21:30

Re: Škoda Rapid, 1,2 TSI 77kW (cukání motoru)

Příspěvekod Michal220 » pon 05 bře 22:12

Podtaceni motoru(max kroutak je od ca 2200otacek ne 1500) zvyšuje spotřebu a primovstrik se rychle zakarbonovava.
Michal220
Pan Řidič
 
Příspěvky: 208
Registrován: ned 21 kvě 12:57

Předchozí

Zpět na Škoda a další česká auta

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků