Fabia I HTP motor

Jen o škodovkách a dalších autech českých značek.
Odpovědět
Sroty
Dítě v autě
Příspěvky: 1
Registrován: čtv 22 led 16:54

Fabia I HTP motor

Příspěvek od Sroty »

Dobrý den všem,
vím, že to je hrozné auto, ale jsem rád alespoň za nějaké. Mám 47 kW verzi, r.v. 2005 najeto 80k km, zatim original rozvody, svíčky výměna cca ve 40k, pár měsíců co jsem měnil baterii a cívku na prostředním válci. Problém je, že auto jede blbě. Víc blbě než normálně. Jezdím často a sám, takže mám přehled, jak se auto chová. Motor je hlučný (víc než normálně), musím ho točit (víc než normálně) a žere (víc než normálně). Někdy ráno nastartuju a jedu v pohodě, a jindy jakoby se motor rozhodl více řvát a někde ztrácel kilowaty. Diagnostika neukazuje nic. Děje se to ihned po nastartování, nikdy během jízdy. Buď nastartuju blbě a nejede to, a nebo dobře a jede.
Nějaké rady, nápady?

Děkuji
ST4LK3R
Autoškolák
Příspěvky: 33
Registrován: čtv 11 pro 22:16

Re: Fabia I HTP motor

Příspěvek od ST4LK3R »

Nevím, či to tak může bejt, ale my jsme u BMD (WV HTP, 40 kW) měli velikej průšvih při cca 90k km, a to takovej, že to auto se začalo chovat podivně (myslím, že vykazuje stejné znaky). Zkrátka z nějakýho servisu neznámýho důvodu se nezkutečně zk**vila vačka a museli jsme měnit hlavu motoru, vačku a ještě něco...utíkal ve výsledku i olej. Nebyli nám schopní to vysvětlit jak se to stalo, ale co jsem slyšel, je to prej obvyklej problém HTP motorů. Takže myslím, že by bylo asi od věci zkontrolovat tohle....

EDIT: Samo tě nechci strašit, ale může to tak bejt a nemusí...
fabia1_cz
Autoškolák
Příspěvky: 20
Registrován: čtv 30 lis 10:39

Re: Fabia I HTP motor

Příspěvek od fabia1_cz »

Napadlo mě, nízký tlak ve válcích? Podpálené ventily? Měl sem ten samý problém, ale na 40kw (ne combi verze). Na diagnostice se problém ukázal až mi tlak klesl na jednom válci pod 7 barů. Do té toby to jenom blbě jelo a žralo. Takže bych možná nechal přeměřit tlaky ve válcích.
Odpovědět